کد خبر: ۵۵۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۴
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد:
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران در مشکلات اقتصادی موجود در کشور تقصیری ندارد، گفت: این مشکلات به دلیل بی‌عرضگی مسئولان در داخل و یا مربوط به تحریم‌های اقتصادی خارجی است.
بی عرضگی مسئولان ریشه مشکلات
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران در مشکلات اقتصادی موجود در کشور تقصیری ندارد، گفت: این مشکلات به دلیل بی‌عرضگی مسئولان در داخل و یا مربوط به تحریم‌های اقتصادی خارجی است.
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس سپاه حفاظت هواپیمایی با اشاره به خلاهای موجود در کشور پیش از انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: یکی از خلاهایی که طی 300 سال در ایران ایجاد شده بود، خلا اقتدار بود که کشور و جامعه را آسیب پذیر کرده بود.
به گزارش آفتاب‌نیوز، وی با اشاره به تلاش قدرت‌های خارجی برای از بین بردن اقتدار امنیت در کشور خاطر نشان کرد: قدرتهای خارجی به دنبال آن بودند که در ایران اقتداری وجود نداشته باشد؛ زمانی  که اقتدار از بین رفت بسیاری از سرزمین های خود را از دست دادیم و به آنها وابسته شدیم.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: انقلاب اسلامی از نقطه‌ای آغاز شد که اقتدار و امنیت به کشور بازگشت و مشاهده می کنیم که در طول سالهای بعد از انقلاب یکی پس از دیگری خلاهای موجود در کشور برطرف شد.
وی با اشاره به تحمیل هشت سال جنگ علیه کشور گفت: دشمن ابتدا از خلا دفاعی موجود در کشور وارد شد و پنج استان را تصرف کرد اما ایثارگان و رزمندگان خلا موجوددر آن بخش را پر کردند و یک قدرت بزرگ دفاعی در کشور ایجاد شد.
رضایی اظهار کرد: دشمن از ناحیه خلا اطلاعاتی به  دنبال نفوذ بود و با اقداماتی نظیر بمب گذاری و ترور در تلاش بود تا اقتدار نظام را زیر سوال ببرد اما این خلأ نیز توسط سربازان گمنام به کشور بازگردانده شد و امروز اطلاعات ایران بزرگترین اطلاعات منطقه خاورمیانه است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اقتدار اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: بعدها که اطلاعات اسرار و اسناد داعش منتشر شود، خواهید دید که ایران به عمق داعش به نفوذ کرده و فقط در عراق و سوریه با آنها نمی جنگد.
وی در ادامه به تهدیدات امنیتی علیه آسمان کشور در طول سالهای ابتدای انقلاب اسلامی اشاره و اظهار کرد: دشمن آسمان، هواپیماها و پروازهای کشور را ناامن کرده بود اما به دستور شجاعانه امام خمینی این خلا نیز پر شد.
رضایی خاطر نشان کرد: در آن سالها همه کشور درگیر جنگ و درگیری‌های مرزی بود و دشمن با ربایش هواپیماها به دنبال نشان دادن تصویری از ضعف نظام بود اما با تعریف مسئولیتی جدید برای سپاه از سوی امام خمینی (ره) و ورود سپاه به عرصه حفاظت هواپیمایی خلأ امنیت هواپیمایی در کشور پر شد و اقتدار و امنیت به کشور بازگشت.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: از زمانی که اقتدار و امنیت به کشور بازگشته همچنان در حال توطئه است؛ زمانی در داخل علیه تروریستها می جنگیدیم اما امروز در بیرون از مرزها علیه آنها می جنگیم. چراکه امنیت ایران با امنیت منطقه و کشورهای مستقل گره خورده است.
وی با تاکید بر اینکه اگر در منطقه قدرتی مستقل از آمریکا و قدرتهای بزرگ شکل نگیرد، همیشه منطقه‌ای آسیب پذیر خواهد بود، گفت: داعش و تروریست‌ها وارد سوریه و عراق شدند چون در آنجا ضعف اقتدار وجود داشت اما امروز اقتدار به عراق و سوریه بازگشته است. ان‌شاءالله در آینده نیز امنیت و اقتدار به کشور فلسطین باز خواهد گشت و امنیت و اقتدار منطقه به محوریت ایران تکمیل خواهد شد.
رضایی با بیان اینکه امروز دولتمردان مسئولیت بسیار سنگینی بر دوش دارند، اظهار کرد: امروز امنیت و اقتدار در کشور حاکم است و برای نخستین بار فرصتی ایجاد شده تا در ابعاد دیگری نظیر اقتصاد و علم و فناوری شاهد پیشرفت‌هایی باشیم؛ تا امروز شهدا، جانبازان پاسداران ارتشی‌ها و سایر نیروهای نظامی و انتظامی جان خود را برای ایجاد اقتدار و امنیت سپر بلای مردم کرده‌اند. بنابراین دولتمردان باید از فرصت ایجاد شده استفاده کنند.
وی با انتقاد از عدم پیشرفت کشور در حوزه صنعت گفت: اتفاق بد آن است که کسانی که خود متهم عقب ماندگی کشور در برخی عرصه‌ها هستند نیروهای مسلح را در جمهوری اسلامی ایران مورد انتقاد قرار می‌دهند و می گویند که چرا امروز به ارتش، سپاه یا نیروی انتظامی بودجه بسیاری داده می شود یا اینکه چرا نیروهای مسلح در خارج از مرزها وجود دارند این در حالی است که آنها باید پشت سر نیروهای مسلح که امنیت را در منطقه حاکم کرده‌اند کالاها و خدمات ایرانی را صادر و میلیاردها دلار به داخل بیاورند؛ چرا در سایه امنیتی که ما ایجاد کرده‌ایم ترکیه و دیگران باید بازار فروش به دست آورند.
وی با بیان اینکه این اتفاق باعث شرمندگی آقایانی است که کار نکرده‌اند و از فرصت ایجاد نشده نیز استفاده نمی کنند، خاطر نشان کرد: نباید امروز نیروهای مسلح کشور را از پیشروی بازداشت چرا که امروز همه  دنیا به دنبال آن است که از اقتدار جمهوری اسلامی ایران جلوگیری کنند و آنها در این زمینه می گویند که ایران نباید موشک داشته باشد یا اینکه می گویند چرا پاسداران در فلان جا حضور دارند.
رضایی با اشاره به سیاست‌های ترامپ علیه ایران اظهار کرد: دنیا مشاهده می کند تمام فشار ترامپ بر ایران در دو بعد دفاعی- موشکی و اقتصادی است. آنها اعتراف می کنند که احتمال موفقیتشان در مقابله نظامی با ایران بسیار کم است اما امیدواری بسیاری دارند تا در زمینه اقتصادی ملت ایران را از پا درآورند.
وی با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران در مشکلات اقتصادی موجود در کشور تقصیری ندارد و این مشکلات به دلیل بی عرضگی مسئولان در داخل و یا مربوط به تحریم‌های اقتصادی خارجی است، خاطر نشان کرد: عده‌ای در حال سمت و سودادن غلط به کشور هستند و این ربطی به نظام جمهوری اسلامی ایران، پاسداران و ارتشی‌ها ندارد، چرکه آنها کار خود را انجام داده و در کشور اقتدار را ایجاد کرده‌اند و امروز وظیفه دولتمردان و مسئولان است که برای برون رفت از ضعف‌های موجود چاره اندیشی و اقدام کنند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان اظهار کرد: امروز جهاد اقتصادی در همه ابعاد و بخش‌ها نیاز به یک نهضت و بسیج عمومی دارد و همانطور که خلاهای امنیتی از ابتدای انقلاب تاکنون پر شده، خلاهای اقتصادی نیز باید برطرف شوند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار