کد خبر: ۵۵۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲
دوشنبه داغ در پیاده روهای فردوسی؛
در حالی دلار امروز را در شیب افزایشی آغاز کرد و به کانال ۴۵۰۰ تومان وارد شد که صرافی بانک‌ها به عنوان کانال اصلی عرضه ارز از سوی بانک مرکزی نیز دلار را گران توزیع کرده بودند.
دلار رکورد 4500 تومان را ثبت کرد
در حالی دلار امروز را در شیب افزایشی آغاز کرد و به کانال ۴۵۰۰ تومان وارد شد که صرافی بانک‌ها به عنوان کانال اصلی عرضه ارز از سوی بانک مرکزی نیز دلار را گران توزیع کرده بودند.
به گزارش تجارت آنلاین از ایسنا، روند رشد قیمت دلار در بازار آزاد که در روزهای اخیر نسبت به قبل تسریع شده بود، امروز-دوشنبه- بازار با رکورد جدیدی همراه شد و قیمت بیش از ۴۴۰۰ تومان را برای دلار رقم زد. این ارز صبح امروز حدود ۴۳۶۰ تومان بود ولی بعد از اعلام قیمت بانک مرکزی در صرافی‌ها نرخ متناسب با آن رشد کرد.
بررسی میدانی صرافی بانک‌ها و قیمت‌های اعلام شده در برد آنها نشان از افزایش قیمت دارد. صرافی یکی از بانک‌ها دلار را ۴۳۷۵ تومان اعلام کرد و به هر دو قشر صراف و مسافران (تا ۵۰۰۰ دلار با داشتن کارت ملی و پاسپورت) عرضه می‌کند. صرافی دیگری قیمت دلار را ۴۳۷۹ تومان اعلام کرده و برای مسافران هم به دلیل کمبود منابع عرضه ندارد، اما در یکی دیگر از صرافی‌ها دلار ۴۳۹۷ تومان قیمت گذاری شده است و بازهم تنها برای سهمیه صرافی‌ها اقدام می‌کند.
به هر حال دلاری که صرافی‌ها از صرافی‌ بانک‌ها دریافت می‌کنند در نهایت با اختلاف قیمت ۱۰ تا ۱۵ تومان بالاتر به مشتری در بازار عرضه می‌کنند که با تغییر تقاضا می‌تواند قیمت‌های بالاتری به همراه داشته باشد. صراف‌ها نیز درباره افزایش قیمت دلار که امروز تا ۴۴۱۲ تومان هم پیش رفته عنوان می کنند که اعلام قیمت پایه بالا از سوی بانک مرکزی خود تاثیر گذار بوده و به دنبال آن افزایش تقاضا روند رو به رشد دیگری را رقم می‌زند.
تغییرات قیمت دلار در شرایطی رقم می‌خورد که رئیس کل بانک مرکزی چندی پیش پایداری قیمت دلار در ۴۲۰۰ تومان را هم تائید نکرده و منطقی ندانسته بود. سیف تاکید داشت که نرخ ۴۲۰۰ تومانی باید تعدیل شود.
سکه نیز در بازار امروز -دوشنبه- مجددا با ادامه روند صعودی قیمت خود به بیش از یک میلیون و ۴۷۰ هزار تومان فروخته شد.
در بازار انواع سکه فقط سکه تمام طرح جدید در جهت افزایش قیمت حرکت کرده و نیم سکه به روند کاهشی قیمتش ادامه داد و هزار تومان دیگر ارزان شد. ربع سکه با کاهش بیش از سه هزار تومانی روبه‌رو شد و سکه گرمی نیز تغییر قیمتی نداشت. بدین ترتیب در بازار، نیم سکه ۷۱۷ هزار تومان، ربع سکه ۴۱۵ هزار تومان و سکه گرمی ۲۷۳ هزار تومان عرضه می‌شود.
در بازار ارز نیز تنها دلار با افزایش قیمت مواجه نشد و پوند، یورو، لیر ترکیه، یوان چین و درهم امارات افزایش قیمت داشتند. یورو ۵۳۴۰ تومان، پوند انگلستان ۵۹۹۵ تومان، درهم امارات ۱۱۹۱ تومان، لیر ترکیه ۱۱۸۴ تومان و یوان چین ۶۸۰ تومان قیمت دارد. از سوی دیگر دلار مبادله‌ای ۳۶۱۲ تومان از سوی بانک مرکزی قیمت گذاری شده است.
علاوه بر این هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۳۷ هزار تومان، هر مثقال طلا ۵۹۴ هزار تومان و هر اونس طلا در بازار جهانی ۱۳۱۶ دلار و ۸۴ سنت داد و ستد می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار