کد خبر: ۵۴۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳
شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن با داشتن سهم بازار ۰.۲۲ درصدی بر اساس متراژ تکمیل شده شهری، جایگاه قابل توجه خود را در صنعت ساختمان حفظ کرد.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از بانک مسکن- هیبنا، میزان سرمایه گذاری و میزان ساخت و ساز در کشور طی سال مالی 1395 به ترتیب 13.5 درصد و 31.5 درصد کاهش داشته است اما شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن به عنوان یکی از بزرگترین فعالان صنعت ساختمان به ویژه در امر انبوه سازی توانست با داشتن سهم بازار 0.22 درصدی بر اساس متراژ تکمیل شده شهری، جایگاه قابل توجه و تاثیرگذار خود را در صنعت ساختمان حفظ کند.
خانه دار شدن متقاضیان مسکن در کشور همواره به عنوان یکی از اهداف فردی و سازمانی گروه سرمایه گذاری مسکن به ویژه اقشار میان درآمدی جامعه است به طوری که سهم عمده‌ای از پروژه‌های این شرکت برای این گروه از جامعه هدف گذاری شده است. بنابراین گروه سرمایه گذاری مسکن به عنوان بزرگترین هلدینگ ساختمانی کشور، تعریف پروژه‌های جدید و ارتقای زیربنای در دست ساخت گروه با بالاترین کیفیت در شهرهای مختلف در دستور کار شرکت‌های تابعه قرار دارد.
بر همین اساس شرکت برنامه استراتژیک اهداف تولید سالانه و سبد تولید خود را برای توسعه فعالیت‌های آتی بازنگری کرده و همچنین با در اختیار داشتن بیش از 2 میلیون و 55 هزار و 500 مترمربع پروژه در سراسر کشور، تلاش می‌کند ظرفیت لازم برای حفظ و ارتقای سهم بازار خود را در سال‌های آینده فراهم کند.
از سوی دیگر نظر به اینکه حضور در میان 100 شرکت برتر ایرانی یکی از اهداف گروه سرمایه گذاری مسکن در برنامه استراتژیک مصوب است در سال‌های گذشته تلاش شده تا با حضور در این رتبه بندی، اقدام به ارزیابی جایگاه خود در صنعت و نیز مقایسه با شرکت‌های ایرانی شود.
لازم به ذکر است بر این اساس در سال مالی 1395 شرکت با حضور در این رتبه بندی حائز رتبه 152 شد که نسبت به رتبه 167 سال 1394 از بهبود نسبی برخوردار بوده است.
علاوه بر این شرکت سرمایه گذاری مسکن در سال‌های مختلف در میان شرکت‌های گروه ساختمان و مهندسی عمران در این رتبه بندی سرآمد بوده و طی سال‌های 94 و 95 رتبه های اول و دوم را کسب کرده که نشان از پیشرو بودن شرکت در این صنعت دارد.
همچنین با توجه به تغییر شرایط بازار، کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی، افزایش سقف تسهیلات بانکی، توسعه راهکارهای تامین مالی از طریق بازارهای پول و سرمایه، تغییرات نرخ ارز، انتظار عبور از فاز رکود در بازار مسکن و ساختمان، قابلیت‌های ایجاد شده در پسابرجام، سیاست‌های حاکمیتی در جهت حمایت از دهک‌های متوسط و ضعیف، روند رو به بهبود رشد اقتصادی و قدرت خرید خانوار و به طور کلی تغییر پارادایم در ماهیت این بازار از یک سو و تغییر در دیدگاه مدیریت گروه از سوی دیگر، نیاز به بازنگری در برنامه استراتژیک گروه را ضروری کرده است؛ از این رو بازنگری در استراتژی‌ها با رویکرد مشارکتی و عملیاتی در دستور کار قرار گرفته است.
با این رویکرد شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن اقدام به بازنگری در اهداف کلان و عملیاتی مرتبط با حوزه‌های تولید، بازاریابی و فروش، مالی و سرمایه گذاری و پیاده سازی استراتژی ها در قالب برنامه و بودجه‌های سالانه گروه و شرکت‌های تابعه کرده است.
بر این افزایش سوددهی از محل فعالیت اصلی و پایدار سازی آن، افزایش حجم فروش و قرار گرفتن در فهرست 100 شرکت برتر ایران و افزایش کیفیت زندگی مشتریان با ساخت مسکن با کیفیت به عنوان اهداف کلان شرکت هدف گذاری شده است.
در عین حال یازده برنامه استراتژیک «متنوع سازی روش‌های تامین مالی و سرمایه گذاری در پروژه‌ها»، «متنوع سازی سبد محصولات با تمرکز بر تقاضای مسکن ویژه اقشار متوسط و دهک‌های میان درآمدی»، «ارتقای سرمایه انسانی در سبد دارایی شرکت»، «جذب سرمایه گذاری خارجی و اجرای پروژه از محل منابع خارجی»، «ورود به بازار تامین مسکن کارکنان نهادها و سازمان های معتبر جهت ساخت سفارشی با کاربری مسکونی و اداری»،«افزایش سودآوری شرکت بالاتر از سود انتظاری و تبدیل سهام شرکت به جذاب ترین سهم صنعت انبوه سازی، املاک و مستغلات بازار سرمایه»، «حضور در فرصت‌های جدید سرمایه گذاری در صنعت ساختمان از جمله شهرهای جدید و سکونت‌گاه‌های خارج از شهرها»، «ارتقا و توسعه سبد زمین در مجموعه شرکت‌های تابعه»، «بهبود و ارتقاء مدیریت پروژه‌های شرکت‌ها با تمرکز بر کاهش قیمت تمام شده - تاخیرات زمانی و افزایش کیفیت از طریق بکارگیری متدولوژی‌های مدیریت پروژه و راه اندازی دفاتر برنامه ریزی و کنترل پروژه سازمانی در سطح شرکت‌های تابعه»، «تعیین تکلیف دارایی ها و پروژ‌ه‌های راکد و نیمه کاره» و «تمرکز بر مشتری محوری از طریق انطباق محصولات و خدمات شرکت با نیازهای مشتریان» به عنوان راهبردهای گروه سرمایه گذاری مسکن تعیین شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: