کد خبر: ۵۴۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶
کاهش ۳۰۰ هزار بشکه‌ای نفت اوپک
بر اساس بررسی‌های رویترز، تولید نفت اوپک در ماه نوامبر ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته اما تولید نفت ایران افزایش ۱۰۰ هزار بشکه‌ای داشته است.
تولید نفت ایران ۱۰۰ هزار بشکه افزایش یافت
بر اساس بررسی‌های رویترز میزان تولید نفت کشورهای عضو اوپک در ماه ژانویه ۱.۲ میلیون بشکه در روز کاهش یافته است. این کاهش در پی تلاش این کشورها برای پایبندی به تعهدات توافق اوپک صورت می‌گیرد. در این توافق نیجریه و لیبی از اجرای آن معاف بودند.
بررسی‌های ماه نوامبر نشان می‌دهد میزان تولید ۱۳ کشور عضو اوپک در این ماه حدود ۳۰۰ هزار بشکه در روز بوده است. در مقایسه با سطح توافقی که در طرح کاهش تولید نفت حاصل شده است، در اکثر موارد در ماه اکتبر ۱۱ عضو این سازمان تولید خود را ۱.۲۹۸ میلیون بشکه در روز کاهش دادند که میزان تعهد آنها ۱.۶۴ میلیون بشکه در روز بود. این یعنی پایبندی به به اجرای ۱۱۲ درصدی تعهدات است در حالی که این رقم در ماه اکتبر ۹۲ درصد بود.
بر اساس جدولی که از بررسی‌های رویترز شکل گرفته، ایران در ماه نوامبر ۳.۸۲ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده در حالی که این رقم در ماه اکتبر ۳.۸۱ میلیون بود. سقف تعهدات ایران برای اجرای اوپک ۳.۷۰۷ هزار بشکه در روز بوده است.
به گزارش فارس، آنچه کشورهای اوپک تعهد دادند، میانگین تولید کشورها است.
رویترز نوشته است: ایران افزایش کوچکی فراتر از تعهدات اوپک داشته است. برنامه اوپک سقف تولید ۳۲.۵ میلیون بشکه را تعریف کردند.


نام:
ایمیل:
* نظر: