کد خبر: ۵۴۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹
گران شدن ماشین های خارجی در بازار
در این آشفته بازار قیمت سوناتا هیبرید سه میلیون تومان، توسان شش میلیون تومان، کلئوس ۱۰ میلیون تومان، تلیسمان چهار میلیون تومان و نیسان ایکس تریل سه میلیون تومان افزایش یافته است.
افزایش 10 میلیون تومانی قیمت خودروهای وارداتی
هفته جاری نیز مانند هفته پیش قیمت برخی خودروهای وارداتی حباب‌گونه و بی‌ضابطه افزایش یافته است. این افزایش قیمت در مواردی به 10 میلیون تومان در آغاز هفته رسیده است.
در این آشفته بازار قیمت سوناتا هیبرید سه میلیون تومان، توسان شش میلیون تومان، النترا دو میلیون تومان، سراتو سه میلیون تومان، اپتیما یک میلیون تومان، RAV۴ معادل ۱۰ میلیون تومان، کلئوس ۱۰ میلیون تومان، تلیسمان چهار میلیون تومان و نیسان ایکس تریل سه میلیون تومان افزایش یافته است.
این وضعیت در حالی است که  به گفته فعالان بازار خودرو این قیمتها حبابی و غیر واقعی بوده و باید کاهش یابد. هفته گذشته نیز بازار خودروهای وارداتی شاهد رشد بی‌ضابطه قیمت‌ها بود.
آن‌طور که از بازار خودرو خبر می‌رسد عدم عرضه خودروهای وارداتی به بازار از سوی برخی واردکنندگان خودرو دلیل رشد حبابی قیمت‌ها بوده است.
هفته گذشته برخی واردکنندگان خودرو با هدف تحت فشار قرار دادن دولت برای بازگشایی ثبت سفارش واردات خودرو، عرضه این محصولات به بازار را متوقف کردند. این موضوع رشد جهشی قیمت این محصولات را به دنبال داشته است.
همچنین برخی واردکنندگان خودرو نیز اقدام به وارد کردن فشار رسانه‌ای به دولت کرده و در سلسله اظهاراتی عنوان کردند که به دلیل توقف ثبت سفارش، واردات خودرو متوقف شده و قیمت این محصولات افزایش خواهد یافت.
این اظهارات در حالی است که تنها ثبت سفارش جدید برای واردات خودرو متوقف شده و واردات این محصول از محل ثبت سفارش‌های پیشین همچنان در حال انجام است.
در این زمینه مجتبی خسروتاج - رییس سازمان توسعه تجارت، نیز در نشست خبری اخیر خود تاکید کرد:" در هشت ماهه امسال ۵۴ هزار دستگاه خودرو به کشور وارد شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۶ درصد یعنی ۹۰۰۰ دستگاه افزایش داشته است".
وی همچنین با اشاره به اظهارات برخی واردکنندگان مبنی بر توقف چند هزار دستگاه خودرو در گمرک، اظهار کرد:" اگر اکنون خودروهای بسیاری در گمرکات مانده مشکل ما نیست چرا که واردکنندگان این خودروها قبل از واردات ثبت سفارش را انجام نداده‌اند. همچنین شاید ۵۰ درصد خودروهایی که در گمرک مانده‌اند برای ترانزیت به مقصد عراق و سایر کشورها وارد شده بودند که در این قسمت تحولاتی رخ داده که ما مسوول آن نیستیم. ما از تیر ماه جلوی ثبت سفارش خودرو را گرفتیم که از آن تاریخ تاکنون واردات خودرو ۲۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است. ".
در این شرایط کارشناسان به مصرف‌کنندگان توصیه می‌کنند تا زمان ترکیدن حباب و کاهش قیمت‌ها از خرید خودروهای وارداتی خودداری کنند.
قیمت برخی خودروهای وارداتی در بازار به شرح زیر است:

 

نام خودرو

شرکت سازنده

کشور

قیمت

سوناتا هیبرید

هیوندای

کره جنوبی

۱۹۳ میلیون تومان

توسان (new face)

هیوندای

کره جنوبی

۲۱۵ میلیون تومان

النترا

هیوندای

کره جنوبی

۱۶۳ میلیون تومان

سراتو

کیا

کره جنوبی

۱۵۸ میلیون تومان

اپتیما (فول)

کیا

کره جنوبی

۲۱۴ میلیون تومان

RAV۴

تویوتا

ژاپن

۲۷۵ میلیون تومان

یاریس هاچ‌بک

تویوتا

ژاپن

۱۲۳ میلیون تومان

کمری هیبرید

تویوتا

ژاپن

۲۵۱ میلیون تومان

کرولا GLI (فول)

تویوتا

ژاپن

۱۷۳ میلیون تومان

لکسوس NX (فول)

تویوتا

ژاپن

۳۹۰ میلیون تومان

کلئوس

رنو

فرانسه

۲۶۵ میلیون تومان

تلیسمان

رنو

فرانسه

۲۱۷ میلیون تومان

ایکس تریل

نیسان

ژاپن

۲۶۴ میلیون تومان

 

نام:
ایمیل:
* نظر: