کد خبر: ۵۳۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲
انتقاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از تبعات آزادسازی نرخ پروازها
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه نرخ بلیت هواپیما نسبت به قبل از آزادسازی افزایش ۲۰۰ درصدی داشته است، گفت: افزایش ۱۰ برابری نرخ پرواز برخی از مسیرهای داخلی، شبیه گران سازی بوده است.
افزایش ۲۰۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه نرخ بلیت هواپیما نسبت به قبل از آزادسازی افزایش ۲۰۰ درصدی داشته است، گفت: افزایش ۱۰ برابری نرخ پرواز برخی از مسیرهای داخلی، شبیه گران سازی بوده است.
حجت الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی در گفت وگو با تسنیم با انتقاد از اینکه نرخ بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی به طور تقریبی 200 درصد نسبت به قبل از آزادسازی افزایش یافته است، اظهار داشت: با شناورشدن نرخ پروازهای هواپیمایی شاهدیم که فقط در یک پرواز قیمت بلیت صبح، 90 هزار تومان، بعدازظهر 170 هزار تومان و برای شب در همان مسیر پروازی قیمت ها به 200 هزار تومان هم رسیده است. این هرج و مرج و نابسامانی و اینکه هرکس هرچه توانست قیمت بلیت پروازها را افزایش دهد اجحاف در حق مردم است.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تنها 5 درصد جامعه از ناوگان هواپیمایی استفاده می کنند، بیان کرد: حدود 2 سال از آزادسازی نرخ بلیت هواپیما می گذرد، اما افزایش 10 برابری برخی از مسیرهای داخلی، شبیه گران سازی بوده است.
موسوی لارگانی اظهار داشت: توسعه گردشگری در کشور با افزایش نجومی نرخ های هواپیمایی امکان پذیر نیست، زیرا قیمت در برخی از مسیرها و حتی ایام خاصی سرسام آور است و افراد اهل مسافرت با مشاهده این مسائل ترجیح می دهند به خارج از کشور سفر کنند.
وی در پاسخ به این سئوال که با وجود وعده نمایندگان مجلس برای پیگیری اوضاع اسفبار قیمت بلیت هواپیما و خدمات نازل پروازی، آیا تاکنون در عمل اتفاق امیدوارکننده ای رخ داده است، افزود: هفته گذشته در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس با تعزیرات حکومتی این موضوع مهم را متذکر شدیم و از آنها درخواست کردیم که به طور جدی برای رسیدگی آن ورود پیدا کنند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: تاکنون چند نفر از نمایندگان با تذکراتی به وزیر راه و شهرسازی سئوالاتی هم از وی کرده اند، باید بگذاریم این موضوع در دستور کار قرار بگیرد تا نتایج آن را به صورت رسمی اعلام کنیم.
وی در این باره که برخی از مسئولان کمبود هواپیما را دلیل افزایش نجومی قیمت بلیت پروازهای داخلی اعلام کرده اند، گفت: بدون شک این دیدگاه قابل قبول نیست، معتقدیم که ناوگان هواپیمایی ما خیلی پیشرفتی ندارد و شاید جزء ناوگان های فرسوده بین کشورهای دیگر محسوب شود، اما کمبود آنچنانی که نشود جوابگوی مردم باشد را هنوز حس نمی کنیم که قیمت ها را نجومی افزایش دهیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: