کد خبر: ۵۳۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱
سیاوش زراعتی صبح دوشنبه برای دومین بار در طی هفته گذشته راهی مناطق زلزله زده کرمانشاه شد.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک صادرات ایران، سیاوش زراعتی صبح دوشنبه برای دومین بار در طی هفته گذشته راهی مناطق زلزله زده کرمانشاه شد تا به همراه جهانگیری معاون اول رییس جمهور، نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه، آخوندی وزیر راه و شهرسازی، شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان، اردکانیان وزیر نیرو، سیف رییس کل بانک مرکزی، نجار معاون وزیر کشور و رییس ستاد مدیریت بحران، پیوندی رییس جمعیت هلال احمر، سایر مدیران بانک های عامل و دیگر معاونین بانک مرکزی و مدیران ارشد بانک ها جهت بازدید و شرکت در جلسات ویژه در فرمانداری های قصر شیرین و سرپل ذهاب برای تصمیم گیری درخصوص بازسازی مناطق زلزله زده و رفع مشکلات هموطنان آسیب دیده مشارکت کند.
بنا بر این گزارش، جلسه شورای هماهنگی بانک ها با حضور سیف رییس کل بانک مرکزی، زراعتی مدیرعامل بانک صادرات ایران و دیگر مدیران بانک های عامل در محل فرمانداری شهرستان قصر شیرین برگزار شد و بررسی دقیق برای تسریع در کمک رسانی به هموطنان آسیب دیده و اجرایی شدن مصوبه هیات دولت برای پرداخت تسهیلات جهت سرعت بخشیدن به روند بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در دستور کار این جلسه قرار گرفت.
بر اساس این گزارش، در این سفر سیاوش زراعتی علاوه بر پیگیری اقدامات انجام شده در جهت رفع مشکلات و دغدغه های هموطنان رنج کشیده بر ضرورت پرداخت به موقع وام های ارزان قیمت مصوب به مناطق زلزله زده تاکید و دستورات لازم را دراین زمینه صادر کرد.
گفتنی است؛ به موجب مصوبه هیات وزیران، بانک صادرات ایران ٤ هزار فقره تسهیلات به آسیب دیدگان و خسارت دیدگان ازاین حادثه پرداخت خواهد کرد.
این گزارش می افزاید: سیاوش زراعتی مدیرعامل بانک صادرات ایران علاوه بر تخصیص یک میلیارد ریال از بودجه تبلیغاتی بانک در بدو امر، هزینه چاپ سررسید و تقویم سال ٩٧ را نیز به آسیب دیدگان زلزله اخیر اختصاص داد. همچنین این بانک تاکنون مبلغ بیش از ٤٦ میلیارد ریال از محل مزایای یک روز مرخصی کارکنان و شرکت های تابعه و کمک های نقدی هموطنان خیرخواه برای یاری رساندن به مناطق غرب کشور جمع آوری نموده است و به منظور ایفای وظایف خود در قبال مسئولیت های اجتماعی، بابرپایی پایگاه های جمع آوری کمک های غیر نقدی (زیرانداز، پتو، چراغ روشنایی شارژی، وسایل گرمایشی، چادر، ظروف مصرفی، لباس گرم، پوشاک کودک، مواد غذایی، لوازم بهداشتی و ...) و ارسال آن به این مناطق توسط کارکنان نوعدوست این بانک در استان های خراسان رضوی، همدان، قزوین، مرکزی، زنجان، خوزستان، ساختمان مرکزی برج سپهر، سرپرستی مرکز تهران و ... اقدام نموده است. از دیگر اقدامات این بانک تهیه و ارسال ٢٠ دستگاه کانکس برای اسکان موقت هموطنان تا زمان بازسازی خانه های آنها در اسلام آباد و سرپل ذهاب می باشد. همینطور، آشپزخانه مرکزی بانک صادرات ایران در شهرستان کرند غرب از ابتدای وقوع زلزله، روزانه توزیع بیش از ٢٠٠٠ پرس غذای گرم بین مردم این منطقه را آغاز کرده که این روند همچنان در روزهای آتی ادامه خواهد داشت.
شایان ذکر است، این بانک با ارسال ٨ دستگاه خودپرداز از مدیریت شعب استانهای کرمانشاه، خوزستان، مرکزی و لرستان به مردم آسیب دیده یاری رساند و به سرعت بیش از ٥ هزار دستگاه خودپرداز این بانک در سراسر کشور را با ارائه امکان ویژه، آماده دریافت و انتقال سریع وجوه اعطایی مردم به هموطنان رنج کشیده از زلزله کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: