کد خبر: ۵۴۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵
دامن زدن شایعه افزایش تعرفه به گرانی افسار گسیخته خارجی ها
تجارت آنلاین: این روزها موضوع قیمت خودروهای وارداتی در بازار به حدی عجیب شده که کمتر کسی دوست دارد تا در این آشفته بازار خریدی داشته باشد. این در حالی است که شایعه افزایش تعرفه ها هم به این موج دامن می زند.
تخت گاز قیمت ها در بازار خودروهای وارداتی
هم زمان با نزدیک شدن به آخرین روزهای فصل پاییز قیمت خودروهای وارداتی همچنان در سربالایی قرار گرفته و قصد پایین آمدن هم ندارد.
به گزارش تجارت آنلاین این روزها موضوع قیمت خودروهای وارداتی در بازار به حدی عجیب شده که کمتر کسی دوست دارد تا در این آشفته بازار خریدی داشته باشد و  آن طور که فعالان بازار خودرو می گویند خرید و فروش خودروهای وارداتی در ماه های گذشته بسیار کم شده است. و رونقی در این بازار وجود ندارد.
واردات خودرو مدتها است که متوقف است و از تیرماه امسال، دولت به دلیل مثبت شدن تراز تجاری و جلوگیری از واردات بی‌رویه خودروها، ثبت‌سفارش را ممنوع اعلام کرده است.
فعالان بازار بسته بودن سایت ثبت سفارش و زمزمه افزایش تعرفه واردات خودرو را در گرانی این روزها بی تاثیر نمی دانند.
بر اساس آخرین خبرها قرار است با توافق وزرای اقتصاد، صنعت وکشاورزی و روسای بانک مرکزی و سازمان برنامه، تعرفه واردات خودرو با حجم موتور ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی که تاکنون ۵۵ درصد بوده به ۱۳۰ درصد افزایش می یابد.
 اکنون اما بر این اساس توافق ۵ عضو کابینه، پیشنهادی به هیات وزیران ارایه شده که بر مبنای آن، تعرفه واردات خودرو از کف ۴۰ درصدی به ۵۰ درصد افزایش یافته و در عین حال هم، پیشنهاد شده تا تعرفه خودروهای با حجم موتور ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی نیز که تاکنون ۵۵ درصد بوده؛ به ۱۳۰ درصد افزایش یابد.
 بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که میان مسعود کرباسیان، وزیر امور اقتصادی و دارایی، محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی، ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه به امضا رسیده، مقرر شده تا اصلاح نظام تعرفه‌ای صورت گیرد.
  بر اساس این تصمیم که در جلسات آتی هیات دولت نیز طرح و در مورد آن تصمیم‌گیری خواهد شد، تغییرات تعرفه خودرو به شرح زیر مورد جمع‌بندی قرار گرفته است:
۱- افزایش تعرفه خودروهای با حجم موتور ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سی‌سی از ۴۰ درصد به ۵۰ درصد
 ۲- افزایش تعرفه خودروهای با حجم موتور ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی سی از ۴۰ درصد به ۹۵ درصد
 ۳- افزایش تعرفه خودروهای با حجم موتور ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی از ۵۵ درصد به ۱۳۰ درصد
 ۴- افزایش تعرفه خودروهای با حجم موتور ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ سی‌سی از ۵۵ درصد به ۱۵۰ درصد
 ۵- افزایش تعرفه خودروهای با حجم موتور ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ سی‌سی از ۵۵ درصد به ۱۵۰ درصد
 شنیده‌ها حکایت از این دارد که این تغییرات تعرفه‌ای در دولت مخالفان جدی دارد، اما به هرحال، ۵ عضو کابینه دوازدهم که اتفاقا اعضای شورای اقتصاد هم هستند، در این خصوص به توافق رسیده و تفاهم‌نامه‌ای را هم به امضا رسانده‌اند.
حالا و با تخت گاز خودروهای وارداتی روی جاده گرانی بسیاری از فعالان بازار معتقدند افزایش تعرفه واردات جرقه ای دیگر است که بازار خرید و فروش خودروهای وارداتی را به اتش می کشد!
به عنوان نمونه بازار نیسان ایکس تریل که  تا پیش از این مثل خودروهای کیا هیوندای پرتقاضا نبود با رشدی 50 میلیونی نسبت به ابتدای سال، حدود 280 میلیون تومان خرید و فروش می شود. اما این قطعاً پایان کار نیست, قیمت خودروها به هم وابسته هستند موج ایجاد شده در بازار خودروهای وارداتی به سرعت به بازارهای داخلی هم خواهد رسید.
آخرین قیمت ها خودروهای وارداتی را در ادامه مشاهده می کنید.
قیمت های درج شده مربوط به خودروهای کاردکس در بازار است و در صورتی که خریدار خواهان خودروی دارای پلاک باشد باید رقمی اضافه تر را پرداخت کند.
معمولا زمان پلاک شدن خودرو های کاردکس یک هفته تا 10 روز بستگی به کارخانه تولید کننده خودرو دارد.

 


جدیدترین قیمت روز برخی از خودروهای پرفروش وارداتی 



1

  سانتافه فول(2017)

       هیوندایی

300.000.000

2

  النترا(فول)2017

     هیوندایی

170.000.000

3

  تیوولی 2017

      سانگ یانگ

130.000.000

4

  رنو کولئوس 2017

       رنو

275.000.000

5

  توسان 2017

     هیوندای

240.000.000

6

 رنو تلیسمان

     رنو

238.000.000

7

  رافور4 (2017)

     تویوتا

312.000.000

8

  سورنتو 2017

     کیا

340.000.000

9

  سوناتا (بنزینی)

    هیوندایی

210.000.000

10

  سراتو 2017

 

     کیا

170.000.000






 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار