کد خبر: ۵۴۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴
زمانی قمی، استاندار یزد گفت: خدمات، طرح های تسهيلاتي و سياست هاي اعتباري بانک قرض الحسنه مهرايران با اهداف اقتصاد مقاومتي و بهبود شاخص هاي اجتماعي همسو است.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی و بازاریابی بانک قرض الحسنه مهرایران، مرتضي اکبري مديرعامل و سليمان توکلي عضو هيات مديره بانک قرض الحسنه مهر ايران با هدف تشريح پتانسيل هاي بانك در راستاي تحقق برنامه هاي اقتصاد مقاومتي و سياست هاي ابلاغي رييس جمهور به وزير اقتصاد، با محمود زماني قمي استاندار يزد ديدار و گفتگو كردند.
دکتر اکبری در این دیدار، ضمن اشاره به دستاوردهای يکدهه فعاليت موثر بانک قرض الحسنه مهرايران در جامعه بيان داشت: با اقدامات مطلوب صورت گرفته و گامهاي برداشته شده براي رفع نيازهاي اساسي، تهيه مايحتاج ضروري و تامين كمبودهاي مالي اقشار نيازمند، اين بانك به جايگاه ويژه اي نزد مردم، خيرين و سازمان هاي حمايتي و مردم نهاد دست يافته است.
وی افزود: در ۸ ماه گذشته منابع قرض الحسنه بانک نزدیک به ۵۰ درصد رشد داشته است و بالغ بر ۵۱۰ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه در حوزه های ازدواج جوانان، معيشت، سلامت و درمان و حمايت از مددجويان پرداخت شده است.
مرتضی اکبری خاطرنشان کرد: بانک قرض الحسنه مهرایران خاستگاه مردمی دارد و با توجه به تنوع سبد محصولات خود مي تواند در رفع مشکلات مالي اقشار زحمتكش جامعه، خصوصا در مناطق محروم موثر واقع شود.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران تصریح کرد: امسال، این بانک در راستاي تحقق و اجراي مسئوليت هاي اجتماعي بخشي از بودجه تبليغاتي خود را به توزيع اقلام آموزشي و بهداشتي ميان دانش آموزان با اولويت مناطق محروم اختصاص داده است و با توجه به آسيب هاي وارد شده در زلزله اخير استان کرمانشاه، در ساخت و بازسازي مدارس روستايي، مراكز بهداشت و درمان و بهبود معيشت مردم منطقه، مشاركت مي كند.
در ادامه این جلسه، زمانی قمی استاندار یزد نيز با بيان برخي طرح هاي در حال اجرا خصوصا در عرصه اشتغالزايي و کارآفريني گفت: در اين زمينه سياست استان، تمرکز بر حمايت از واحدهاي کوچک و متوسط مي باشد كه مي تواند به تسريع در رشد و رونق اقتصادي و هم چنين بالا بردن نرخ اشتغال كمك كند و در اين راستا خدمات و طرح هاي تسهيلاتي بانك قرض الحسنه مهرايران بسيار تاثير گذار خواهد بود.
وی همچنین لزوم توجه به خواسته کشاورزان را یادآور شد و افزود: کشاورزان و روستایيان نقش بسزايي در تامين مايحتاج ضروري و نيازهاي غذايي کشور دارند و از اين رو تلاش براي رفع مشکلات اين قشر از جامعه نيز جزء اولويت هاي اصلي استانداري به شمار مي رود و بانك قرض الحسنه مهر ايران، در اين بخش نيز مي تواند تاثير گذار باشد.
استاندار یزد بر لزوم هم افزایی سازمان ها و شرکت های دولتي و خصوصي به منظور تجميع منابع قرض الحسنه و يا انتقال بخشي از گردش مالي خود به شعب بانک قرض الحسنه مهرايران تاکيد کرد و گفت: تقويت توان مالي اين بانك منجر مي شود تا افراد بيشتري از خدمات و طرح هاي تسهيلاتي قرض الحسنه بهره مند گردند.

نام:
ایمیل:
* نظر: