کد خبر: ۵۵۶۷۳
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶
سود سهامداران به حساب بانک ها واریز شد
مشاور سازمان خصوصی‌سازی می‌گوید که سود سهام عدالت برای ۳۴ میلیون نفر مشمول این طرح، به حساب بانکها واریز شده و بانکها به تدریج در حال واریز آن به حساب مشتریان هستند. اما افرادی که سود نگرفته اند چه کار باید کنند؟
افرادی که سود سهام عدالت نگرفته اند چه کنند؟
دولت از روز گذشته، واریز سود سهام عدالت را آغاز کرده است. بر این اساس ۳۴ میلیون نفر از مشمولان این طرح، در مرحله اول یک سوم سود سهام خود را دریافت خواهند کرد که سقف آن برای افرادی که ارزش فعلی سهام آنها یک میلیون تومان است، ۱۵۰ هزار تومان اعلام شده است که اکنون یک سوم آن یعنی ۵۰ هزار تومان به حساب آنها واریز می‌شود. البته ۵۰ هزار تومان رقمی نیست که همه مشمولان به صورت یکسان دریافت نمایند، بلکه به تناسب ارزش سهام و میزان واریزی که هر یک از مشمولان داشته‌اند، سود سهام آنها محاسبه می‌شود.

*کم و کیف پرداخت سود سهام عدالت

دوشنبه هفته جاری بود که حسن روحانی، رئیس جمهور با حضور در وزارت امور اقتصادی و دارایی، خبر خوش واریز سود سهام عدالت را اعلام کرد و به مشمولان این وعده را داد که این سود را به حساب آنها واریز کند؛ اما به دلیل اینکه هنوز برخی شرکتهای سرمایه‌پذیر سهام عدالت مهلت قانونی برای واریز سود خود را به حساب سازمان خصوصی‌سازی دارند، تنها بخشی از این پول به حساب این سازمان واریز شده است.
آنگونه که میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی می‌گوید: مجموع سود شرکتهای سهام عدالت ۴۲۰۰ میلیارد تومان بوده که از این رقم ۴۰۰ میلیارد تومان صرف افزایش سرمایه و ۳۸۰۰ میلیارد تومان آن به عنوان سود به حساب مشمولان واریز خواهد شد؛ اما تاکنون شرکتها تنها ۱۲۰۰ میلیارد تومان از ۳۸۰۰ میلیارد تومان سود را واریز کرده اند و قرار است که مابقی را تا پایان سال واریز نمایند؛ بر این اساس اکنون سازمان خصوصی‌سازی تنها یک سوم سود هر یک از مشمولان را به حساب آنها واریز خواهد کرد و دوسوم مابقی، تا پایان سال به حساب ۳۴ میلیون نفر از مشمولان این طرح، واریز خواهد شد.

*سود سهام عدالت به حساب بانکها واریز شد
جعفر سبحانی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: از روز گذشته که پرداخت سود سهام عدالت آغاز شده است، سازمان خصوصی سازی مجموع ۱۲۰۰ میلیارد تومان را به حساب بانکها واریز کرده تا به تمامی ۳۴ میلیون نفر مشمول این طرح، سود سهام عدالت را بپردازند.
مشاور سازمان خصوصی‌سازی افزود: تعداد بانکهای مشارکت‌کننده در این طرح زیاد هستند؛ ولی در عین حال برای بسیاری از مشمولان دریافت سود، پیامک واریز ارسال شده و عملیات پرداخت سود آغاز شده است.
وی تصریح کرد: اکنون بانکها به تدریج در حال واریز سود سهام عدالت برای مشتریان خود هستند و ظرف دیروز و امروز همه مشمولان سود خود را دریافت خواهند کرد.

*افرادی که تاکنون کدشبا اعلام نکرده اند، چه کنند؟
پوری حسینی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه افرادی که کد شبا هنوز نداده اند و علاقمند هستند سود دریافت کنند، چه زمانی می توانند از سود بهره مند شوند، اظهار داشت: عده ای از روز گذشته که واریز سود وارد مرحله عملیاتی شده، وارد سامانه سهام عدالت می شوند که کدشبا بدهند؛ همچنان سامانه باز است و امکان ارایه کد شبا وجود دارد و مردم از این بابت نگران نباشند.
رئیس سازمان خصوصی‌سازی افزود: هر یک از مشمولان طرح سهام عدالت که تاکنون موفق به ثبت کد شبای خود نشده‌اند، می‌توانند به سامانه سهام عدالت که بر روی سایت سازمان خصوصی‌سازی تعبیه شده است، مراجعه کرده و کد شبای خود را وارد نمایند؛ در این میان به محض اینکه سامانه کدشبا را دریافت کند، راستی آزمایی شروع شده و این کد شبا با بانک صادرکننده کارت بانکی چک می‌شود؛ بنابراین اگر کد شبا درست باشد، سود سهام عدالت برای آنها واریز می‌شود و اگر خطا داشته باشد، مجدد با مشمول چک شده و از او کد شبای صحیح خواسته می‌شود. در این مرحله نیز جای نگرانی وجود ندارد.
وی اظهار داشت: در مجموع یک تا دو هفته زمان لازم است که این چک و راستی‌آزمایی صورت گرفته و سود سهام به حساب مشمولانی که به تازگی کدشبا وارد کرده‌اند واریز شود.


غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۷
انتشار یافته: ۹
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
0
8
سلام شماره شبادادم ثبت شده ولی چیزی ب حسابم واریز نشده
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
1
1
بنده باتفاق دونفر دیگر از اعضای خانواده ام برگه های یک میلیونی سهام را داریم اما در سامانه اسامی ما ثبت نشده است وهیچ سودی هم نگرفته ایم لذا از مسئولین شرکت سهام عدالت بجنورد می خواهیم که مشکل را بر طرف نمایند
علیرضا غفاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
0
2
سلام شناسنامه دخترم گم شده بود نتونستم حصاب بازکنم براش چکارکنم که بتونه سود سهام بگیره ممنون
سهیل ناز کرمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
1
0
سود سهام عدالت واریز نشد
عالمه فلاح شهاب لیلمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
0
0
سهام عدالت بهمراه خانواده ثبت نام کردم خانواده دریافت میکنند اما به حساب من واریز نمیشه
رضا نظری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
3
2
همراه با خانواده ثبت نام کردم خانواده دریافت میکنند ولی برای من واریز نشده چکار باید بکنم
عبدالرحمان بزرافشان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
0
1
من هم هنوز سهام عدالت دریافت نکردم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
1
4
ثبت نام کردیم ولی یک با ردریافت کردیم
منصورمهراموز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
0
0
من سی درصد سهام خودرا فروخته ام ولی هنوز پولی برام واریز نشده
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار