کد خبر: ۵۵۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲
مشاور مدیرعامل و مدیر کل هماهنگی امور استان های تامین اجتماعی:
مشاور مدیرعامل و مدیر کل هماهنگی امور استان های سازمان تامین اجتماعی با استاندار فارس دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر رضا امینی مشاور مدیرعامل و مدیر کل هماهنگی امور استان های تامین اجتماعی در این دیدار گفت: عمده ترین منابع سازمان تامین اجتماعی بعنوان نهادی درآمد هزینه ای، از محل وصول حق بیمه تامین می شود و ارایه تعهدات کوتاه و بلند مدت به ۴۲ میلیون بیمه شده از محل همین منابع داخلی میسر می شود.
وی اظهار داشت : خدمات بیمه ای تامین اجتماعی از طریق یکهزار واحد بیمه ای و خدمات درمانی از طریق ٣٠٠ واحد درمانی ملکی به افراد تحت پوشش ارائه می شود و ماهیانه مبلغ ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه این سازمان است که پرداخت مستمری به سه میلیون خانوار تحت پوشش یکی از تعهدات است.
مشاور مدیرعامل و مدیر کل دفتر هماهنگی امور استان های سازمان تامین اجتماعی با اشاره به تاثیر برخی قوانین بر منابع این سازمان افزود: در گذشته قوانینی کارشناسی نشده و بدون مدنظر داشتن بار مالی  به تامین اجتماعی تحمیل شد و این امر باعث وارد آمدن لطمات به منابع آن شد.
دکتر امینی فلسفه وجودی تامین اجتماعی را حمایت از بخش تولید و اشتغال برشمرد و خاطر نشان کرد: تامین اجتماعی همواره در کنار بخش تولید و خدمات است وکوشیده است از قشر مولد جامعه و کارفرمایان حمایت کند و پشتیبان اشتغال باشد.
استاندار فارس نیز در این دیدار گفت:  بیمه شدگان تامین اجتماعی فارس با توجه به تعداد آنها نیاز به خدمات درمانی بیشتری دارند و ساخت بیمارستان جدید این سازمان در شیراز یک مطالبه عمومی است و با احداث آن شاخص توزیع امکانات درمانی به میانگین کشوری نزدیک خواهد شد.
مهندس اسماعیل تبادار با اشاره به نقش تامین اجتماعی در حمایت از بخش تولید گفت : با توجه به مشکلات اقتصادی موجود و رکود فعالیت برخی صنایع، تفویض اختیار برخی تصمیم ها به مدیران استانی تامین اجتماعی در چهارچوب قوانین می تواند در رفع موثر و بهنگام موانع تولید مفید واقع شود.
وی همچنین با اشاره به موقعیت جغرافیایی ، باستانی و مذهبی فارس اظهار داشت: هلدینگ گردشگری تامین اجتماعی با ایجاد هتل علاوه بر ارزش آفرینی در حوزه گردشگری می تواند در تامین منابع پایدار تامین اجتماعی نقش مهمی ایفا کند.
مدیر کل تامین اجتماعی فارس نیز در این دیدار با اشاره به نقش برجسته تامین اجتماعی در تولید امنیت اجتماعی اظهار داشت : پرداخت ماهیانه مبلغ ۱۶۲ میلیارد تومان به ١٣٠ هزار خانوار بازنشسته ، از کارافتاده و بازمانده نشان از این است که این سازمان سهمی بسزا در آرامش خاطر و تامین امنیت اجتماعی جامعه دارد .
عبدالکریم نباتی تعداد افراد تحت پوشش تامین اجتماعی در استان فارس را ۲ میلیون و ۸۲ هزار نفر برشمرد و افزود: تامین اجتماعی در استان فارس با دارا بودن ۳۴ شعبه ثابت، ۲۵ شعبه اقماری و ٧  کارگزاری به  ٤٥ درصد از جمعیت استان و مراجعین از سایر استان ها  خدمات بیمه ای و درمانی ارائه می کند.
مدیر درمان تامین اجتماعی فارس نیز در ادامه این دیدار گفت: در سال ۹۵ مبلغی بالغ بر یکهزار و ۲۱۳ میلیارد تومان برای درمان بیمه شدگان استان فارس از سوی تامین اجتماعی هزینه شده است .
دکتر اکبر امیری افزود : ارائه خدمات درمانی تامین اجتماعی در استان فارس از طریق یک بیمارستان و ۱۸ درمانگاه عمومی و تخصصی ملکی و همچنین با انعقاد قرارداد با بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ مرکز درمانی طرف قرارداد به مخاطبین ارائه می شود و امیدواریم با راه اندازی چهار مرکز درمانی جدید نورآباد، سپیدان ، داراب و لار در دهه فجر وتیرماه سال آتی رضایتمندی بیشتری را از سوی بیمه شدگان جلب کنیم.
خسرو وردی مدیر امور شعب بانک رفاه کارگران استان فارس  نیز در این دیدار گفت : بانک رفاه کارگران فارس با ۵۷ شعبه توانسته است رتبه های اول تا سوم کشوری را در بسیاری از شاخصهای عملکردی در کشور کسب نماید .
وی اظهار داشت : بانک رفاه همواره تلاش کرده در راستای خدمت به مردم فارس با ارایه تسهیلات مالی از همه اقشار حمایت کند.

در پایان این دیدار لوح تبریک و سپاسی از سوی دکتر سید تقی نوربخش ؛ مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی توسط دکتر امینی به استاندار فارس اهدا شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: