کد خبر: ۵۵۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴
کاهش قیمت سهم‌ها در گروه فراورده‌های نفتی و خودرو
امروز فعالان بازار سرمایه شاهد افت 183 واحدی شاخص کل بودند به طوری که سهم‌های خودرویی و فراورده‌های نفتی با کاهش قیمت مواجه شدند تا بعد از رکوردشکنی های اخیر دوباره آژیر قرمز در تالار شیشه ای به صدا درآید.
اعلام وضعیت قرمز در معاملات تالار شیشه‌ای
امروز فعالان بازار سرمایه شاهد افت 183 واحدی شاخص کل بودند به طوری که سهم‌های خودرویی و فراورده‌های نفتی با کاهش قیمت مواجه شدند تا بعد از رکوردشکنی های اخیر دوباره آژیر قرمز در تالار شیشه ای به صدا درآید.
در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه تعداد 901میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزش 232میلیارد تومان در 58هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت 183واحدی در ارتفاع 96هزار و 149واحد قرار گرفت.
به گزارش تجارت آنلاین  امروز سه‌شنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۸۳ واحد افت کرد و به رقم ۹۶ هزار و ۱۴۹ واحدی رسید، همچنین شاخص کل هم وزن با ۶۸ واحد کاهش همراه شود و تا عدد ۱۷ هزار و ۳۰۸ پایین آمد.
شاخص آزاد شناور نیز در طی معاملات امروز با کاهش ۲۲۸ واحدی همراه شود و به رقم  ۱۰۳ هزار و  ۳۷۴ رسید، شاخص بازار اول و دوم نیز هر یک به ترتیب ۱۰۴ و ۵۲۷ واحد کاهش یافت.
در طی معاملات تالار شیشه‌ای نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان و ایران خودرو به ترتیب با ۶۱، ۵۶ و ۳۱ واحد تاثیر، بیشترین نقش کاهنده را در دماسنج بازار سرمایه داشتند. در طرف مقابل ملی صنایع مس ایران، پتروشیمی خارک و پتروشیمی جم به ترتیب با ۳۴، ۲۶ و ۲۲ واحد تاثیر، سعی کردند نماگر بازار سرمایه را به سمت بالا هدایت کنند.
امروز در بیشتر نمادهای گروه محصولات شیمیایی شاهد نوسان کمتر از ۲ درصد به سمت بالا یا پایین بودیم؛ در این گروه ۲۰ میلیون سهم به ارزش نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان در ۲۶۲۵ نوبت معامله شد.
همچنین در گروه خودرو و ساخت قطعات اکثریت قریب به اتفاق نمادها مشاهده روند کاهشی در قیمت پایانی بودند، در این گروه ۳ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۱ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت. همچنین در گروه فرآورده‌های نفتی و سوخت هسته‌ای نیز در تعداد زیادی از نمادها شاهد کاهش قیمت پایانی بودیم البته این کاهش عمدتا کمتر از یک درصد بود.
ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۲۳۲ میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از ۱۰۱ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۵۸ هزار و ۴۲۳ نوبت داد و ستد بود.
آیفکس نیز امروز با ۲.۵ واحد رشد مواجه شد و به رقم ۱۰۷۷ واحدی رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران تا عدد ۱۱۳ میلیارد تومان افزایش یافت، این رقم ناشی از دست به دست شدن ۳۴۷ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در ۳۸ هزار و ۷۳ نوبت داد و ستد بود


نام:
ایمیل:
* نظر: