کد خبر: ۵۴۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
کتاب پژوهشی «مردم چرا به سینما می‌روند؟» نوشته داود ضامنی است که به گفت‌وگوهایی درباره این موضوع اختصاص دارد. از این میان می‌توان به گفت‌وگو با احمدرضا درویش و سید محمد بهشتی اشاره کرد.

 
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، آئین رونمایی از کتاب «مردم چرا به سینما می‌روند» نوشته داود ضامنی با حضور استادان دانشگاه و هنرمندان سینما در بنیاد سینمایی فارابی برگزار می‌شود.

ضامنی در مورد نحوه انجام این پژوهش می‌نویسد: تا وقتی این سؤالات و مفروضات در حوزۀ تأملات شخصی قرار داشت، نمی‌توانستم مطمئن شوم چقدر این بازخوانی متفاوت از کارکردهای سینما با دیدگاه صاحب‌نظران و کارشناسان نیز تطبیق دارد. لذا بر آن شدم تا سؤالاتم را با مجموعه‌ای از متخصصان و صاحب‌نظران کشور طرح و پاسخ‌های آن‌ها را جویا شوم. از یک فهرست حدوداً پنجاه نفره توفیق یافتم با بیست و سه نفر گفت‌وگو کنم. از این بیست و سه گفت‌وگو، هشت گفت‌وگو که فربه‌ترین پاسخ‌ها را به سؤالات پیش‌گفته در خود جای داده بود انتخاب کردم.

این گفت‌وگوها عبارتند از: گفت‌وگو با سید محمد بهشتی، احمدرضا درویش، محمد علی نجفی، دکتر عزیزاله تاجیک اسماعیلی، دکتر ابراهیم حاجیانی، مهندس مجید مسچی، دکتر امیر محمدخانی و امیرحسین علم‌الهدی. متن پیاده‌شده گفت‌وگوها پس از چندین نوبت ویرایش به شکلی که در کتاب موجود است، صورت‌بندی شد.

این مراسم سه‌شنبه 21 آذر 1396، ساعت 17 در تالار عباس کیارستمی واقع در خیابان سی‌تیر، نرسیده به تقاطع جمهوری، پلاک 59، موزه آبگینه برگزار خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار