کد خبر: ۵۴۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹
دبیر سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران اعلام کرد:
آراء الکترونیکی در پنجمین دوره انتخابات هیات مدیره و بازرس سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران محرمانه و به صورت دستی قابل شمارش است.

آراء الکترونیکی انتخابات، محرمانه و به صورت دستی قابل شمارش است


به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران، اصغر رضانژاد دبیر سازمان با اعلام این خبر گفت: براساس فرایند  رای گیری الکترونیکی دراین دوره از انتخابات ، رای دهندگان پس از احراز هویت، می توانند  رای خود را در صندوق های مخصوص به صورت الکترونیکی با وارد کردن کد کاندیداهای موردنظر ثبت کنند.
رضانژاد در این خصوص ادامه داد: پس از اتمام ثبت کد کاندیداها، یک پرینت از رای به صورت محرمانه چاپ و در صندوق انداخته می شود که این مساله حتی امکان شمارش دستی آراء را هم فراهم می کند.
دبیر سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران با تاکید بر محرمانگی آرا در سیستم انتخابات امسال گفت: امکان شناسایی رای دهندگان در این سیستم الکترونیکی به هیچ عنوان وجود ندارد اما امکان شمارش دستی آرا فراهم است.
رضانژاد دراین رابطه تاکید کرد: شناسایی رای دهندگان در انتخابات الکترونیکی سازمان تنها از طریق کارت RFID و براساس پایگاه داده به روز سازمان از اعضا خواهد بود .
او با بیان اینکه سازمان پیش بینی های لازم برای زیرساخت ها و دستگاه های موردنیاز این انتخابات را پیش بینی و فراهم کرده است، گفت: طبق پیش بینی های صورت گرفته، به تعداد لازم، صندوق های الکترونیکی برای انتخابات درنظر گرفته شده است که  این سیستم گنجایش پذیرش تمام آرا صنف و شمارش آن ها را در کوتاه ترین زمان ممکن دارند.
به گفته رضانژاد، براساس مذاکرات و تصمیم ستاد اجرایی انتخابات سازمان، پس از ماه ها جلسات کارشناسی و بررسی های متعدد، از میان پیشنهادهای مختلف ، شرکت سیتاد به عنوان  زیرمجموعه شرکت راهبر و عضو سازمان، مجری برگزاری انتخابات الکترونیکی این دوره سازمان شد.
دبیر سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران با اشاره به تجارب شرکت سیتاد ادامه داد: سیتاد تنها شرکتی است که مجوز وزارت کشور را برای برگزاری انتخابات الکترونیکی دارد. از جمله تجارب این شرکت می توان به برگزاری الکترونیکی آخرین دوره انتخابات ریاست جمهوری  و شورای شهر در برخی از استان ها و شهرهای کشور اشاره کرد.
به گفته رضانژاد، با توجه به افزایش چشم گیر تعداد برگه های رای اعضا در این دوره انتخابات تا 10هزار برگه  رای، برگزاری الکترونیکی انتخابات ، بهترین و سریع ترین  راه ممکن بود و سازمان مکانیزم های امنیتی لازم برای انتخابات را کاملا پیش بینی کرده است.
درحال حاضر مطابق آئین نامه سازمان، درشاخه شرکت ها 15 نفر، فروشگاه ها 3 نفر و شاخه مشاوران 3نفر، باید به هیات مدیره سازمان راه پیدا کنند. علاوه بر 21 نفر اصلی، در مجموع 5 عضو علی البدل شامل سه نفر در شاخه شرکت ها، یک نفر در شاخه فروشگاه ها و یک نفر در شاخه مشاوران به هیات مدیره سازمان تهران راه می یابند.


پنجمین دوره انتخابات هیات مدیره و بازرس سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران، قرار است در مراسم مجمع این سازمان صبح روز پنج شنبه از ساعت 8 صبح الی14 در تالار دریای نور هتل پارسیان استقلال تهران برگزار شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: