کد خبر: ۵۵۶۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱
رئیس سازمان خصوصی‌سازی خبر داد:
رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: سود سهام عدالت برای افرادی که سهامشان را تا سقف یک میلیون تومان واریز نکرده‌اند حدود ۲۷ هزار تومان محاسبه شده و ظرف ساعات آینده واریز می‌شود.

پایگاه خبری تجارت آنلاین: میرعلی اشرف عبدالله‌پوری حسینی امروز در جمع خبرنگاران در محل این سازمان گفت: سود سهام عدالت به میزان 3 هزار و 800 میلیارد تومان در سه نوبت به مشمولان سهام عدالت واریز می‌شود.
وی گفت: در نوبت اول یک سوم مشمولان سهام عدالت به نسبت ارزش برگه سهام خود سود دریافت می‌کنند.
پوری حسینی افزود: هنوز 14 میلیون نفر از سهامداران عدالت کد بانکی شبا به سازمان خصوصی‌سازی اعلام نکردند، با این حال امیدواریم تا پایان سال نوبت دوم سود سهام عدالت پرداخت شود.
به گفته رئیس سازمان خصوصی‌سازی قیمت روز سهام عدالت بر اساس تابلوی بورس 2 میلیون و 400 هزار تومان است. افرادی که کد شبا برای دریافت سود اعلام نکنند پس از اطلاع‌رسانی‌های پی در پی اقدامات قانونی در مورد آنها انجام خواهد شد.
پوری حسینی ادامه داد: با بیان اینکه مشمولان سهام عدالت به طور کامل شناسایی شدند، گفت: برای آنها صورتحساب باز کرده‌ایم.
رئیس سازمان خصوصی‌سازی در مورد مشمولانی که مابه‌التفاوت قیمت سهام عدالت را واریز نکرده‌اند، گفت:‌ هر مشمول بر اساس ارزش سهام خود سود می‌گیرد و مالک سهام عدالت خواهد شد.
به گفته پوری حسینی، کلیت مجلس با توزیع سود سهام عدالت مخالف نیست.
وی بیان داشت: ما این 3800 میلیارد تومان را متناسب با میزان سهامی که دارند، تقسیم کرده ایم. برای آن دسته از مشمولینی که یک میلیون تومان دارند، یعنی یا مشمول تخفیف شده بودند مانند مستمری بگیران و کمیته امداد و یا آورده نقدی داشته اند، سود به طور کامل پرداخت خواهد شد. از مشمولان دو میلیون فوتی داشته ایم و 14 میلیون نفر نیز هنوز کد شبا به ما نداده اند. اما همچنان این امکان برای آنها به منظور ثبت شبا وجود دارد. در حال حاضر کسانی که یک میلیون تومان سهام دارند، ارزش فعلی آن با توجه به بورس کنونی بالای 2 میلیون و 400 هزار تومان است. وی گفت: همه 49 شرکت بورسی نیستند.

* باشگاه استقلال و پرسپولیس فعلا واگذار نمی‌شوند
وی گفت: تا زمانی که مصوبه مرداد ماه سال 1394 هیات وزیران تغییر نکند، دو باشگاه فوتبالی پرسپولیس و استقلال واگذار نمی‌شوند.
پوری حسینی در مورد سهام عدالت گفت: اگر مجلس با تاسیس صندوقهای قابل معامله بورسی (ETF) موافقت کند، یونیت‌های این صندوقهای سرمایه گذاری به مشمولان داده می‌شود.
رئیس سازمان خصوصی‌سازی در مورد متقاضیان جدید سهام عدالت گفت: هیچ تکلیفی برای ثبت نام جدید سهام عدالت نداریم و فعلا باید سهام عدالت موجود را به سامان برسانیم.
وی با بیان این که شرکتهای استانی سهام عدالت ظرفیت لازم برای انتقال سهام عدالت را نداشتند، بنابراین صندوقهای سرمایه‌گذاری قابل معامله بورسی (ETF) جایگزین آنها شد.
رئیس سازمان خصوصی‌سازی در مورد افرادی که از سهام عدالت جامانده‌ و دعوت‌نامه نگرفته‌ و تکمیل مدارک نکرده‌اند، گفت: بعد از تعیین تکلیف 49 میلیون نفر سهامدار عدالت، برای افراد یاد شده که 1.5 میلیون نفر هستند، برنامه داریم که به حق شان برسند. 
به گفته پوری حسینی، سود سهام عدالت حق مردم است و بعد از 11 سال به آنها پرداخت می‌شود.
وی با بیان این که برخی در مورد اصلاح سبد سهام عدالت اظهار نظرهایی کرده‌اند، گفت : طبق بررسی ما این اصلاحات به سود مشمولان بوده است.

* جایگزینی شرکت‌های سودده به جای شرکت‌های زیان ده
وی گفت: شرکتهای زیان ده را از سبد سهام عدالت کنار گذاشته و شرکتهای سود ده را جایگزین آنها کردیم.
پوری حسینی با بیان این که اکنون فصل انتخابات تمام شده و سود واریز می‌شود، گفت: با بهره‌برداری سیاسی از سهام عدالت مقابله کردیم.

* واریز کامل سود سهام عدالت تا شب عید
پوری‌حسینی در ادامه این نشست خبری که پیرامون سهام عدالت برگزار شده بود، تأکید کرد: رقمی که به حساب مشمولان واریز می‌شود، تنها یک سوم از سود متعلق به آنها خواهد بود و سقف آن با توجه به ارزش هر سهام تا 50 هزار تومان رسیده است و قطعاً برخی افراد با توجه به ارزش پایین سهام‌شان از سود کمتری برخوردار خواهند بود.
وی افزود: سود سهام عدالت برای افرادی که سهامشان را تا سقف یک میلیون تومان واریز نکرده‌اند حدود 27 هزار تومان محاسبه شده که ظرف ساعات آینده واریز می‌شود.
معاون وزیر اقتصاد از واریز مبلغ 50 هزار تومان به حساب مشمولانی که سهامشان تا یک میلیون تومان تکمیل شده است، خبر داد و گفت: مابقی سود سهام مشمولان در صورت تکمیل مبالغ روزهای پایانی سال و شب عید و یا اوایل سال 97 واریز می‌شود.

*22 میلیون نفر شماره حساب اعلام کردند
رئیس سازمان خصوصی‌سازی آغاز عملیات اجرایی پرداخت سود سهام عدالت را پس از دستور اجرایی رئیس‌جمهور عنوان کرد و گفت: سال گذشته شورای عالی اصل 44 پرداخت سود به 49 میلیون نفر از مشمولان را به سازمان خصوصی‌سازی تصویب کرد و ما بر اساس همان تکلیف در حال واریز سود به حساب مشمولان هستیم؛ در این خصوص سود مالی سال 95 را از شرکت‌های سرمایه‌پذیر دریافت کردیم و مستقیم به حساب مشمولان واریز می‌کنیم و در این باره بیش از 32 میلیون نفر کد شبای بانکی خود را به سازمان خصوصی‌سازی اعلام کردند.
به گفته پوری‌حسینی سازمان خصوصی‌سازی پس از دریافت شماره شبا، آن را در سیستم بانکی راستی‌ازمایی کرد و افرادی که رقم‌های شبای آنها اشتباه بود، باید به شکل صحیح آن را در سامانه وارد کنند.

*مهلت اعلام شماره حساب همچنان وجود دارد
وی با اشاره به اینکه 3 هزار و 800 میلیارد تومان سود به مشمولان پرداخت خواهد شد، گفت: برای دریافت شماره حساب بانکی از مابقی افراد، مهلتی در نظر گرفته نشده و آنان فعلاً فرصت دارند تا شماره حساب بانکی‌شان را اعلام کنند، اما مهلت پرداخت مابه‌التفاوت ارزش برگه‌های سهام عدالت تا یک میلیون تومان تمدید نشد و بر اساس همان ارزش، سود به حساب مشمولان واریز می‌شود.
رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره جزئیات مجامع شرکت‌های سبد سهام عدالت نیز گفت: چند شرکت به دلیل اینکه مجامع‌شان باید در روزهای آینده برگزار شود، فعلاً سودی به حساب سازمان خصوصی‌سازی واریز نکرده‌اند که آن شرکت‌ها نیز تا پایان سال با همکاری صورت‌گرفته نسبت به واریز سود نقدی اقدام خواهند کرد.
پوری‌حسینی تصریح کرد: شرکت‌ها بر اساس قانون مهلت دارند تا 8 ماه پس از تقسیم سود در مجامع، نسبت به پرداخت سود به سرمایه‌گذاران خود اقدام کنند و در این باره پیش‌بینی می‌کنیم که پیش از پایان این مهلت، سود سهام به حساب مشمولان واریز شود.
وی گفت: با توجه به اینکه تنها هزار و 200 میلیارد تومان از مجموع 3 هزار و 800 میلیارد تومان از سود شرکت‌های حاضر در سبد سهام عدالت وصول شده، بنابراین بخشی از سود فعلاً واریز می‌شود و مابقی در دو نوبت دیگر و یا شاید در یک نوبت دیگر واریز خواهد شد.

* سود سهام متوفیان باید به وراث پرداخت شود
رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره تعیین‌تکلیف سود سهام متوفیان نیز گفت: در 11 سال گذشته برخی از مشمولان فوت کرده‌اند که باید با انجام یکسری اقدامات اداری و قانونی، سود سهام به وراث آنان پرداخت شود و بنا داریم تا دو ماه آینده تکلیف متوفیان را نیز مشخص کنیم.
پوری‌حسینی گفت: سامانه‌ای طراحی می‌کنیم تا وراث گواهی حصر وراثت را ارائه کنند تا بررسی‌های لازم صورت پذیرد.
وی ابراز امیدواری کرد تا سود سال مالی 97 شرکت‌های سهام عدالت هم به حساب مشمولان در سال‌های آینده واریز شود.

* خرید و فروش سهام عدالت پس از تصویب لایحه آزادسازی
پوری حسینی در پاسخ به سؤال دیگری درباره اینکه مشمولان سهام عدالت چه زمانی قادر به خرید و فروش سهام در بازار سهام خواهند بود، خاطرنشان کرد: ارائه لایحه آزادسازی سهام عدالت پس از پرداخت سود سهامداران در حال پیگیری است و با توجه به اینکه دولت این لایحه را به مجلس ارائه کرده، امید داریم تا نمایندگان سریع‌تر تعیین و تکلیف مالکیت و انتقال این اوراق به نام مشمولان اقدام کنند.
وی افزود: در مورد شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت استانی به دلیل عدم ظرفیت مناسب موضوع تأسیس صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله بورسی مطرح شده است که به نظر می‌رسد، مجلس با این موضوع موافق بوده و یونیت‌های (واحد) صندوق‌های قابل معامله بورسی به مشمولان ارائه شود.
پوری‌حسینی تصریح کرد: امیدواریم نمایندگان مجلس طی دو ماه آینده اصلاحات مربوط به قانون سهام عدالت را انجام دهند و آزادسازی و انتقال مالکیت با سرعت بیشتری صورت گیرد.
معاون وزیر اقتصاد افزود: افرادی که از امروز شماره شبای بانکی را وارد سایت سازمان خصوصی‌سازی کنند، پس از راستی‌آزمایی سودشان را دریافت خواهند کرد.

* ارزش هر برگ سهام عدالت ۲.۴ میلیون تومان
وی با اشاره به اینکه ارزش روز سهام عدالت به بیش از 2میلیون و 400 هزار تومان رسیده است، گفت: این ارزش‌گذاری براساس قیمت‌های تابلوی بورس و همچنین ارزش‌گذاری تقریبی شرکت‌های غیربورسی اعلام شده است.
پوری‌حسینی درباره واگذاری‌های باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس تصریح کرد: نشست مشترکی میان سازمان خصوصی‌سازی و وزارت ورزش و جوانان برگزار شد و نظر مساعد برخی مسئولان در این باره نیز دریافت شده است، اما این موضوع باید در هیأت وزیران تعیین تکلیف شود.
وی همچنین در واکنش به اظهارنظر رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مبنی براینکه مخالف توزیع سود سهام عدالت هستیم، نیز گفت: مجلس اخیراً با طرح لایحه دو فوریتی پرداخت سود سهام عدالت به نوعی موافقت خود را با پرداخت سود اعلام کرده است و در هفته‌های گذشته با رئیس مجلس نیز مذاکراتی صورت گرفت که نشان می‌داد تکلیف فعلی پرداخت سود سهام به مشمولان است، چرا که این سود متعلق به مشمولان آن بوده و هیچ‌کس نمی‌تواند درباره آن دخل و تصرفی داشته باشد؛ البته مجلس می‌تواند برای آینده تصمیم‌گیری کند که در آینده سود را توزیع کنیم یا خیر.
معاون وزیر اقتصاد درباره ثبت‌نام جدید از مردم نیز گفت: فعلاً در این باره که مشمولان جدیدی را به سهام عدالت اضافه کنیم، برنامه‌ای نداریم و امکان دارد با حکم مسئولان و مجلس مابقی افراد نیز مشمول طرح شوند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
0
0
با سلام برگ هایی که بعنوان سهام عدالت به ما دادند مبلغ یک میلیون تومان است اما درصورت حسا بی که درسیستم راه اندازی شده مبلغ 532 هزارتومان درج شده مشود بگید چرا برای همه سهام
یکسان نیست درصورتی که ما ازاین سهام هیچ مبلغی دریافت ننمودیم
نام:
ایمیل:
* نظر: