کد خبر: ۵۴۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷
شاخص کل بورس تهران 38 واحد رشد کرد
معامله‌گران بورس تهران امروز با معاملات کم حجم روبه‌رو بودند، چشم‌های خیره بازار به لایحه بودجه پیشنهادی دولت به مجلس و حساب دخل و خرج کشور در سال آینده باعث شد تا امروز سرمایه‌گذاران در تالار شیشه‌ای دست به عصا گام بردارند.
تالار شیشه ای چشم انتظار چکش کاری بودجه در بهارستان
معامله‌گران بورس تهران امروز با معاملات کم حجم روبه‌رو بودند، چشم‌های خیره بازار به لایحه بودجه پیشنهادی دولت به مجلس و حساب دخل و خرج کشور در سال آینده باعث شد تا امروز سرمایه‌گذاران در تالار شیشه‌ای دست به عصا گام بردارند.
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز یکشنبه 19 آذر ماه 96 با افزایش 38 واحدی روی رقم 91 هزار و 198واحد ایستاد.
شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 23 واحدی عدد 17 هزار و 674 واحد را به نمایش گذاشت.
شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 61 واحدی به رقم  98 هزار و 816 واحد دست یافت.
شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش یک واحدی به رقم 64 هزار و 780 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 237 واحدی عدد  194 هزار و 209 واحد را به نمایش گذاشت.
امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش دو واحدی روی رقم یک هزار  و 18 واحد ایستاد.
بر اساس این گزارش امروز بازار سهام در حالی با افت حجم معاملات سهام در اغلب نمادهای معاملاتی و معاملاتی متعادل مواجه بود که گروه خودرویی‌ها با غلبه عرضه بر تقاضای سهام از سوی معامله‌گران اغلب حقیقی، در محدوده صفر تابلو و دامنه نوسان منفی قیمت‌ها نوسان کرد. در گروه پالایشی‌ها اما انتظار برای تعدیل سود از محل قیمت فرآورده‌های نفتی و درعین‌حال تعیین قیمت ارز دولتی در لایحه بودجه 97، باعث شده تا این گروه هم‌سو با حمایت صندوق‌های توسعه و تثبیت بازار، شاهد اقبال معامله‌گران حقیقی و شکل‌گیری صف خرید ناپایدار در این گروه باشند.
به گزارش فارس، تقدیم لایحه بودجه پیشنهادی دولت به مجلس در روز جاری در حالی باعث شد که اغلب معامله‌گران با بررسی منابع و مصارف دولت برای سال آینده دست به عصا در تالار شیشه‌ای قدم بردارند که بررسی دخل و خرج کشور در این لایحه پیشنهاد‌ی حاکی از رشد حدود 12 درصدی پیش‌بینی‌ها نسبت به سال آینده دارد.
این در حالی است که دولت در لایحه پیشنهاد‌ی خود سهم درآمد حاصل از واگذاری‌ شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی را در مجموع معادل 6 هزار و 150 میلیارد تومان برآورد کرده که در این بین منابع حاصل از واگذاری سهام و حقوق مالی و نیروگاه‌های متعلق به دولت و اموال و دارایی‌های شرکت‌های دولتی را به مبلغ یک هزار و 220 میلیارد تومان و منابع حاصل از واگذاری شرکت‌های دولتی را 4 هزار و 880 میلیارد تومان پیش‌بینی کرده است.
منابع حاصل از فروش سهام شرکت‌های دولتی وابسته به وزارت جهاد کشاورزی نیز در این لایحه 50 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.


نام:
ایمیل:
* نظر: