کد خبر: ۵۵۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶
سکه از مرز یک میلیون و ۵۰۰ گذشت
تجارت آنلاین: این روزها بازار سکه آشفته و صعودی است. سکه در ساعات ابتدایی امروز دوباره مرز یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را شکست و دلار هم بالاتر از 4 هزار و 350 تومان معامله می شود هر چند بسیاری از صرافی ها با گفتن این جمله که دلار نداریم مشتری ها را دست به سر می کنند.
دلار در آستانه رکوردشکنی 5 هزار تومانی در بازار
تجارت آنلاین: این روزها بازار سکه آشفته و صعودی است.  سکه در ساعات ابتدایی امروز دوباره مرز یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را شکست و دلار هم بالاتر از 4 هزار و 350 تومان معامله می شود هر چند بسیاری از صرافی ها با گفتن این جمله که دلار نداریم مشتری ها را دست به سر می کنند.
قیمت دلار هفته جاری با افزایش به یک قدمی مرز ۴ هزار و ۳۰۰ تومان رسید. روز دوشنبه قیمت دلار به سرعت راه افزایشی را در پیش گرفت و با عبور از سطح ۴ هزار و ۳۰۰تومان حتی تا قیمت ۴هزار و ۳۶۰ تومان بالا رفت. بخشی از فعالان اوج گیری دلار در کمتر از ۲ ساعت به نقطه یاد شده را به کمبود عرضه ارز از سوی صرافی ها نسبت دادند. براساس مشاهدات میدانی در راسته میدان فردوسی ۸۰ درصد از صرافی ها یا عددی را روبه روی دلار به عنوان رقم فروش ثبت نکرده بودند یا عددی را به ثبت رسانده بودند که بسیار کمتر از قیمت بازار بود. البته زمانی که متقاضی برای تهیه ارز وارد این صرافی ها می شد، با پاسخ «دلار نداریم» مواجه می شد. در واقع، این صرافی ها با وجود ثبت قیمت بر تابلوی خود، یا دلاری برای عرضه نداشتند یا ترجیح می دادند دلار خود را عرضه نکنند؛ در این میان، دو صرافی نیز وجود داشتند که با قیمت تعیین شده از سوی بازارساز اقدام به عرضه می کردند و در نبود عرضه سایر صرافی ها با صف های طویل مواجه شده بودند. نبود عرضه از سوی اکثر صرافی ها در شرایطی صورت می گرفت که بازیگران بازارساز اعتقاد داشتند صرافی ها می توانستند برای تهیه ارز به یکی از صرافی های بزرگ دولتی مراجعه کنند و با قیمت هایی که اکثرا حول و حوش محدوده ۴ هزار و ۲۸۰ تومان بود، اقدام به تهیه دلار کنند.
روز گذشته، دلار از مرز ۴ هزار و ۳۰۰ تومان گذر کرد، ولی نتوانست از مرز مقاومتی دوم یعنی عدد ۴هزار و ۳۵۰ تومان عبور کند. در چهارمین روز هفته، شاخص بازار ارز با قیمت ۴ هزار و ۳۳۰ تومان به کار خود پایان داد که افزایشی ۳۱تومانی نسبت به قیمت بسته شده روز دوشنبه داشت. به گفته فعالان، دپوی ارزی ازسوی صرافی های مجاز موجب شد بازیگران بازارساز از ابتدای روز سه شنبه به طور مستقیم وارد معاملات میدان روبه روی پاساژ افشار شوند و اقدام به فروش دلار کنند.
به گزارش تجارت آنلاین، در بازار آزاد تهران امروز (چهار شنبه) هر دلار ۴٫۳۵۸ تومان هر یورو ۵٫۵۱۰ تومان و هر پوند نیز با قیمت ۵٫۹۱۶ تومان داد و ستد شد.
سکه امامی یک میلیون و ۵۰۲ هزار و ۵۰۰ تومان، سکه بهار آزادی یک میلیون و ۴۶۱ هزار تومان، نیم سکه ۷۳۷ هزار تومان ، ربع سکه ۴۳۵ هزار و۷۰۰ تومان و سکه گرمی هم به قیمت ۲۸۱ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۳۹ هزارو ۲۸۱ تومان عرضه می شود.
این روند رو به رشد به گفته برخی ناشی از تحولات سیاسی و اغتشاشات اخیر است و با آرام شدن فضا دوباره قیمت ها به روال سابق باز خواهد گشت اما هستند در این میان کسانی که معتقدند تاثیر تورم روانی ناشی از بودجه 97 بزرگترین عامل در شتاب گرفتن گرانی سکه و دلار است و باید منتظر باشیم دلار به مرز 5 هزار تومان نزدیک شود و سکه از یک و نیم میلیون تومان فراتر رود. به نظر می رسد تنها باید منتظر ماند و دید کدام یک بازار را به درستی پیش بینی می کنند.

دلار در آستانه رکوردشکنی 5 هزار تومانی در بازار
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار