کد خبر: ۵۵۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹
سلیمان توکلی، عضو هیات مديره بانک قرض الحسنه مهر ايران با اشاره به نقش وام هاي قرض الحسنه در افزايش توان مالي و بهبود معيشتي مردم بيان داشت: اين بانک، پرداخت تسهيلات قرض الحسنه با كارمزد ۴ درصد را از جمله اولويت ها و تكاليف خود مي داند تا از اين طريق، با تحريك تقاضا، نقش موثري در رونق وضعيت اقتصادي جامعه ايفا كند.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهرایران، سلیمان توکلي ضمن تاکيد به گامهاي ارزنده برداشته شده براي ارتقاي وضعيت مالي و معيشتي جامعه اظهارداشت: براي نمونه در پرداخت طرح ضربتي در شهريورماه سال جاري ۱۷ هزار فقره وام ازدواج را ظرف كمتر از دو ماه پرداخت كرده‌ايم و در پرداخت تسهيلات ازدواج هم يكي از بانك‌هاي موفق بوده‌ايم. ما رسالت اجتماعي داريم؛ پرداخت قرض‌الحسنه ازدواج هم يكي از اين رسالت‌هاست. 
وی در رابطه با تسهیلات تکلیفي بانک گفت: همچنين ما تکاليفي در قبال كميته امداد و بهزيستي داريم. دولت سالانه سهميه‌اي با عنوان ميزان كمك به افراد تحت پوشش اين نهادها در نظر مي‌گيرد و ما مكلف به پرداخت اين تسهيلات هستيم. 
وی افزود: بر اساس آمارهای بانک، ما تاکنون توانسته‌ایم صد درصد تعهدات و تکاليفي را كه دولت بر عهده ما گذاشته پرداخت كنيم. حتي اگر دولت هم تكليف و الزام نكند رسالت اجتماعي ما ارائه خدمات به اين قشر است. 
توکلی در تاکید به عدم لزوم سپرده گذاری نزد شعب بانک تصريح كرد: با توجه به آمارها، بيش از ۳۰ درصد تسهيلات پرداختي اين بانك، به افرادي اعطاء شده كه نزد بانك ما حساب ندارند. اين افراد مي‌توانند افراد تحت پوشش كميته امداد يا بهزيستي باشند يا افرادي كه نزد ما سپرده‌اي ندارند اما بانك بر اساس تكليف خود، تسهيلاتي متناسب با نيازهاي آنها پرداخت مي‌كند. 
عضو هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به ساير مسئوليت هاي اجتماعي تحقق يافته بيان داشت: همچنين اين بانک امسال در راستاي رسالت خود بيش از ۵ /۱ ميليارد تومان کالاهاي مود نياز دانش‌آموزان مناطق محروم را با همكاري وزارت آموزش و پرورش تهيه كرده و با هماهنگي وزارت آموزش و پرورش در اختيار آنها گذاشته است. 
وی افزود: در زلزله اخیر کرمانشاه نیز، ما در راستاي مسووليت اجتماعي‌مان قرار است سه مرکز آموزشي و بهداشتي در اين استان ايجاد کنيم كه به سرعت اقدامات تاسيس آنها در دستور كار بانك قرار گرفته است.

نام:
ایمیل:
* نظر: