کد خبر: ۵۴۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴
شاخص بورس و اوراق بهادار تهران 113 واحد رشد کرد
شاخص بورس و اوراق بهادار تهران در پایان معاملات بیست و هشتمین روز آذر ماه سال جاری با 113 واحد رشد به پله 95 هزار و 590 واحدی رسید تا به عقیده بسیاری راه را برای رکوردشکنی و رسیدن به سقف صد هزار واحدی هموارتر کند.
تالار شیشه ای در آستانه رکوردشکنی 100 هزار واحدی
شاخص بورس و اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با 113 واحد رشد به پله 95 هزار و 590 واحدی رسید.
 در معاملات امروز تعداد یک و 196 سهم اوراق بهادار به ارزش 2 میلیارد و 602 میلیون 617 هزار ریال در بیش از 74 هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد.
 بر این اساس شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) 36 واحد، شاخص قیمت (هم‌وزن) 54 واحد، شاخص کل (هم‌وزن) 71 واحد، شاخص بازار اول با 105 واحد، شاخص بازار دوم با 106 واحد، شاخص آزاد شناور 313 با واحد رشد همراه بودند.
 نماد‌های پر بیننده معاملات امروز ایران خودرو،بانک ملت، ملی صنایع مس ایران و سایپا با روند مثبت و نمادهای س.نفت و گاز و پتروشیمی تامین، پالایش نفت بندرعباس و فولاد مبارکه اصفهان با روند منفی به کار خود پایان دادند.
امروز بورس تهران در حالی معاملاتی متعادل را در اغلب نمادهای معاملاتی به نظاره نشست که حضور پررنگ حقیقی‌ها و اعتماد تدریجی برای جمع‌آوری سهام باعث شد، تا با وجود اصلاح قیمت سهام در گروه‌های پیش‌رویی همچون فولاد مبارکه، ملی صنایع مس ایران و پالایشی‌ها، همچنان اقبال برای جمع‌آوری سهام وجود داشته باشد.
هم زمان در گروه خودرویی‌ها نیز ایران‌خودرو به پشتوانه معامله‌گران اغلب حقیقی یکه‌تازی می‌کند.
خوش‌بینی نسبت به بودجه سال آینده دولت و در عین حال انتظار برای ایجاد رونق نسبی در کسب و کار، در کنار پیش‌بینی تحقق برخی انتظارها از جمله تجدید ارزیابی دارایی‌ها و همچنین افزایش نرخ ارز باعث شده تا اقبال به بازار سهام هم‌زمان با پدیدار شدن جریان‌های نه چندان قوی از جریان نقدینگی در بازار سهام همچنان در مدار صعودی قرار گیرد، بازاری که افق شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران را تا پایان سال جاری بر قله 110 هزار واحدی پیش‌بینی می‌کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار