کد خبر: ۵۵۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱
با موافقت رییس جمهور انجام گرفت؛
در جریان جلسه امروز صبح (دوشنبه )رییس جمهور با وزیر و معاونان وزارت امور اقتصادی و دارایی، با موافقت رییس جمهور سقف پرداخت وام ازدواج به جوانان از ده میلیون، به پانزده میلیون تومان افزایش یافت.
افزایش سقف وام ازدواج به پانزده میلیون تومان
با موفقت رییس جمهور سقف وام ازدواج به پانزده میلیون تومان افزایش یافت.
در جریان جلسه امروز صبح (دوشنبه )رییس جمهور با وزیر و معاونان وزارت امور اقتصادی و دارایی،  با موافقت رییس جمهور سقف پرداخت وام ازدواج به جوانان از ده میلیون، به پانزده میلیون تومان افزایش یافت.
با این دستور افزایش وام ازدواج به ۱۵ میلیون تومان در شرایطی در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۳۹۷، به واقعیت نزدیک‌تر می‌شود که بانک‌ها ظاهرا مشکلی برای اجرای این مصوبه ندارند اما شرط آنها این است که باید نمایندگان مجلس راهکار مناسبی هم برای تامین منابع لازم به منظور رشد ۵۰ درصدی مبلغ وام داشته باشند؛ در غیر این صورت با منابع موجود صف وام دوباره طولانی شده و زوجین برای دریافت باید زمان بیشتری در انتظار بمانند.
در سال ۱۳۹۵ به موجب تبصره (۲۹) قانون بودجه وام ازدواج ۱۰ میلیون تومانی شد، در سویی دیگر براساس ماده (۵۰) قانون جامع خدمت‌رسانی به ایثارگران افراد مشمول در این قانون می‌توانند تا دو برابر افراد عادی یعنی ۲۰ میلیون تومان برای هر یک از زوجین از این تسهیلات استفاده کنند.
گزارش عملکرد شبکه بانکی از حدود سال ۱۳۸۷ تا پایان سال ۱۳۹۵ نشان می دهد که مبلغ اعطایی وام از حدود ۱۲۰۴ فقره با مبلغی نزدیک به دو میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان به بیش از ۸۱۲ هزار فقره با مبلغی حدود ۲۴۹۰ میلیارد تومان در پایان سال ۱۳۹۴ رسیده است که در این  دوره مبلغ پرداختی تا سه میلیون تومان بود، اما در سال ۱۳۹۵ که مبلغ وام ازدواج به ۱۰ میلیون تومان افزایش یافت، بیش از یک میلیون فقره تسهیلات با مجموع مبلغ حدود ۹۸۷۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.
در سال جاری نیز با توجه به صف حدود ۵۰۰ هزار نفری وام ازدواج طی طرح ضربتی که در شبکه بانکی اجرا شد و صف وام ازدواج به حداقل رسید. طبق این آمار از ابتدای سال ۱۳۹۶ تا نیمه آبان ماه حدود ۹۲۰۰ میلیارد تومان در قالب بیش از ۸۸۵ هزار فقره تسهیلات ازدواج پرداخت شد که این رقم شامل وام‌های پرداختی عادی و مجموع ۵۴۰۰ میلیارد تومان پرداختی در قالب طرح ضربتی وام ازدواج است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار