کد خبر: ۵۵۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸
مدیرعامل سامان تأمین اجتماعی از بررسی نظام چندلایه بیمه ای در هیأت دولت خبر داد و گفت: در لایحه جدید چند لایه نظام بیمه ای ایجاد می شود که برای افرادی که زیر حداقل دستمزد هستند نیز بیمه فراگیر پیش بینی شده که به نسبت درآمد پایین بتواند تحت پوشش قرار گیرند.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر سیدتقی نوربخش در برنامه تیتر امشب شبکه خبر اظهار داشت: توسعه خدمات به اقشار محروم جامعه مهمترین اولویت سازمان تأمین اجتماعی است و در همین راستا احداث بیمارستان هایی با برند میلاد در نقاط محروم از چند سال پیش آغاز شده و در آینده نزدیک احداث بیمارستان میلاد شهرری در جنوب تهران آغاز می شود.

وی ادامه داد: بیمارستان های میلاد در کرمان، بیرجند، اهواز و ایلام به بهره برداری رسیده اند و در آبادان و شیراز و تبریز و در دورافتاده ترین نقطه کشور نیز بیمارستان های تحت پوشش تامین اجتماعی به بهره برداری خواهند رسید. سعی ما بر این بوده که مراکز درمانی و امکانات درمانی را به نقاط کمتر برخوردار ببریم.

دکترنوربخش همچنین گفت: سازمان تأمین اجتماعی ماهیانه ٤ هزار و ٤٠٠ میلیارد تومان به عنوان حقوق به بازنشستگان و مستمری بگیران پرداخت می کند و مجموع هزینه های ماهیانه این سازمان ٦٠٠٠ میلیارد تومان است که تماما برای خدمت رسانی به جامعه شریف کارگران و بازنشستگان هزینه می شود و تلاش مستمر ما این است که سطح خدمات را بالا ببریم.

وی درباره خدمات دندانپزشکی نیز گفت: خدمات دندانپزشکی سطوح اولیه مثل کشیدن، پرکردن وجرم گیری تحت خدمات درمانی بیمه هستند اما خدمات تخصصی مثل روت کانال و جراحی ها تحت پوشش بیمه نیستند که این نقص مهمی است که اهتمام ما این است برخی خدمات دیگر مثل درمان ریشه دندان را نیز تحت پوشش بیمه قرار دهیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ادامه گفت: خدماتی مثل مشاهده سوابق، دریافت فیش حقوقی بازنشستگان، ارائه لیست و پرداخت حق بیمه به صورت اینترنتی و غیرحضوری انجام می شود. برای ارتقاء خدمات همچنین کارگزاری های سازمان تأمین اجتماعی  از ٨٠  به ١٦٠ کارگزاری ارتقا یافته اند.

دکترنوربخش گفت: خدمات درمانی سازمان از دو طریق انجام می شود. افراد بیمه شده به همراه افراد تحت تکفل تحت پوشش بیمه هستند که می توانند با فرانشیز های مشخص شده از خدمات بیمه ای استفاده کنند,٩ بیمارستان تأمین اجتماعی در استان تهران و  ٧١ بیمارستان ملکی سازمان تأمین اجتماعی نیز در سایر استانها خدمات درمانی رابه صورت کاملا رایگان به بیمه شدگان و بازنشستگان تأمین اجتماعی ارائه می دهند.

وی درباره داروهای تحت پوشش بیمه گفت: ١٦٤٠ قلم دارو بر اساس مصوبه هیئت وزیران تحت پوشش بیمه هستند.

دکتر نوربخش در پاسخ به سوالی درباره آنژیوگرافی گفت: درباره آنژیوگرافی اگر مسئله اورژانسی باشد فورا بیمار پذیرش می شود و این خدمت درمانی تحت پوشش سازمان های بیمه گر قرار دارد اما مواردی که الکتیو(غیراورژانسی) است و فقط درد قفسه سینه وجود دارد و غیر اورژانس باشد آنژیوگرافی بعد از معاینات بالینی انجام می شود و ممکن است بیمار در لیست انتظار قرار گیرد. 

 مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در ادامه گفت: ما در بیمارستان های تحت پوشش سعی کرده ایم لیست انتظار را کاهش دهیم . در درمانگاه های بیمارستان میلاد در شبانه روز ٦٠٠٠ هزار نفر و در بخش های درمانی روزانه ١٠ هزار نفر مراجعه کننده داریم. بدیهی است که در موارد اورژانس بیمار قطعا باید تحت درمان قرار گیرد و در غیر اینصورت تخلف است.

دکترنوربخش در ادامه درباره آزاد حساب کردن برخی داروها گفت: برخی داروها مکمل هستند که ممکن است تجویز شوند و تحت پوشش بیمه نباشند. اما داروهایی که در فارماکوپه دارویی کشور قرار دارند و تحت پوشش بیمه هستند به هیچ عنوان آزاد محاسبه نمی شوند و بر اساس بیمه قیمت محاسبه می شوند. ما در تامین اجتماعی سعی کرده ایم که خدمات را روز به روز ارتقا دهیم.

او در ادامه گفت:  کلیه خدمات هتلینگ در ٨٠ بیمارستان تحت پوشش تامین اجتماعی را ارتقا داده ایم.

 مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی درباره تناسب بین بیمارستان ها و بیمه شدگان در تهران گفت: در استان تهران ٩ بیمارستان ملکی سازمان تامین اجتماعی مشغول خدمت رسانی هستند که برخی از این بیمارستان ها در سال های اخیر تجهیز شده و توان خدمت رسانی آنها ارتقا یافته است. همچنین بیمارستان های وابسته به سه دانشگاه علوم پزشکی در تهران قرار ندارد که بیماران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی نیز از خدمات درمانی این مراکز استفاده می کنند.

دکتر نوربخش در پایان اعلام کرد: شماره تلفن ١٤٢٠ و شماره پیامک ١٠٠٠١٤٢٠ سازمان تامین اجتماعی برای پاسخگویی در دسترس عموم مردم قرار دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر: