کد خبر: ۵۴۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳
رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان در آمریکا
سهراب مرادی علاوه بر کسب مدال طلا در مسابقات جهانی وزنه‌برداری توانست رکورد دسته ۹۴ کیلوگرم را پس از ۱۷ سال جابجا کند. در این فیلم او را در لحظه شکستن رکورد وزنه برداری جهان می بینید.
سهراب مرادی علاوه بر کسب مدال طلا در مسابقات جهانی وزنه‌برداری توانست رکورد دسته ۹۴ کیلوگرم را پس از ۱۷ سال جابجا کند.
سهراب مرادی کار خود را در یک ضرب با وزنه 176 کیلوگرم آغاز کرد که این وزنه را بالای سر برد. در دومین حرکت پشت وزنه 181 کیلوگرم قرار گرفت و به خوبی این وزنه را بالای سر برد.مرادی در حرکت آخر یک ضرب وزنه 184 کیلوگرم را را به خوبی بالای سر برد و توانست مدال طلا یک ضرب را به دست آورد.
در ادامه مرادی برای نخستین حرکت دوضرب وزنه 220 کیلویی را بالا سر برد.او در حرکت دوم با مهار وزنه 233 نه تنها توانست رکورد جهان را در وزن 94 کیلوگرم پس از17سال تغییر دهد بلکه به مدال طلا هم دست یافت.
او در مجموع رکورد 417 کیلوگرم را ثبت کرد و توانست رکورد قبلی خودش را به میزان چهار کیلوگرم ارتقا دهد. همچنین مرادی برای نخستین بار صاحب مدال جهانی شد.
مدال نقره دوضرب نیز به ابراهیم فارس الباخ با 220 کیلوگرم از قطر رسید. مدال نقره مجموع هم به آئوریماس دیدزبالیس از لیتوانی با 388 کیلوگرم رسید.
این برای اولین بار است که دو وزنه بردار از ایران در وزنی غیر از فوق سنگین بر روی سکوی جهانی می‌روند.
گفتنی است رکورد جهان پیش از این با 232 کیلوگرم در اختیار سیمون کولیکچی از لهستان بود که در سال 2000 ان را ثبت کرده بود که نماینده کشورمان توانست پس از 17سال این رکورد را ترقی دهد به نام خودش ثبت کند.
 نتایج دسته 94کیلوگرم:
1- سهراب مرادی (یک ضرب: 184کیلوگرم؛ طلا) - (دوضرب: 233 کیلوگرم؛ ) - (مجموع: 417 کیلوگرم؛ طلا)
2- آئوریماس دیدزبالیس از لیتوانی (یک ضرب: 176 کیلوگرم؛ برنز) - (دوضرب: 212 کیلوگرم؛ چهارم) - (مجموع: 388 کیلوگرم؛ نقره)
3- سید ایوب موسوی (یک ضرب: 171 کیلوگرم؛ پنجم) - (دوضرب: 214 کیلوگرم؛ برنز) - (مجموع: 385 کیلوگرم؛ برنز)


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار