کد خبر: ۵۳۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱
خطری تازه برای شبکه توزیع برق و زلزله زدگان
استفاده همزمان از چند دَه هیتر برقی در مناطق اسکان موقت زلزله زدگان به معضل جدیدی در برقرسانی به چادرها تبدیل شده است، چرا که بار شبکه توزیع فراهم شده برای برقرسانی به چادرها را افزایش داده وخطرآفرین است.

استفاده همزمان از چند دَه هیتر برقی در مناطق اسکان موقت زلزله زدگان به معضل جدیدی در برقرسانی به چادرها تبدیل شده است، چرا که بار شبکه توزیع فراهم شده برای برقرسانی به چادرها را افزایش داده وخطرآفرین است.
طبق گزارش های رسیده از مناطق زلزله زده استان کرمانشاه، تا صبح امروز در مجموع به 8000 چادر برقرسانی شده است. چادرهایی که محل اسکان موقت زلزله زدگان در شهرها و روستاهای استان کرمانشاه هستند.
سرمای هوا در دو روز گذشته نسبت به روزهای قبل از آن بیشتر شده و افزایش سرمای هوا به رشد مصرف وسایل گرمایشی در چادرهای زلزله زدگان منجر شده است. وسایل گرمایشی که در سختی دسترسی به سوخت هایی از قبیل گاز یا نفت سفید در چادرها، خطرآفرین بودن استفاده از این نوع سوخت ها و سهولت دسترسی به برق در چادرها، از نوع برقی تهیه شده‌اند، بار اصلی تأمین گرمایش مردم مناطق زلزله زده را بر دوش دارند.
از اینرو با افزایش سرمای هوا در این مناطق، شاهد رشد مصرف وسایل گرمایشی برقی و به تبع آن شاهد رشد مصرف برق هستیم. در این بین بیشترین مصرف برق را وسایلی چون هیترهای برقی دارند. وسایلی که گرمایشی مطلوبی را تأمین می کنند اما مصرف برق آنها بسیار زیاد است. استفاده همزمان از چند دَه هیتر برقی در مناطق اسکان موقت زلزله زدگان به معضل جدیدی در برقرسانی به چادرها تبدیل شده است، چرا که بار شبکه توزیع فراهم شده برای برقرسانی به چادرها را افزایش داده و این بار زیاد که گاهی از ظرفیت بار شبکه بیشتر می شود، ممکن است به تجهیزات موجود آسیب برساند.
علیمراد مرادی، مدیرعامل توزیع برق کرمانشاه در این خصوص گفت: برقی که برای چادرها تامین شده برق اضطراری است و تاکنون به حدود هشت هزار چادر زلزله زدگان استان کرمانشاه برق رسانی کرده‌ایم.
وی افزود: بسیاری از افراد در چادرها هیتر برقی روشن می‌کنند که بار بسیار زیاد و خارج از ظرفیتی به شبکه‌های برق وارد می‌کند که این اضافه مصرف برق، خطر جدی آتش سوزی را در سیم‌های برقی که بین چادرها قرار دارد و به داخل چادرها رفته به همراه دارد.


نام:
ایمیل:
* نظر: