کد خبر: ۵۴۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱
سی و یکمین جلسه شورای عالی هیئت خدمات مالی اسلامی به ميزباني مشترک بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران و بانک مرکزي مالزي برگزار شد.
برگزاری سی و یکمین جلسه شورای عالی خدمات مالی اسلامیسی و یکمین جلسه شورای عالی هیئت خدمات مالی اسلامی روز دوشنبه بيستم آذرماه ۱۳۹۶ در کوآلالامپور مالزی به ميزباني مشترک بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران و بانک مرکزي مالزي برگزار شد.

در این جلسه که  با حضور دکتر کمیجانی به نمایندگی از بانک مرکزی برگزار شد، گزارشی از عملکرد و اقدامات دبيرخانه هیئت خدمات مالی اسلامی (IFSB) در سال جاري ميلادي که براساس تصمیمات و مصوبات جلسات پيشين شورای عالی انجام شده بود، تشریح شد. همچنين در نشست مذکور برنامه های سال ۲۰۱۸ هیئت خدمات مالی اسلامی مطرح و به تایید اعضا رسید. علاوه بر اين، بودجه سازمان در سال آتي و نيز تغییرات پیشنهادی دبیرخانه IFSB  در خصوص آیین‌نامه اداری و ضوابط ناظر بر امور مالی آن سازمان مطرح و به تایید اعضا رسید.

در این جلسه تدوین استانداردها و رهنمودهای فنی، برگزاری کارگاه های آموزشی و ارايه کمک‌‌هاي فنی در موضوعات مختلف تخصصی در کشورهای عضو، ادامه گردآوری و انتشار شاخص های نظارتی و احتیاطی موسسات مالی اسلامی و به تبع آن تنظیم گزارش ثبات مالی و تداوم برنامه های اصلاحي مالی، اداری و ارتباطی با رویکرد حداقل کردن هزینه‌ها از مهمترین برنامه های سال ۲۰۱۸ هیئت خدمات مالی اسلامی عنوان و به تأييد رسيد. 

در جلسه ياد شده، بانک مرکزی کویت به عنوان رئیس دوره ای آن سازمان در سال ۲۰۱۸ برگزیده شد و بانک مرکزی بنگلادش به عنوان معاون سازمان همچون سال جاری باقي ماند.

در ادامه جلسه، گزارش اقدامات انجام شده در خصوص انتخاب دبیرکل جدید IFSB  به استحضار اعضای شورای عالی رسید و مطابق با نظر و بررسی های کمیته تعیین شده در اين خصوص که نماينده بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران نيز در آن عضويت داشت، دبیرکل جدید هیئت خدمات مالی اسلامی انتخاب شد و مقرر شد تشريفات مقتضي براي شروع به کار وي از ابتداي سال ۲۰۱۸، انجام پذيرد.

گفتني است بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران در سال ۲۰۱۷ ميلادي رياست دوره‌اي هيئت خدمات مالي اسلامي را بر عهده داشت و مهمترين رويداد اين دوره که تعاملات و هماهنگي بيشتري را با دبيرخانه نياز داشت، موضوع انتخاب دبيرکل جديد IFSB بود. ضمن آن که تابستان سال جاری، کارگاه آموزشي براي همکاران حوزه نظارت بانک مرکزي توسط مدرسان هيئت خدمات مالي اسلامي در بانک مرکزي برگزار شد.

در حاشيه نشست فوق‌الذکر، جلسه هم‌انديشي نيز با موضوع "‌بازسازي و حل و فصل مؤسسات مالي با تمرکز بر مؤسسات مالي اسلامي"‌ برگزار شد و سخنرانان به بيان نظرات و ملاحظات خود در اين زمينه پرداختند.
نام:
ایمیل:
* نظر: