کد خبر: ۵۴۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸
انتقاد وزیر اقتصاد از رفتار برخی از تاجران ایرانی؛
وزیر امور اقتصاد و دارایی با انتقاد از رفتار برخی تجار ایرانی گفت: روس‌ها برای افرایش تجارت به ایران آمدند ولی به دلیل گران‌فروشی ایرانی‌ها به روس‌ها آنها رغبت نکردند.
گرانفروشی ایرانی ها تجار روس را فراری داد!
وزیر امور اقتصاد و دارایی با انتقاد از رفتار برخی تجار ایرانی گفت: روس‌ها برای افرایش تجارت به ایران آمدند ولی به دلیل گران‌فروشی ایرانی‌ها به روس‌ها آنها رغبت نکردند.
مسعود کرباسیان در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، اظهار کرد: کریدور سبز را روس‌ها به ما دادند ولی ما از آن استفاده نکردیم و تاکنون از این موضوع فقط یک شرکت استفاده کرده است.
وی ادامه داد: سیاست بانک مرکزی استفاده از پول ملی دو کشور است و در ملاقات پوتین با روحانی همین بحث مطرح شد و قرار شد موضوع کارت‌های شتاب هم حل شود.
وزیر اقتصاد بیان کرد: باید به صورت موضوعی در باره مسائل صحبت کنیم. بهتر است هر جلسه به موضوعاتی اختصاص یابد که آن موضوع بررسی و پیگیری شود.
او افزود: اتصال راه آستارا به روسیه مرکزی در دستور کار است و اگر انجام شود حمل‌ونقل بسیار ارزان خواهد بود. تا دو ماه آینده خط آهن قزوین - رشت تمام می‌شود و دو هفته دیگر اعتبارات رشت - آستارا پرداخت می‌شود و امیدواریم تمام شود که حمل‌ونقل آسان شود.
کرباسیان گفت: روس‌ها آمدند و یکی از بانک‌هایشان خط اعتباری باز کرد و می‌توان از آن استفاده کرد. بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان برای اشتغال در نظر گرفته شد.
وزیر اقتصاد با گلایه از اینکه تجار ایرانی کالاهای خود را گران به روسیه عرضه می‌کنند، اظهار کرد: روس‌ها آمدند اعلام آمادگی کردند و قیمت‌هایی اعلام شد که وزیر روسیه و آذربایجان به ما گفتند با این قیمت می‌خواهید ما بخریم و برای شما صادر کنیم؟
کرباسیان ادامه داد: از زمان هاشمی رفسنجانی می‌خواستیم مرکز تجاری بزنیم و تا کنون نزده‌ایم و اقداماتی که لازم بوده در این زمینه انجام نشده است.
وی درباره نرخ ارز و تاثیر آن بر صادرات خاطرنشان کرد: قیمت ارز هم وقتی بالا رفت باز صادرات رشدی نکرد. در نتیجه این استدلال را نیاورید که با افزایش نرخ ارز صادرات بسیار می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار