کد خبر: ۵۵۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲
فروش آزادانه آووکادوی قاچاق در فروشگاه های آنلاین
وزارت جهاد کشاورزی در واکنش به انتشار خبر آزادسازی واردات آووکادو در رسانه‌ها اعلام کرد که واردات انواع میوه به غیر از موز، انبه، آناناس و نارگیل همچنان ممنوع است. این در حالی است که شاهد فروش آزادانه آووکادوی قاچاق در برخی از میوه فروشی‌های کشور هستیم.
میوه قاچاقی که کیلویی ۱۲۰ هزار تومان است +عکس
قاچاق میوه یکی از معضلاتی است که گریبان گیر کشاورزان است و واردکنندگان با وجود زیان‌های بسیاری که به تولید و اشتغال می‌زنند همچنان بدون هیچ مشکل و مانعی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
به گزارش تجارت آنلاین از فردا نیوز، تیر ماه امسال بود که وزارت جهاد کشاورزی در واکنش به انتشار خبر آزادسازی واردات آووکادو در رسانه‌ها اعلام کرد که واردات انواع میوه به غیر از موز، انبه، آناناس و نارگیل همچنان ممنوع است. این در حالی است که شاهد فروش آزادانه آووکادوی قاچاق در برخی از میوه فروشی‌های کشور هستیم. حتی فروش میوه‌های قاچاق توسط برخی از سایت‌های فروش آنلاین میوه نیز به چشم می‌خورد.
قیمت آووکادو دانه‌ای ۱۲ هزار تومان است که اگر متوسط وزن هر کدام از آن‌ها را حدود ۱۰۰ گرم درنظر بگیریم، قیمت این محصول به کیلویی ۱۲۰ هزار تومان هم می‌رسد.
کارمند یکی از سایت های فروش آنلاین میوه در پاسخ به سوال راجع به اینکه آیا آووکادوهای موجود در این فروشگاه ایرانی است یا نه؟ می‌گوید: «این میوه در ایران وجود ندارد و آووکادو رو از خارج از کشور وارد کرده ایم.»
شاید کارمند این فروشگاه آنلاین میوه برای ترغیب مشتریان برای خرید میوه‌های خارجی این حرف را می‌زند، ولی در هر صورت مسئولان  نظارتی حواسشان نیست که آووکادو به راحتی قاچاق می‌شود و ممنوع بودن واردات آن فقط در حد حرف است.
میوه قاچاقی که کیلویی ۱۲۰ هزار تومان است +عکس
نام:
ایمیل:
* نظر: