کد خبر: ۵۴۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳
حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای:
سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه پرونده برادر روحانی هيچ ارتباطی با پرونده بقايی ندارد، گفت: ما معمولا به طور متوسط يک كسی را چند ماه قبل از انتخابات بگيريم می‌گویند برای انتخابات است، بعد از انتخابات بگيريم می‌گویند برای انتخابات است.
حنجره خود را برای موسسات مالی پاره کردم
سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه پرونده برادر روحانی هيچ ارتباطی با پرونده بقايی ندارد، گفت: ما معمولا به طور متوسط يک كسی را چند ماه قبل از انتخابات بگيريم می‌گویند برای انتخابات است، بعد از انتخابات بگيريم می‌گویند برای انتخابات است.
به گزارش تجارت آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه ظهر امروز با حضور در دانشگاه شریف پاسخگوی انتقادات دانشجویان از دستگاه قضایی شد.
وی با بیان اینکه من حقیقتا از این حضور پرشور شما بی نهایت متشكرم ،گفت: من با اینكه سر و صورتم سفید، اما دلم جوان است و امیدوارم آنچه در دلم است مثل ریش و محاسنم سفید باشد.
سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: وقتی کلمه دانشجو به کار برده می شود و مخاطب لفظ دانشجو را می شنود، چند چیز به ذهنش می‌رسد، یک جوان که با توجه به انتخاب مسیر آرمان هایی دارد که برای آن تلاش می کند. وقتی دانشجوی اسلامی ایرانی به گوش می رسد کسی که مبارزات سنگین را در دهه های گذشته با استبداد و استکبار و فساد داشته است.
وی با اشاره به اینکه بنده از یک طبقه كشاورز هستم و در حوزه علمیه و دانشگاه بودم؛ گفت: از آنچه بعد از انقلاب بودم از هیچ قسمش پشیمان نیستم و بسیار افتخار می كنم که در قوه قضاییه ، وزارت اطلاعات و ... خدمت رسانی کرده ام.

*بسیاری از دادگاه‌ها اگر علنی پخش شود اثر دارد

سخنگوی قوه قضاییه افزود: گفتند قوه قضاییه ملاحظه کرده و سیاسی كاری می كند، تمام تلاش ما این بوده و است تا مطابق قانون عمل كنیم و اگر بخواهیم به گرایش این و آن و سلیقه ای برخورد كنیم به ضرر این افراد و كشور است.
حجت الاسلام محسنی اژه ای ادامه داد: گفتند چرا آقای رحیمی را که پول گرفته بود، رها كردید؟؛ آیا شما واقعا در جریان پرونده رحیمی هستید؟ می‌گویند چرا شفاف نمی‌گوید؟ قانون جلوی ما را گرفته است.
وی افزود: بسیاری از دادگاه‌ها اگر علنی پخش شود اثر دارد؛ بارها رفتم مجلس كه اجازه بدید در غیر از موارد خاص دادگاه‌ها علنی باشد؛ می گویند چرا دادگاه بقایی علنی نیست؟ تشخیص علنی و غیر علنی بودن بر عهده قاضی است.
سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: گفته‌اند چرا افرادی كه فساد را افشا كردند تحت تعقیب قرار می گیرند؛ ما كسی را كه راهنمایی كند تحت تعقیب قرار نمی‌دهیم، اما اگر كسی شاكی داشته باید به شكایتش توجه كرد.

*كسی را كه راهنمایی كند تحت تعقیب قرار نمی‌دهیم
حجت الاسلام محسنی اژه ای افزود: یک ماه پیش شخصی آمد و گفت که یک کسی خود را وابسته به اژه‌ای معرفی کرده و گفته حتی عکس دارم، آن فرد به فلان بانک گفته من اطلاعاتی دارم و اگر 2 میلیارد ندهید، افشا می‌کنم.
سخنگوی قوه قضاییه اظهار کرد: برخی می گویند چرا افرادی كه فساد را افشا كرده اند، تحت تعقیب قرار می گیرند؟ ما كسی را كه راهنمایی كند تحت تعقیب قرار نمی‌دهیم، اما اگر كسی شاكی داشته باید به شكایتش توجه كرد.
حجت الاسلام محسنی اژه ای بیان کرد: بسیار افتخار کرده و می‌کنم که در قوه قضاییه، دادگاه‌های مختلف و وزارت اطلاعات بودم و کوچکترین پشیمانی ندارم.
وی ادامه داد: در مجلسی رفتم صحبت کنم مدام سوت می زدند که من گفتم اگر بنا باشد سوت بزنید منم بلدم، بلبلی هم بلدم و در ادامه واکنش مشابهی نشان داد.

*نیاز به ٢٣ هزار میلیارد تومان بودجه داریم كه در لایحه نصف آن را هم نمی دهند
سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه نیاز به ٢٣ هزار میلیارد تومان بودجه داریم كه در لایحه نصف آن را هم نمی دهند، تصریح کرد: می گویند چرا سران فتنه را محاكمه نمی‌كنند؟ شورای عالی امنیت ملی گفت محاكمه به صلاح نیست. قوه قضاییه در جریان سال ٨٨ وارد شد برخورد كرد و اشكالاتی به وجود آمد، بعد شورای امنت ملی مصوبه داد که تا الان پا برجاست.
حجت الاسلام محسنی اژه ای تصریح کرد: الان طبق تفسیر از قانون نباید اسم متهم برده شود و هچ چیزی نمی شود، گفت ولی به نظر من درست و شدنی نست.
سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: در سال های آخر تمام تلاشمان آن بوده كه همه چیز را جرم انگار نكنم كه خود ما هم از آن راضی نیستم؛ در رابطه با حبس زدا تمام تلاشمان را كردیم، در سال ٩٥ نسبت به ٩٤ ورود به زندان ١.٦ كمتر شده است.
وی با اشاره به اینکه ما نمی خواهیم که نفر یک ساعت بشتر در زندان بماند یا اشتباه به زندان برود؛ تصریح کرد: در سال ٩٦ تا آخر برج هشت، ١١ میلیون و هفتصد و خورده ای چک برگشتی داشتیم.

*شكنجه شرعا، قانونا و اخلاقا ممنوع است
حجت الاسلام محسنی اژه ای افزود: من حنجره خودم را در مورد این موسسات اعتباری پاره كردم که در دادن مجوز بررسی‌های لازم انجام شود، آمدند و بیش از ١٠٠٠ موسسه را مجوز دادند.در مورد موسسه کاسپین از ١٢٥٠ هزار نفری كه هستند نزدیک به ٩٩ درصد افراد تعیین تكلیف شدند.
سخنگوی قوه قضاییه بیان کرد: انفرادی های قبل از تفهیم اتهام قطعا غلط است، اگر فردی دستگیر شد تا زمانی كه به مراجع قضایی برسد اولین كاری كه بازپرس می كند تفهیم اتهام است.
وی بیان کرد: هر موردی كه ما به نحوی از انواع مشخص شود حتما پیگیری می كنیم، مگر ستار بهشتی پیگیری نشد؟، شكنجه شرعا، قانونا و اخلاقا ممنوع است، اگر انفاقی بیافتد به فوریت رسیدگی می شود.

*جرمی برای فاضل لاریجانی در آن قضیه اثبات نشد
حجت الاسلام محسنی اژه ای ادامه داد: مرتضوی در پرونده كهریزک به پنج سال حبس محكوم شد، اما آمد عذرخواهی كرد.
سخنگوی قوه قضاییه بیان کرد: در مورد كلیپی که پانزدهم بهمن 91 توسط رئیس جمهور وقت در مجلس پخش شد، جرمی اگر در آن پرونده باشد نسبت به مرتضوی و 2 تن از همكارنش بود که آن داستان رسیدگی شد.
وی تصریح کرد: جرمی برای فاضل لاریجانی در آن قضیه اثبات نشد اما اقدام مرتضوی قطعا در آن موضوع مجرمانه بوده است.
حجت الاسلام محسنی اژه ای با بیان اینکه دختر رئيس قوه قضائیه با هيچ سرويسی و کسی در ارتباط نيست،گفت: این حرف ١٠٠ درصد دروغ است، نه ٩٩،٩ درصد؛ هيچ وقت و هيچ جايی بازداشت نبوده است.  به غير از زيارت عتبات نه يک بار به خارج از كشور رفته و نه ارتباطی با سرويس های جاسوسی داشته است و مطلقا يک لحظه تحت تعقيب نبوده است؛ اگر اين دروغ را كسی به شما نسبت دهد شما چه می‌كنيد؟.

*ممنوع التصىويری رئیس دولت اصلاحات مصوبه شورای عالی امنيت ملی است
سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: آن كسی كه اين حرف را می‌زند و يا شما خودتان نشرش می دهيد، مدركی داريد؟، این شایعه با انگيزه های خاص سياسی مطرح می شود.
وی تصریح کرد: پرونده حميد بقايی در مورد مسائل مالی است و در شرف صدور حكم است؛ تا زمانی كه اين حكم صادر نشده و اعتراض نشود و به اعتراض رسيدگی نشود از بيان جزئيات معذورم.
حجت الاسلام محسنی اژه ای با بیان اینکه پرونده برادر روحانی هيچ ارتباطی با پرونده بقايی ندارد، گفت: ما معمولا به طور متوسط يک كسی را چند ماه قبل از انتخابات بگيريم می‌گویند برای انتخابات است بعد از انتخابات بگيريم می‌گویند برای انتخابات است.

*نگفتم رئيس جمهور سابق لات است
سخنگوی قوه قضاییه افزود: ممنوع التصىويری و ممنوع الورودی رئیس دولت اصلاحات مصوبه شورای عالی امنيت ملی است.
وی بیان کرد: دادگاه های بقايی و احمدی نژاد علنی برگزار نمی‌شود، احمدی‌نژاد هنوز محاكمه نشده است.
حجت الاسلام محسنی اژه ای تصریح کرد: نگفتم رئيس جمهور سابق لات است، من گفتم با رفتار ایشان ياد داستان لات‌ها افتادم.

*پرونده برادر رئیس جمهور مختومه نشده و روی آن كار می‌کنند
سخنگوی قوه قضاییه گفت: نه نسبت به رئيس جمهور و نه سابقش و نه اسبقش وقتی بخواهیم در مورد برخی اعضای خانواده‌های آنها اقدامی كنيم اجازه نمی‌گیریم؛ می رويم و می گويیم آقا اين اتهامات در مورد این عضو مطرح است، در پاره‌ای از موارد قانون الزام می‌كنه وزير، معاون وزير را برای تعقيب با مجلس در جريان بگذاريم.
حجت الاسلام محسنی اژه ای تصریح کرد: ايشان (روحانی در مورد بردارش) گفت الان در آستانه انتخابات است و اگر اين چنین اقدامی بشود جنگ می شود که ما كار خودمان راكرديم و احضار شد؛ پرونده مختومه نشده و دارند روی آن كار می‌کنند.
وی افزود: مجلس توسط کمیسیون اصل 90 بر قوه قضائیه نظارت دارد، بيت رهبری هم نظارت دارد و ديوان عدالت كشور هم نظارت دارد.

*همه ادعاها درباره اظهارات فردی به نام نظری بررسی شده است

سخنگوی قوه قضاییه درباره اظهارات فردی به نام نظری مبنی بر اینکه فسادی را به وی منعکس کرده و معاون اول دستگاه قضا، فساد را به قاضی متخلف داده و نهایتا نظری به حبس محکوم شده است گفت: من آقای نظری را می شناسم و خیلی شما ها نمی شناسید. آقای نظری قبل از اینکه این مسئله برایش پیش بیاید با هم ارتباط داشتیم و برخی مطالب را گاهی وقت ها با واسطه یا بی واسطه برای ما می فرستاد.
حجت الاسلام محسنی اژه ای ادامه داد: زمانی که این اتفاق برایش افتاد، من واقعا تلاش کردم. من از دادسرای انتظامی و مرکز حفاظت خواستم تحقیق کنند. رئیس قوه قضاییه یک هیئت ویژه فرستاد که آیا مسائل ادعایی درست است یا خیر؟ هیئت مخصوص از تهران رفت و کنکاش کرده است. درباره برخی موضوعاتی که ایشان ادعا کرده بود، افرادی آمدند و شکایت کردند. بنابراین هم ادعاها و هم شکایت ها بررسی شده است.
وی گفت: در قوه قضاييه ايراد است و اگر نبود وكيل، كارشناس و كارمند را بازداشت نمی‌كرديم.
سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: تخريب قوه قضاييه كه يک ركن از نظام است به نفع نيست و اگر شما (خطاب به نظری شاعر) واقعا به دنبال اصلاح هستند، اصلاح را بدون توهين و عقل پسندانه انجام دهيد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار