کد خبر: ۵۵۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷
دومین کنفرانس ملی فرهنگ ‌سازمانی با رویکرد اخلاق حرفه‌ای و دومین جایزه مسئولیت‌ اجتماعی مدیریت، توسط انجمن مدیریت ایران و همکاری دانشگاه خاتم و با مشارکت و حمایت سازمان‌ها و نهادهای مختلف علمی و اقتصادی و به ریاست دکتر مجید قاسمی رییس هیأت‌مدیره انجمن مدیریت ایران و رییس دانشگاه خاتم و با همکاری بانک‌پاسارگاد، درتاریخ‌های 24 و 25 بهمن سال 1396 برگزار خواهد شد.

به‌گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک‌پاسارگاد، دکتر آذر صائمیان دبیر این کنفرانس با اعلام این خبر گفت: توسعه و ترویج فرهنگ سازمانی مبتنی بر اخلاق حرفه‌ای در نظام فکری فردی، سازمانی و اجتماعی، دستیابی به ارزش‌ها و الگوهای مناسب رفتار حرفه‌ای در توسعه پایدار و ارایه آخرین دستاوردهای علمی و کاربردی در فرهنگ‌سازمانی با رویکرد اخلاق حرفه‌ای از اهداف برگزاری این کنفرانس است. وی در ادامه با اشاره به محورهای کنفرانس که در سه گروه حوزه فردی، حوزه سازمانی و حوزه اجتماعی طبقه‌بندی می‌شوند، افزود: روانشناسی اخلاق فردی، سبک زندگی و رفتار مبتنی بر اخلاق، شاخص‌های توسعه اخلاقی، قوانین طلائی اخلاق فردی(Golden Rules)و چالش‌های ارزشی، اخلاقی و راهکارهای بهبود آن در حوزه فردی، ابعاد و مؤلفه‌های نظام اخلاقی– فرهنگی در سازمان‌ها، منشور اخلاقی و نحوه تدوین آن، راهبردهای فرهنگ سازمانی مبتنی بر کسب تعالی اخلاقی، الگوسازی و توسعه اخلاق حرفه‌ای در مدیران بخش دولتی- خصوصی، ارزیابی و حسابرسی فرهنگی و ارزشی در سازمان‌ها و مبانی اخلاقی فناوری‌ها (فناوری‌های همگرا در چارچوب توسعه پایدار) در حوزه سازمانی، اخلاق و محیط‌زیست، راهبردهای اخلاق در مسئولیت‌اجتماعی، ابعاد و مؤلفه‌های شهروند حرفه‌ای(حقوق شهروندی- رفتار شهروندی)، اخلاق در رسانه‌ها و فضای مجازی و اخلاق، اقتصاد، قانون در حوزه اجتماعی از مؤلفه‌های این کنفرانس هستند. 
رییس شورای سیاست‌گذاری مجله مدیریت، همچنین با اشاره به برگزاری دومین جایزه مسئولیت‌اجتماعی مدیریت، که همزمان با کنفرانس ملی فرهنگ سازمانی برگزار می شود، چهار محور اصلی این مهم را برشمرد و ادامه داد: مسئولیت مدیریت، مسئولیت اقتصادی (سودآوری که فلسفه وجودی شرکت است)، مسئولیت قانونی (پیروی از قوانین که مشخص‌کننده میزان پایبندی و تعهد سازمان‌ها به قوانین و مقررات است)، مسئولیت اخلاقی (میزان تعهد و پایبندی به موضوعات اخلاقی به‌عنوان مهم‌ترین بخش از عملکرد که سایر مسئولیت‌ها را نیز تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد) و مسئولیت داوطلبانه و بشردوستانه از محورهای مسئولیت‌های اجتماعی هستند. در جایزه مسئولیت‌اجتماعی مدیریت، 20 زیرمعیار از این 5 محور در سازمان‌ها مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.
وی در ادامه با اشاره به این نکته که موضوع اخلاق حرفه‌ای با فرهنگ سازمانی عجین است، اظهار داشت: نهادینه‌سازی اخلاق حرفه‌ای، پیش‌شرط موفقیت سازمان‌ها است و اشاعه آن می‌تواند به تقویت فرهنگ سازمانی کمک کند.
وی با بیان اینکه رعایت اصول اخلاقی به مزیت رقابتی سازمان‌ها کمک می‌کند، افزود: اگر هدف‌های اخلاقی را به خوبی شناسایی کنیم و به‌عنوان اصول پایه اخلاق حرفه‌ای قرار دهیم، می‌توانیم به پایبندی سازمان‌ها به مسئولیت‌های اجتماعی، امیدوار باشیم.
صائمیان با تأکید بر این نکته که 500 شرکت برتر دنیا پایبندی خود را به موضوعات مسئولیت اجتماعی و اخلاق حرفه‌ای در قالب تدوین و اجرای استراتژی های سازمانی نشان داده‌اند، تصریح کرد: در دومین کنفرانس فرهنگ سازمانی، مفاهیم ساده در اخلاق حرفه‌ای مدیریت تبیین خواهد شد؛ موضوعاتی که اکنون به چالش مهم بهره‌وری و اثربخشی سازمان‌ها تبدیل شده‌اند.
وی از مسئولیت‌پذیری، پاسخگویی، داشتن حق دسترسی به اطلاعات و انتخاب، عدالت و انصاف، سلامت اداری، شفافیت، استقلال حرفه‌ای، خودفهمی، بی‌طرفی و ... به عنوان برخی از این مفاهیم یاد کرد و گفت: با عمیق شدن در مفاهیم اخلاق حرفه‌ای، سازمان می‌تواند در بحث حرفه‌ای شدن، به شرایط مطلوبی دست پیدا کند.
دبیر کنفرانس ملی فرهنگ سازمانی با ذکر تعریف کوتاهی از اخلاق حرفه‌ای تأکید کرد: اخلاق حرفه‌ای می‌گوید که شما حق دارید و من به‌عنوان سازمان، وظیفه دارم تا به نیازها و خواست‌های شما پاسخگو باشم.
به گفته وی، در اخلاق حرفه‌ای باید فراتر از معیشت زندگی، فکر کنیم و فرد باید نیازهای جامعه را به نیازهای خود ترجیح دهد. دبیر کنفرانس فرهنگ‌سازمانی با بیان این نکته که باید روی بحث فرهنگ سازمانی کار جدی انجام دهیم تا نتایج آن را در فعالیت سازمان‌ها مشاهده کنیم، افزود: فرهنگ در عقاید، باورها و هنجارها نهفته است و می‌تواند به رشد فردی و سازمانی ما کمک کند.
وی بیشترین ضعف سازمان‌ها را ناشی از نپرداختن به مسئولیت مدیریت عنوان کرد و تصریح کرد: بالاترین امتیاز در این دومین جایزه مسئولیت‌اجتماعی مربوط به حوزه مسئولیت مدیریت و اقتصادی خواهد بود. چراکه اگر سازمانی به این بخش توجه ویژه کند، خود به خود مسئولیت‌ اجتماعی در حوزه بشردوستانه را نیز انجام خواهد داد. 
وی با اشاره به این نکته که ارزیابی جایزه مسئولیت‌اجتماعی در سازمان‌های دولتی با بخش خصوصی یا عام‌المنفعه تفاوت دارد، اعلام کرد که از مؤسسات عام‌المنفعه و خیریه بابت ثبت‌نام در جایزه مسئولیت‌اجتماعی مدیریت، هزینه‌ای دریافت نخواهد شد و این مؤسسات به‌صورت رایگان ممیزی خواهند شد.
دکتر صائمیان با تأکید بر این نکته که ارزیابی‌ها متعهدانه و مسئولانه خواهد بود، تصریح کرد: ارزیابانی برای ارزیابی و ممیزی انتخاب خواهند شد که خوشنام، حرفه‌ای و دارای سوابق ارزیابی در جوایز معتبر بوده و به مفاهیم مسئولیت اجتماعی آشنایی کامل داشته‌باشند.
وی با اشاره به این نکته که مهلت ارسال مقالات به این کنفرانس تا پایان دی ماه سال جاری تمدید شده‌است ادامه داد: تمامی مقالات پذیرفته‌شده در کنفرانس ملی فرهنگ سازمانی، به‌صورت رایگان در پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC) و سیویلیکا (CIVILICA) نمایه و منتشر خواهد شد. وی همچنین خاطرنشان کرد: در عین حال، ارائه تجربیات مدیران موفق در فرهنگ سازمانی، ارائه مقالات برتر دانشجویی و برگزاری پنل‌های تخصصی و کارگاهای آموزشی از برنامه‌های جانبی این کنفرانس خواهند بود. وی ادامه داد: مکاتباتی با آقای پروفسور دانیل دنیسون و پروفسور ادگار شاین داشتیم و امیدوار هستیم که بتوانیم از سخنرانی این اساتید در کنفرانس بهره بگیریم.
وی همچنین از بانک‌پاسارگاد و شرکت‌های سرمایه‌گذاری پارس‌آریان، میدکو، فناپ، داتین، خدمات ارزی و صرافی پاسارگاد، بیمه‌پاسارگاد، گروه ارزش‌آفرینان پاسارگاد، نسیم سلامت پاسارگاد، لیزینگ پاسارگاد، گسترش انرژی پاسارگاد و بیمه اتکایی ایرانیان به عنوان حامیان مالی طلایی و دانشگاه‌های خاتم، خواجه نصیرالدین‌طوسی، شهید بهشتی، پیام نور و قم و 10 انجمن علمی و مدیریتی و ... به عنوان حامیان معنوی این کنفرانس نام برد.

نام:
ایمیل:
* نظر: