کد خبر: ۵۴۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶
گزارش خبری و تصویری نشست خبری سازمان با موضوع انتخابات الکترونیکی:
سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران برای اولین بار در تاریخ این سازمان، انتخابات هیات مدیره و بازرس را به صورت الکترونیکی برگزار می کند.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران، ناصرعلی سعادت رئیس هیات مدیره این سازمان و رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور صبح امروز یکشنبه 19 آذرماه 96 ،در جمع خبرنگاران به تشریح فرایند برگزاری انتخابات الکترونیکی سازمان پرداخت و اعلام کرد: پنجمین دوره انتخابات هیات مدیره و بازرس سازمان نظام صنفی رایانه ای در استان تهران صبح روز پنج شنبه 23 آذرماه در هتل پارسیان استقلال تهران و به صورت تمام الکترونیکی  براساس آئین نامه مشخص برگزار خواهد شد.
پیش به سوی انتخاباتی متفاوت و مطمئن 
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای با اشاره به تغییرات جدی انتخابات پیش رو با دوره های قبل در استان تهران گفت: تعداد کل برگ رای قانونی اعضای سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران تا این لحظه، 9831 برگه رای است که نسبت به دوره قبل( سه سال گذشته) که 2000برگه رای بود، 5 برابر افزایش یافته است.
سعادت در این رابطه ادامه داد: طبق آخرین آمار، تعداد اعضای واجدشرایط استان تهران با داشتن حق رای در انتخابات حدود 4600 عضو است که این تعداد در مقایسه با دوره گذشته که تعداد اعضا 2604 بود، از یک افزایش دو برابری حکایت دارد.
او درخصوص دلایل برگزاری انتخابات سازمان نظام صنفی رایانه ای  تهران به صورت الکترونیکی گفت:  با توجه به افزایش چشم گیر  تعداد اعضای سازمان، تعداد بالای برگه های رای و همچنین درخواست آحادصنف، با بررسی های متعددی که انجام دادیم تصمیم  گرفتیم انتخابات این دوره سازمان در استان تهران را به صورت الکترونیکی برگزار کنیم.
به گفته سعادت، از ماه ها قبل جلسات کارشناسی و ارزیابی متعددی برای بررسی پیشنهادهای چندین شرکت مدعی این موضوع برگزار کردیم و چندین بار این انتخابات به صورت آزمایشی از سوی این شرکت ها در سازمان شبیه سازی  و انجام شده است.
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای با اشاره به نام شرکت مجری انتخابات الکترونیکی سازمان گفت: با توجه به بررسی های صورت گرفته در ستاد اجرایی انتخابات سازمان، شرکت سیتاد به عنوان  زیرمجموعه شرکت راهبر و عضو سازمان مجری برگزاری انتخابات الکترونیکی سازمان شد. سیتاد تنها شرکتی است که مجوز وزارت کشور را برای برگزاری انتخابات الکترونیکی دارد. از جمله تجارب این شرکت می توان به برگزاری الکترونیکی آخرین دوره انتخابات ریاست جمهوری  و شورای شهر در برخی از استان ها و شهرهای کشور اشاره کرد.
سعادت با تاکید براینکه صنف با اطمینان خاطر در انتخابات الکترونیکی سازمان نصر تهران شرکت کند، گفت: ما نگرانی های زیادی در این رابطه داشتیم چراکه  صحت و سلامت و محرمانگی رای صنف برای ما بسیار اهمیت دارد. اما شرکت سیتاد با تشریح و اجرای روند شبیه سازی شده انتخابات، این نگرانی ها را مرتفع کرده است.
آراء الکترونیکی محرمانه و به صورت دستی قابل شمارش است
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای درخصوص روند انتخابات الکترونیکی سازمان گفت: براساس مکانیزم رای الکترونیکی دراین انتخابات ، رای دهندگان پس از احراز هویت، می توانند رای خود را در صندوق های مخصوص به صورت الکترونیکی با وارد کردن کد کاندیداهای موردنظر ثبت کنند. پس از اتمام ثبت کد کاندیداها، یک پرینت از رای به صورت محرمانه چاپ و در صندوق انداخته می شود که این مساله حتی امکان شمارش دستی آراء را هم فراهم می کند.
سعادت با تاکید بر محرمانگی آرا در سیستم انتخابات امسال گفت: امکان شناسایی رای دهندگان در این سیستم الکترونیکی به هیچ عنوان وجود ندارد اما امکان شمارش دستی آرا فراهم است. طبق پیش بینی های صورت گرفته، به تعداد لازم صندوق های الکترونیکی برای انتخابات درنظر گرفته شده است، این سیستم گنجایش پذیرش تمام آرا صنف و شمارش آن ها را در کوتاه ترین زمان ممکن دارند.
به گفته سعادت، شناسایی رای دهندگان در انتخابات الکترونیکی سازمان تنها از طریق کارت RFID و براساس پایگاه داده به روز سازمان از اعضا خواهد بود . 
او در این رابطه تاکید کرد :امیدواریم با این روش سرعت و دقت انتخابات به نسبت دوره های گذشته ،پیشرفت چشم گیری داشته باشد.
افزایش تعداد نامزدها در این دوره
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای با اشاره به ترکیب اعضای هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران گفت: درحال حاضر مطابق آئین نامه سازمان، درشاخه شرکت ها 15 نفر، فروشگاه ها 3 نفر و شاخه مشاوران 3نفر، باید به هیات مدیره سازمان راه پیدا کنند. علاوه بر 21 نفر اصلی، در مجموع 5 عضو علی البدل شامل سه نفر در شاخه شرکت ها، یک نفر در شاخه فروشگاه ها و یک نفر در شاخه مشاوران به هیات مدیره سازمان تهران راه می یابند.
سعادت درخصوص افزایش تعداد کاندیداهای انتخابات هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران و افزایش آن نسبت به دوره پیشین گفت: در دوره قبل 29 نفر در شاخه شرکت ها نامزد بودند اما در این دوره تا امروز 51 نفر ثبت نام کرده اند که از این تعداد 6 نفر تاکنون انصراف داده اند. براساس آخرین آمار در شاخه فروشگاه ها 7 نفر، مشاوران 17 نفر و بازرس 5 نفر  کاندید هستند که این تعداد نسبت به دور قبل رشد قابل توجه ای داشته است.
به گفته رئیس سازمان، زمانیکه نامزدها کلیه اسناد و مدارک لازم را تکمیل و تحویل دهند، پرونده کاندیداها تکمیل خواهد شد.برای تسریع روند تکمیل مدارک نامزدها به ویژه مدارک مربوط به اخد امضاهای برگه حسن شهرت کاندیداها، تمهید مناسبی به صورت الکترونیکی  در نظر گرفته شده تا هرچه سریعتر این نامزدها بتوانند مدارک خود را تکمیل کنند.
نامزدها پیش از انتخابات خود را به صورت الکترونیکی معرفی می کنند
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای با اشاره به تفاوت دیگر این دوره انتخابات با دوره های پیشین گفت: به دلیل تعدد کاندیداها و کوتاهی زمان برگزاری مجمع و انتخابات، امسال امکان معرفی حضوری نامزدها در روز انتخابات وجود ندارد. به همین دلیل سازمان  فرصت بهتری برای معرفی آنها ایجاد کرده است.
سعادت در این رابطه گفت: برای صرفه جویی در وقت، امسال براساس تکنولوژی روز عمل کردیم و از نامزدها خواسته ایم که ویدئو کلیپ کوتاه معرفی و سخنرانی خود را تحویل سازمان دهند تا این ویدئوها در پورتال سازمان اطلاع رسانی شود. این فرصت بسیار مناسبی است که نامزدها برای اولین بار ، به دور از هیجانات و استرس روز مجمع، در وقت کافی خود و اهدافشان را برای صنف معرفی کنند.
انتخابات تمام استان ها به صورت هماهنگ و یکپارچه خواهد بود
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای در پایان اعلام کرد :برای اولین بار در تاریخ حیات سازمان  نظام صنفی رایانه ای و با پیگیری های صورت گرفته و براساس مصوبه شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور در این دوره، تکلیف انتخابات تمام نظام های استانی در آذرماه مشخص می شود و انتخابات 29 استان تحت پوشش نظام صنفی رایانه ای  براساس یک آئین نامه واحد و با نظارت دقیق برگزارخواهند شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: