کد خبر: ۵۵۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲
دبیر تشخیص مصلحت نظام در نشست خبری تشریح کرد؛
دبیر تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ثمره و عصاره صد سال مبارزات مردم ایران است. درس‌هایی که ملت ما از مشروطه، ملی شدن صنعت نفت و ۱۵ خرداد گرفته‌اند. نتیجه‌اش آن بود که جمهوری اسلامی می‌خواهند نه سلطنت.
پشت پرده عملیات سیا و سعودی‌ها علیه ایران
دبیر تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ثمره و عصاره صد سال مبارزات مردم ایران است. درس‌هایی که ملت ما از مشروطه، ملی شدن صنعت نفت و ۱۵ خرداد گرفته‌اند. نتیجه‌اش آن بود که جمهوری اسلامی می‌خواهند نه سلطنت.
به گزارش تجارت آنلاین از ایلنا،‌ محسن رضایی در نشست خبری خود که در ساختمان تشخیص مصلحت نظام تشکیل شد با اشاره به حوادث اخیر گفت: امروز در جلسه مجمع درباره حوادث اخیر اینکه مجمع تشخیص در رابطه با این حوادث چه مسئولیتی دارد، بحث شد.
وی ادامه داد: همه اعضا مباحث مختلفی را مطرح کردند و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی پیگیری‌های خوبی در این زمینه انجام داده است و قرار شد کمیسیون‌های سیاسی، دفاعی و اقتصادی جلساتی داشته باشند.
دبیر تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: جلسات کمیسیون‌های فوق در خصوص نارضایتی‌های مردم و سوءاستفاده‌های دشمنان از این ناراحتی‌ها خواهد بود و نقش مجمع در پیگیری این حوادث مشخص خواهد شد.
وی تاکید کرد: در وهله اول مسئولیت این حوادث‌ برعهده دولت، مجلس و قوه قضائیه است که باید مسائل اقتصادی را پیگیری کنند.
رضایی ادامه داد: این اولین بار نیست که دشمنان ما از اعتراضات سوءاستفاده می‌کنند واقعیت این است که تاسیس جمهوری اسلامی ایران برای آمریکا گران آمده است.
وی ادامه داد: وابستگان به آمریکا خارج از مرزها قصد سوءاستفاده از این حوادث را دارند. جمهوری اسلامی ایران ثمره و عصاره صد سال مبارزات مردم ایران است. درس‌هایی که ملت ما از مشروطه، ملی شدن صنعت نفت و ۱۵ خرداد گرفته‌اند. نتیجه‌اش آن بود که جمهوری اسلامی می‌خواهند نه سلطنت.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ۲۲ بهمن نشان داد مردم ما استقلال می‌خواهند، عنوان کرد: روز ۲۲ بهمن مردم نشان دادند آزادی می‌خواهیم نه استبداد. این شعارها احساسی نیست که یک شبه به آن رسیده باشند. صد سال مبارزه پشت این شعارها قرار دارد. صد سال نجابت پشت این شعارها وجود دارد.
وی ادامه داد: از زمانی که ملت روی شعارهای خود ایستادند تا الان می‌بینیم همان‌هایی که از انقلاب سیلی خورده‌اند در این ۴۰ سال دست از تخریب نظام نکشیده‌اند.
رضایی ادامه داد: سلطنت‌طلب‌ها از یک سو آمریکا از اینکه در ایران استقبال شده از سوی دیگر و اسرائیل از ارسال قطع نفت ایران به خود و منافقین از سوی دیگر سعی کرده‌اند که در کار ملت دخالت کنند.
دبیر تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه طی این ۴۰ سال عربستان سلطنت‌طلب‌ها، آمریکا و اسرائیل دور هم جمع شدند تا علیه کشورمان توطئه کنند، گفت: در زمان جنگ صدام حسین، منافقین، عربستان و آمریکا دور یک میز می‌نشستند آدم نفوذی به پشت جبهه‌ها می‌فرستادند و از اطلاعاتی که آنان می‌دادند نقاط مهم را بمباران می‌کردند.
وی ادامه داد: بگذارید مطلبی را بگویم سلطنت‌طلب‌ها، منافقین و آمریکا مرداد ۵۹ در بغداد یک جلسه داشتند. در این جلسه آقای اویسی هم که از سران رژیم گذشته بود شرکت داشت. بحث آنان این بود که ابتدا کودتا کنند و یا جنگ تحمیلی به راه بیندازند. نتیجه آن شد که گفتند غیرت ما قبول نمی‌کند شما وارد کشور شوید اول اجازه دهید کودتا کنیم بعد شما وارد ایران شوید.
رضایی افزود: مرداد ۵۹ یک کودتا در کشور شکل گرفت که موفق نشد و بلافاصله بعد از آن جنگ آغاز شد. بعد از جنگ نیز آنان آرام ننشستند و در دو دهه باز هم توطئه‌ها را علیه ایران آغاز کردند.
دبیر تشخیص مصلحت نظام با اشاره به وضع تحریم‌ها علیه ایران گفت: خودِ آمریکایی‌ها وارد بحث تحریم‌ها شدند اما دولت محترم با بردباری حداکثری مذاکره کرد و برجام به دست آمد.
وی تاکید کرد: روی برجام هم حرف و حدیث‌هایی بود ولی در چهارچوب‌هایی که مقام معظم رهبری پای آن نوشته‌ بودند برجام صورت گرفت.
رضایی با اشاره به اعتراضات روزهای گذشته گفت: حادثه‌ای که اتفاق افتاد دو سابقه دارد چندی پیش در اربیل توسط رئیس میز عملیاتی ایران در CIA مایکل دی‌آندریا که رئیس دفتر پسر صدام آقای بصیر و هانی تلفا با نماینده بارزانی‌ها و عربستان جلسه‌ای تشکیل شد که نماینده منافقین هم در آن حضور داشت و قرار شد عملیاتی را از اواخر آذر شروع کنند و بعد در طول دی ماه و بهمن ماه مراحل اصلی دیگر را عملیاتی کنند. اسم این عملیات را همگرایی نتیجه‌بخش اعلام کردند.
وی ادامه داد: هماهنگی‌های لازم انجام شده بود و عملیات را مرحله‌بندی کرده بودند، چیزی که آنها در سر داشتند این بود که در مرحله اول تمام شهرها از کنترل خارج می‌شود و اسلحه وارد کنند تا تعدادی از مردم کشته شوند و بعد از آن بلافاصله آمریکا مصوبه حقوق بشری و تحریم جدیدی را علیه ایران تصویب کند و منافقین از مرز دیگر وارد کشور شوند و کل اوضاع را به هم بریزند.
رضایی خاطرنشان کرد: البته شروع این حادثه از دو سه سال پیش با مسئولیت عربستان و حضور منافقین شرکت کردند و سلطنت‌طلب‌ها نیز در آن حضور داشتند. آنها به واسطه سیلی محکمی که در این ۴۰ سال خورده اند دست از توطئه علیه ملت ایران برنمی‌دارند.
وی ادامه داد: تعبیر آنها این بود مردم از نظام خسته شوند و با محوریت سلطنت‌طلب‌ها آمریکا و منافقین مردم پشت سر آنان قرار بگیرند و یا حداقل سه تحریم سنگین علیه ایران وضع کنند و شورای امنیت را در فشار قرار دهند که آنها را تشدید کند.
رضایی ادامه داد: با شروع اولین حادثه خوشبختانه یک اجماع سیاسی خوبی در کشور فراهم شد و نتیجه آن شد که امید آنان از بین رفت.
دبیر تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: به محض اینکه این حوادث شروع شد جناح‌های داخلی تکلیف را مشخص کردند قصد به وجود آورنده این حادثه‌ها این بود که جریان‌های سیاسی داخل کشور را روبه‌روی هم قرار دهد اصلاح‌طلب به اصولگرا و اصولگرا به اصلاح‌طلب بتازد که خوشبختانه این اتفاق نیفتاد و جنگ روانی نیز بین جناح‌ها رخ نداد.
وی افزود: مجلس، دولت و قوه قضائیه بینشان وحدت خوبی به وجود آمد.
رضایی افزود: آنان وقتی دیدند که این نقشه‌شان به ثمر نرسید به مردم گفتند که دل و جرات داشته باشید، نترسید و به خیابان‌ها بریزید و آتش بزنید اما دیدند که این گفته‌شان برعکس از آب درآمد و مردم خودشان به این نتیجه رسیدند قاطی ماجرا نشوندو حق و حقوقشان را از طریق راه‌های دیگر دنبال کنند.
رضایی افزود: وقتی که نظریه اول آنها اتفاق نیفتاد قصد کردند بین مسئولان اختلاف بیندازند که این خواسته‌شان هم به ثمر نرسید.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اختلاف سوم از درون خودِ برپاکنندگان این حادثه به وجود آمد گفت: بین سلطنت‌طلب ها و منافقین اختلاف افتاد. منافقین از هفتم دی ماه که دیدند سلطنت‌طلب‌ها از آنها پیشی گرفته‌اند گفتند خشونت را زیاد می‌کنیم و در ۹ دی ماه این خشونت را خواهید دید. لذا سعی کردند از طریق نیروهای خودشان آن را پیش ببرند که این هم اتفاق نیفتاد.
وی خاطرنشان کرد: مسوولان اطلاعاتی و امنیتی به موقع جریان را توضیح خواهند داد و خودشان مردم را در جریان کامل اتفاقات قرار می‌دهند. در جلسه امروز مجمع بر وحدت مسوولان بسیار تاکید شد و اینکه آنان با قدرت تمام انسجام خود را حفظ کنند.
رضایی افزود‌: باید به مشکلات واقعی مردم رسیدگی شود باید صف مردم را از ضدانقلاب‌ها جدا کرد. بعضی از مردم ما فقط تماشاچی بودند و به محض اینکه این صف‌بندی‌ها مشخص شد خود را کنار کشیدند. روسای قوا باید به مشکلات واقعی مردم رسیدگی کنند.
رضایی ادامه داد: بحث دیگری که امروز مطرح شد رسانه‌ها بودند از صدا و سیما گرفته تا دیگر رسانه‌های ما. رسانه‌ها امروز بازوی پرتوان ملت ایران هستند. آنان باید در صحنه باشند و منفعل عمل نکنند. مسوولان نیز باید اطلاعات را در اختیار رسانه‌ها قرار دهند و ما باید از این ابزار استفاده کنیم تا در جنگی که عربستان وآمریکا به راه انداخته اند جبهه رسانه ملت ایران قوی عمل کنند.
وی ادامه داد: باید به مردم اطلاع رسانی شود هدف نهایی آمریکا چیست. آنها می‌خواهند جمهوری اسلامی را ساقط کنند و اگر این اتفاق نیفتاد یک عده را بکشند تا تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کنند. ترامپ همیشه از برجام متنفر بود و سعی می‌کند با اعمال تحریم‌های جدید آن را از بین ببرد.
وی در ادامه جلسه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه دیشب شورای عالی امنیت سازمان ملل نشست فوق العاده‌ای را در خصوص حوادث اخیر ایران تشکیل داد نظر مجمع در این خصوص چیست گفت: فکر می‌کنم دولت محترم باید یک شکایت بسیار جدی همراه با این تخریب‌هایی که انجام شده با استفاده از اسناد و مدارکی که جمع آوری می‌کند به سازمان ملل ببرد و از کشورهای دخالت کننده طلب خسارت کند.
وی تاکید کرد: آمریکا حتما باید خسارت بدهد و ما از این به بعد تغییر موضعی در برابر آمریکا خواهیم داشت. ما اجازه نمی‌دهیم این کشور در مسائل داخلی دخالت کند و مقابله به مثل خواهیم کرد.
رضایی ادامه داد:‌ موضع ما نیروهای انقلابی مشخص است و تا آخرین قطره خون از کشور دفاع خواهیم کرد.
آمریکا ۴۰ سال است که در امور کشور ما دخالت می‌کند. ۴۰ سال است از صدام گرفته تا منافقین و عناوین دیگر. قصد بر هم زدن جمهوری اسلامی ایران را دارند. اگر این کشور پا را عقب نکشد عواقب بسیار بدی در انتظار آنها خواهد بود. ما مقابله می‌کنیم و این توانایی را داریم. لذا باید هر چه سریع‌تر از ملت عذرخواهی کند و ملت ما را با خسارات مواجه نکند.
رضایی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه چرا مسئولان قوا ایرادها را چهره‌به چهره با مردم در میان نمی‌گذارند گفت: بحث اساسی نظام مردم هستند و مدت‌هاست مسوولان ما فاصله خود را با مردم زیاد کردند. آنها باید در دل مردم بروند در اتاق‌های در بسته برای مردم تصمیمات دلسوزانه بگیرند کافی نیست باید به میان آنها بروند تا مردم مشکلاتشان را به آنها بگویند.
دبیر تشخیص مصلحت نظام ادامه داد:‌ باید از کارشناسان استفاده کرد. قوای سه گانه که مسوولیت اصلی کشور را برعهده دارد باید شفاف‌سازی کند آقای رئیس‌جمهور و دوستان در مجلس به صدا و سیما بروند و مشکلات بر سر راه بودجه و منابع کشور را بیان کند.
رضایی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگر که چگونه با آمریکا مقابله خواهید کرد، گفت: این کشور مدت‌هاست در کار ایران دخالت می‌کند هنوز تصمیمی در این باره گرفته نشده اما اگر به این دخالت‌ها ادامه دهد قطعا مقابله به مثل خواهیم کرد. ما هیچ گاه در امور داخلی آمریکا دخالت نکردیم
وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: در انتخاباتی که در آمریکا برگزار شد مشخص شد روس‌ها از طریق فضاهای مجازی کارهایی را انجام داده‌اند و هفت الی ده نفر نیز در این رابطه بازداشت شدند و دولت ترامپ نیز از کاخ سفید اخراج شد اما ما که ۴۰ سال است این کشور مقابلمان ایستاده دخالتی نکرده‌ایم.
وی در پاسخ به سوالی که درباره بودجه سال ۹۷ گفت: کمیسیون‌های نظارت را فعال کردیم و ما هم نظارت را شروع کرده‌ایم و به بحث‌هایی که مصوبه نهایی به شورای نگهبان فرستاده شود مغایرت‌های آن را خواهیم دید و آنها را اعلام خواهیم کرد.
سیاست کلی ما این است که نباید تخلف داشته باشیم و بودجه باید در امر تولید و اشتغال به شعار سال ما نیز است لحاظ شود.
وی ادامه داد: ما قطعا زیر نظر خواهیم گرفت که بودجه تا چه حد در بحث اشتغال و تولید به کار گرفته شده است. مسائل بعدی تامین اجتماعی، بانک و نظام پولی است که ما آن را بررسی خواهیم کرد.
رضایی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه یکی از سرداران سپاه اظهار کرده است شروع کننده این اتفاقات آقای احمدی‌نژاد است تا چه حد این گفته صحت دارد، گفت: خودِ مسوولان امنیتی و اطلاعاتی اوضاع را بررسی می‌کنند اطلاعات جدیدی در این زمینه ندارم و چیزی نمی‌توانم بگویم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار