کد خبر: ۵۵۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰
دبیرکل سندیکای بیمه گران اعلام کرد: شورای هماهنگی استان ها فراتر از حد انتظار عمل کردند.


به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از  ایبِنا، ابراهیم کاردگر مدیرعامل بیمه آسیا با اشاره به  تشکیل جلساتی در سطح نهادهای تصمیم گیر در خصوص بازمهندسی اجرای اصل ۴۴ در بانکها و برخی دیگر از بخش های اقتصادی کشور، با اشاره به برخی تهدیداتی که صنعت بیمه به آن دچار است خواستار پیگیری سندیکا برای طرح موضوع بیمه در  جلسات بازنگری اجرای اصل ۴۴ شد.

الکترونیکی کردن بیمه نامه های شخص ثالث

همچنین سیدمجید بختیاری مدیرعامل بیمه دی و امین شیرکانی مدیرعامل بیمه سینا بعنوان نمایندگان سندیکا در کمیته مشترک سندیکا و بیمه مرکزی درخصوص الکترونیکی کردن بیمه نامه های شخص ثالث گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه دادند. تصویب حذف کوپن در  کمیته فوق الذکر و جزییاتی از پیشنهادهای ارائه شده در خصوص شکل بیمه نامه شخص ثالث  از جمله مواردی بود که نمایندگان سندیکا درباره آن توضیحاتی ارائه داشتند. بیانات و پیشنهادات بختیاری و شیرکانی مورد حمایت کامل اعضای شورای عمومی قرار گرفت.

تهیه دستورالعملی برای  نحوه جمع آوری اطلاعات  بیمه گذاران بزرگ بدهکار از دیگر مصوبات شورای عمومی سندیکای بیمه گران بود. مقرر شد این دستورالعمل در اسرع وقت تهیه و هماهنگی های لازم با بیمه مرکزی برای اجرای آن صورت پذیرد. ‎

عملکرد سندیکا

افزون بر این، سید محمد علیپور دبیرکل سندیکا گفت: شوراهای هماهنگی در دور جدید فعالیت های خود و طی این مدت کوتاه نشان دادند تا چه حدی می توانند موثر باشند. از جمله عملکرد این شوراها در زلزله غرب کشور، مجموعه صنعت بیمه را تحت تاثیر قرار داد و نهایتا  سهم زیادی از بازخورد مثبت و قدر دانی های صورت گرفته از عملکرد صنعت بیمه در این حادثه متوجه عملکرد این شوراها بود.

دبیرکل سندیکا در ادامه خواهان حمایت مدیران عامل شرکتهای بیمه  از شوراهای استانی و تصمیمات این شوراها شد.

گفتنی است راه اندازی شوراهای هماهنگی شرکتهای بیمه در سطح استانها با هدف تعامل و هماهنگی شرکتهای در سطح  شعب استانی از ابتدای سالجاری در دستور کار سندیکای بیمه گران قرار گرفت و تا کنون در ۲۹ استان کشور راه اندازی شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: