کد خبر: ۵۳۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹
تعریف تازه و لوکس از خودروساز مشهور فرانسوی
پژو برای بازدیدکنندگان نمایشگاه خودرو تهران یه سوپرایز در نظر گرفته است. پژو اگزالت کانسپت برای اولین‌بار در نمایشگاه خودروی بیجینگ سال 2014 معرفی شد اما این برند یک نسخه از این خودرو را نیز در نمایشگاه خودرو تهران به نمایش درخواهد آورد.
پژو
پژو برای بازدیدکنندگان نمایشگاه خودرو تهران یه سوپرایز در نظر گرفته است. پژو اگزالت کانسپت برای اولین‌بار در نمایشگاه خودروی بیجینگ سال 2014 معرفی شد اما این برند یک نسخه از این خودرو را نیز در نمایشگاه خودرو تهران به نمایش درخواهد آورد.
تغییرات نسخه جدید اگزالت که به نمایشگاه خودروی تهران خواهد آمد شامل روکش نوین روی بدنه و طرح داخلی نسبتا متفاوت است.  شاید این خودرو شبیه یک کوپه به نظر برسد اما در واقع اگزالت یک مدل سالون بزرگ است. این خودرو دارای تجهیزات پیشرفته‌ای است که در اونیکس کانسپت ندارد. به نظر می رسد عناصر کلیدی طراحی این خودروی کانسپت در مدل‌های آینده پژو نیز به کار خواهد رفت.
اطلاعات کامل از این خودرو در شروع نمایشگاه تهران اعلام خواهد شد اگر چه چندی قبل به مناسبت نمایشگاه پکن مشخصات این خودرو تا حدودی منتشر شد.

*پژو اکزالت تعریف تازه و لوکس از مارک فرانسوی
اکزالت در ادامه کانسپت اونیکس ساخته شده است که در نمایشگاه پاریش به نمایش در آمد. این خودرو شبیه ماشین‌های دهه بیست و سی میلادی پژو، با بدنه فولادی بدون رنگ که با دست فرم داده شده، ساخته شده است. 

پژو بخشی از بدنه ماشین را با تکنولوژی تازه‌ای پوشانده که نامش «پوست کوسه» است و می‌گوید با به کار گیری آن آیرودینامیک خودرو بهتر شده و در نتیجه مصرف سوخت کمتر می‌شود.
وزن کانسپت ١٧٠٠ کیلوگرم و طول آن چهار متر و هفتاد سانتی‌متر است.با ارتفاع یک متر و ٣١ سانتی‌متر ماشین کاملا فرم اسپرت خود را حفظ کرده و در عین حال جای کافی برای چهار سرنشین دارد.
داخل ماشین با ترکیبی از چوب و چرم تزیین شده است و نمایشگرهای خودرو همه دیجیتالی است. علاوه بر سیستم «اینفوتینمنت» که با نمایشگری تاشو اطلاعات را به راننده نمایش می‌دهد، یک نمایشگر جدا هم برای سیستم پالایش هوا و تهویه مطبوع قرار داده شده است. صندلی‌ها و بخش‌های دیگر داخل ماشین هم از ترکیبی از چرم، چوب آبنوس و فیبر کربن ساخته شده است.
تاکید پژو بر استفاده از این مواد لوکس اشاره به جهت‌گیری تازه این کارخانه برای ساخت ماشینهای لوکس‌تر در آینده دارد. پژو می‌خواهد این تعریف تازه از مارکش را از بازارهای آسیا آغاز کند و به همین دلیل است که این کانسپت را رونمایی می‌کند.
 پلتفرمی هم که در ساخت این ماشین استفاده شده همانی است که پژو مدل ۳۰۸ را بر روی آن می‌سازد. نام این پلتفرم جدید EMP۲ است و پژو مدلهای دیگری را هم بر روی آن خواهد ساخت.
نیروی خودرو از یک موتور چهار سیلندر ۱.۶ لیتری گرفته می‌شود که ٢٧٠ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. این موتور که گشتاورش ٣٣٠ نیوتن-متر است از RCZ R، مدل اسپرت پژو امانت گرفته شده است اما مهندسان فرانسوی در کانسپت اکزالت این موتور را با یک موتور الکتریکی با قدرت ۵٠ کیلووات ترکیب کرده‌اند که روی محور عقب خودرو سوار شده است. دو موتور در مجموع قدرت این پژو را به ٣۴٠ اسب بخار می‌رساند که از طریق یک جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود.
سوفی گازو، یکی از اعضای گروه طراحی این کانسپت، به هفته نامه اتوکار گفته ساخت این کانسپت ۱۸ ماه طول کشید که برای چنین کاری زمانی طولانی است. او گفته «راههای مختلفی برای ساخت یک محصول لوکس وجود دارد. یک کیف چرمی گرانقیمت کارکرده ممکن است از یک کیف نو باارزش‌تر باشد. بعضی وقت‌ها یک تکه مبلمان که خط و ترک داشته باشد شخصیت بیشتری از محصول مشابه دارد که نو است»
 «ما درباره اصیل بودن زیاد شنیده‌ایم اما یک تکه چوب که هزار لایه لاک و الکل رویش خورده باشد یا چرمی که آنقدر رویش کار شده که شبیه لاستیک شده اصالت ندارد. حتی اگر سال‌ها هم بشود از آن استفاده کرد.»
ژیل ویدال، مدیر طراحی پژو هم می‌گوید «سوپرکار اونیکس راهنمای ما برای ساخت این کانسپت بود و فلسفه ساخت این خودرو را تعیین کرد. مخصوصا این اصل که رابطه‌ای احساسی با راننده از طریق مواد است که یک خودرو را از دیگران متمایز می‌کند. در چنین سطحی از بازار خریداران در انتخابشان اجباری ندارند. اکزالت خود را به عنوان یک پژوی مدرن به این ترتیب خود را متمایز می‌کند.»
پژو

نام:
ایمیل:
* نظر: