کد خبر: ۵۴۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲
روایتی از انهدام یک شبکه فساد در شبکه‌های اجتماعی،
با رشد شبکه‌های اجتماعی، عده‌ای افراد سودجو برای رسیدن به مقاصد شوم خود، اقدام به راه‌اندازی باند قاچاق دختران در دبی کردند. حالا با دستگیری برخی اعضا حقایق تلخ وحشتناکی از وضعیت دختران به دام افتاده منتشر شده است.
واقعیت‌های تلخ زندگی دختران ایرانی در دبی
به گزارش تجارت آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسعود ده نمکی در سال 1382 اولین ساخته خود را با عنوان فقر و فحشا منتشر کرد؛ مستندی جنجالی و بحث برانگیز که در آن زندگی دختران و زنانی به تصویر کشیده است که تنها برای رفع نیازهای ابتدایی خود با تن‌فروشی درآمد کسب می‌کنند. هر چند این مستند هرگز اکران نشد، ده‌نمکی در ادامه کتابی با همین عنوان چاپ و فقط برای مسئولان کشور ارسال کرد.
 مستند فقر و فحشا در زمان خود از یک معظل بزرگ اجتماعی پرده برداشت. البته در آن سال‌ها و با انتشار مستند، تحقیقات وسیعی برای پرده برداشتن از این فساد و جلوگیری از رواج آن صورت گرفت که با گذشت چند سال تحقیقات مانند سالهای گذشته مسکوت ماند.
نکته جالب این است که بعد از گذشت ده سال و در سال 92 گزارش‌هایی مبنی بر خروج دختران ایرانی که بیشتر مردمی بود به گوش می رسید که حاکی از آغاز به کار فعالیت‌های غیراخلاقی در بستر شبکه های اجتماعی همانند اینستاگرام بود. این شبکه اجتماعی فضای خوبی برای اشاعه بی‌بند و باری فراهم کرد که یکی از موارد آن، فعالیت‌های آزادانه مدل‌ها با عنوان کسب و کار مدلینگ بود.
بر اساس آمارها و آنالیزهای انجام شده می توان گفت، هم اکنون 20 درصد فعالیت‌های اینستاگرامی به مدلینگ اختصاص دارد و برخی از کاربران نیز در فضای مجازی به عنوان مدل با انتشار تصاویر غیراخلاقی و برهنه فعالیت و تبلیغ می‌کنند. در ابتدای راه طبق بررسی‌های انجام‌شده و گزارش‌های مردمی، فعالیت های سازمان یافته این مدلینگ ها به مقصد سفرهای خارجی که بیشتر دبی عنوان شده است، بود.
  در پروژه مذکور و پس از بررسی های انجام شده مشخص شد افرادی به صورت سازمان یافته و برنامه ریزی شده در قالب مدلینگ و فعالیت‌های سازمان‌یافته مجازی مانند طراحی مد، آرایشگری و .. فعالیت می کنند. در ادامه با پیدا شدن سرنخ های اصلی فساد، عسل که جزو سرشناس‌ترین چهره های اینستاگرامی بود بازداشت شد. در ابتدا آنچه باعث غیرعادی بودن کار عسل می شد سفرهای بی‌اندازه به دبی بود که با ویزای بیزینس صادر شده بود. همین مسئله باعث شک بیشتری شد که در نهایت به دستگیری این چهره سرشناس اینستاگرامی انجامید. وی در موارد زیادی دختران دبیرستانی را ترغیب به خروج از ایران و سفر به دبی نیز کرده است.
پس از دستگیری عسل و طی تحقیقات ابتدایی از او، مشخص شد دو نفر دیگر جزو بازیگران اصلی این پرونده فساد هستند که یکی از آنها شهروز معروف به الکس و دیگری معروف به مانلی هستند.
 مانلی که بعد از شناسایی دستگیر می‌شود در اعترافات خود می‌گوید که کارشناسی ارشد هنر دارد و از طریق دختری به نام صدف، الکس وارد زندگی او می شود. مانلی به خاطر تسلط به زبان خارجی، گزینه بهتری برای الکس بوده است که در ادامه او با نام مانلی وارد بازی می شود تا بتواند از طریق مانلی اهداف خود را بهتر پیش ببرد.
مسئول اصلی خروج سازمان یافته دختران از ایران زیر نظر الکس انجام گرفت؛ وی برای چند سال در آمریکا زندگی می کرده است که به خاطر اقدامات غیرقانونی از آمریکا دیپورت شده و کارهای غیر قانونی اش را در دبی به سرانجام می رساند.  البته گفتنی است؛ الکس به خاطر همین اقدامات غیرقانونی خود در دبی نیز به شش ماه زندان محکوم می شود اما با همه این شرایط از اقدامات غیر قانونی خود دست برنمی‌دارد. همین اقدامات ادامه‌دار باعث می شود الکس، از دبی نیز دیپورت شود و سرانجام به ایران می آید. بر اساس شنیده ها الکس گذشته‌ دردناکی و سختی داشته است و از کودکی شاهد روابط نامشروع مادر خود با مردان زیادی بوده که همین موارد باعث ایجاد زمینه روحی نامناسب در او می شود. باید گفت روابط غیراخلاقی مادر الکس باعث می شود که قبح این مسئله برای او بریزد و راحت تر دختران را به برگی جنسی بکشاند.
الکس بعد از اینکه وارد ایران می شود گویا به واسطه فردی با نام صدف، با مانلی آشنا می‌شود. البته صدف در اعترافاتی که داشته از روابط نامشروع این دو نفر اطلاعی نداشته است.
 در ادامه کار، از آنجایی که الکس به خاطر سابقه محکومیت خود نمی توانست به دبی برود، به اجبار به همراه مانلی به کیش رفته و در آنجا به همراه مادرش که بعدها با نام شاینا برقی خود را معرفی می کند، استارت اولیه اسکورت سرویس را برمی‌دارند. مادر الکس که تابعیت آمریکایی دارد به همراه پسر خود مدیریت باند قاچاق دختران را برعهده دارد.
برای اینکه مانلی مجاب به همکاری با الکس و مادرش شود، یک آپارتمان 160 متری در طبقه هشتم برج دنا در کیش تحویل می گیرد که در ادامه امکانات دیگری مثل خودروی فورد، منزلی در محله دروس، خودروی بنز و حساب بانکی میلیاردی در اختیار مانلی گذاشته می شود.
با همه این تفاسیر کسب و کار اسکورت سرویس شاینا برقی و الکس و مانلی استارت می خورد و مانلی افتخار اولین اسکورت ایرانی الکس را به خود اختصاص می دهد. کسب و کار مذکور بعد از فروش مواد مخدر به عنوان دومین تجارت دنیا محسوب می شود که در برخی کشورها قانونی و در برخی دیگر غیرمجاز می باشد.
بعد از شروع کار حرفه ای باند مذکور، دختران بعد از خروج از کشور، در دبی تحویل یکی از منیجرها می شوند تا در هتل تعیین شده اقامت کنند. بعد از ورود دختران، سریعا عکاسی سیستم وارد اتاق دخترها شده و بعد از ثبت عکسهای برهنه برای هر کدام از آنها اسم جدیدی انتخاب می کنند و تصاویرشان همزمان در هزاران سایت ارسال و در اختیار مشتریان گذاشته می شود.
دخترانی که در دبی سکونت دارند دارای قوانین خاصی هستند؛ دختران فقط در هفته یک روز تعطیلند و می توانند به خارج از هتل بروند که البته باید منیجر نیز آنها را همراهی کند. محصولات حق هیچ گونه تاخیری را ندارند و هنگام ارائه خدمات به مشتریان نباید همراه آنها موبایل باشد. همچنین آنها نمی توانند هیچ وقت پاسپورت یا پول همراه خود داشته باشند. با همه این تفاسیر دخترانی که در هتل‌ها اقامت می‌کنند بیشتر شبیه زندانیانی هستند که فقط برای موارد جنسی مفید هستند.
گفتنی است؛ دختران در شرایطی که حاضر به کار نشوند حتی در صورتی که شرایط فیزیکی نامناسبی دارند باید مبلغی برابر با هزینه ساعت سرویس‌دهی خود به دستگاه پول پرداخت کنند. از طرفی مشتریان اگر رفتارهای نامتعارفی با محصولات داشته باشند، آنها حق اعتراض ندارند. مشتریان گاهی محصولات را به طرز عجیبی کتک می زنند و یا به آزار و اذیت های وحشتناک جنسی روی می آورند.
 تمامی این کارها در ازای دریافت 100-200هزار تومان بوده که دختران اقدام به تن فروشی می‌کردند و بخش بزرگی از پول که مشتریان پرداخت می کردند به جیب باند می رفت که تقریبا در آمد الکس از هر دختر در یک ماه مبلغی بین 100 تا 400 میلیون تومان بوده است.
 مانور تجملات در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی همانند اینستاگرام، عده‎ای از دختران را به طمع داشتن زندگی‌های لاکچری، راهی دستگاه‌های اسکورت در داخل و خارج از کشور می کند. همین شبکه های اجتماعی راه مناسبی برای افرادی سودجو مثل الکس است تا با نشان دادن زندگی های لاکچری، طعمه خوبی برای جذب درست کنند.
تلاش‌های برخی از مدیران و نمایندگان در مورد خروج دختران از کشور بدون اجازه والدین  اقدام خطرناکی عنوان می شود که راه گروه‌هایی مثل الکس هموارتر شود. در این شرایط باید عزم ملی، همکاری تمام ارگانها و ... باشد تا جلوی این باندها گرفته شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: