کد خبر: ۵۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۱
نوبخت در حاشیه جلسه هیات دولت؛
سخنگوی دولت گزارش مجلس درخصوص برداشت 4.1 میلیارد دلاری توسط دولت از صندوق توسعه را «غیرواقعی» توصیف کرد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از فارس؛ محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه هیات دولت، گفت: اتصال راه آهن سراسری ایران به عراق در جلسه امروز هیات دولت به تصویب رسید.
 
سخنگوی دولت با بیان اینکه با همه تحریم ها باز ایران می تواند در جهت رشد و پیشرفت حرکت کند، گفت:‌ توطئه ها در زمینه کاهش نرخ نفت تاثیری بر اقتصاد ما ندارد.
 
نوبخت ادامه داد:‌ پیش‌بینی تمام بنگاههای جهانی در مورد نرخ نفت در سال آینده، بالای 75 دلار است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: افزایش اعتبارات برخی نهادها را تکذیب می کنم؛ برخی رسانه‌های خارجی با بیان آمار غیر واقعی می خواهند اینگونه نشان دهند که اعتبارات کشور را نیروهای مسلح استفاده می‌کنند.
 
نوبخت با کذب خواندن افزایش بودجه نهاد ریاست جمهوری و اینکه برخی می‌گویند این بودجه برای شرکت در انتخابات سال آینده است، تصریح کرد: اگر بخواهیم کار انتخاباتی بکنیم، از راههای خودش وارد می‌شویم و نیازی به این نیست که برای آن از بودجه نهاد استفاده کنیم.
 
سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درخصوص فرصت ندادن به تشکل‌های دانشجویی برای ارائه نظراتشان در مراسم روز دانشجو با حضور روحانی اظهار داشت: در جاهای دیگر چه؟ در بقیه برنامه‌ها که تریبون‌ها دست آنهاست.
 
نوبخت همچنین گزارش مجلس درخصوص برداشت 4.1 میلیارد دلاری توسط دولت از صندوق توسعه را «غیرواقعی» توصیف کرد و با بیان اینکه به هیچ وجه برداشتی نکردیم، گفت: آن مبلغ از محل فروش نفت بود اما بدلیل تحریم به بانک مرکزی نداده بودند.
 
وی ادامه داد: دشمن می خواهد ما از یک میزانی نفت بیشتر نفروشیم و اگر هم فروختیم، نتوانیم دلارش را وارد کنیم.
 
سخنگوی دولت با بیان اینکه ما در تلاشیم تا تحریم‌ها را دور بزنیم، اظهار داشت: البته برخی «غضنفرهای داخلی» هم داریم که گرا می‌دهند و نباید این را بکنند.
 
سخنگوی دولت در خصوص حذف ثروتمندان از دریافت یارانه تصریح کرد: در مجلس پیشنهاد دادیم استانداران مسئول شناسایی افراد پردرآمد دریافت کننده یارانه شوند.
 
وی در پاسخ به سوالی درباره جزئیات ۲۰ مدیر بازداشت شده دولت قبل گفت: اطلاعاتی در این خصوص ندارم.
 
نوبخت همچنین درباره شایعه افزایش قیمت‌ها نیز گفت: بنایی بر افزایش قیمت‌ها نداریم.
 
وی در پاسخ به سوالی درباره نقد و انتقاد از رئیس‌جمهور و دولت نیز گفت: رئیس‌جمهور از انتقاد ناراحت نمی‌شود و این حرف صحت ندارد اما حرف دروغ و بی‌پایه و مغرضانه هر آدم سالمی را ناراحت می‌کند.
 

سخنگوی دولت در واکنش به سوالی درباره کاهش قیمت نفت و نقش عربستان در این خصوص گفت: عربستان با کاهش قیمت نفت هم منابع خود و هم سایر کشورهای اسلامی را هدر می‌دهد.

نوبخت در خصوص وام مسکن زوج‌های جوان نیز گفت: سقف وام مسکن را تا 50 میلیون برای زوج‌ها افزایش دادیم و آن را در بافت‌هاب فرسوده دیدیم.

سخنگوی دولت در پاسخ سؤالی درباره دلیل حذف سخنان نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در مراسم روز دانشجو پاسخ داد: یک جریان در دانشگاه چند تا تشکل دارد و در برنامه روز دانشجو قرار شد یکی از این تشکل‌ها بیاید صحبت کند که فرصت هم داده شد.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص جزئیات افزایش حقوق کارمندان در بودجه سال آتی، گفت: می‌دانیم که افزایش 14درصدی حقوق کارمندان زیاد نیست اما سال سختی خواهیم داشت. تورم هم همان 14درصد خواهد بود.

وی ادامه داد: ما مثل یک پدری هستیم که حقوقمان کم شده اما فرزندانمان همان توقعات قبل را از ما دارند.

نوبخت قیمت خرید تضمینی گندم در سال آینده را ۱۱۵۰ تومان ذکر کرد و گفت: تلاش دولت این است که نان ارزان به دست مردم برسد.

وی افزایش ۲۰ درصدی قیمت نان علاوه بر ۳۰ درصد مصوب را تکذیب و خواستار برخورد در این خصوص شد.


نام:
ایمیل:
* نظر: