کد خبر: ۵۵۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲
قائم مقام وزیر نیرو در امور بین‌الملل اظهار داشت:
قائم مقام وزیر نیرو در امور بین‌الملل، گفت: در حال حاضر ایران جزء بدترین مصرف کنندگان آب و انرژی در جهان به شمار می‌رود.
ایران بدترین مصرف کننده آب و انرژی در جهان!
قائم مقام وزیر نیرو در امور بین‌الملل، گفت: در حال حاضر ایران جزء بدترین مصرف کنندگان آب و انرژی در جهان به شمار می‌رود.
به گزارش وزارت نیرو، علیرضا دائمی قائم مقام وزیر نیرو در امور بین‌الملل، در نشست مشترک با اعضای انجمن‌های مردم نهاد فعال در حوزه صنعت آب و برق با اشاره به محدود بودن وظایف دولت، گفت: وظایف دولت در چهار محور تنظیم قوانین و مقررات، نظارت بر قوانین و مقررات، تسهیل کار واحدهای زیرمجموعه و تنظیم روابط ملی و بین‌المللی محدود است و اساساً دولت و بخش‌های دولتی نباید به عرصه‌های حوزه عمومی که نیازمند مشارکت مردم است چندان ورود کنند.
وی ادامه داد: عمدتاً وظیفه دولت‌ها تنظیم قوانین و مقرراتی است که تسهیل‌گر نقش سازمان‌های مردم نهاد و حضور فعال آن‌ها در عرصه کنشگری اجتماعی است. بنابراین برخلاف آنچه که معمولاً تصور می‌شود، بخش دولتی باید از گستراندن چتر خود بر بسیاری از عرصه‌های اجتماعی و دخالت در این حوزه‌ها اجتناب کند. وزارت نیرو از مشارکت سازمان‌های مردم نهاد برای حل مشکلات فراروی صنعت آب و برق به ویژه در حوزه مصرف بهینه در این صنایع و مشارکت مردم برای کاهش هدر رفت این منابع و برنامه‌ریزی درست جهت پایداری آنها استقبال می‌کند.
این مقام مسئول افزود: باید توجه داشت که مشارکت اجتماعی می‌تواند زمینه ساز افزایش سرمایه اجتماعی در کشور و حرکت سریعتر به سمت توسعه پایدار شود. متاسفانه ما در حال حاضر جزء بدترین مصرف کنندگان آب و انرژی در جهان به شمار می‌رویم و این امر را هم می‌توان در دور ریز ۳۰ درصدی محصولات کشاورزی و هدررفت آب در این بخش تا شدت مصرف انرژی تا سه برابر متوسط جهانی مشاهده کرد که امیدواریم با مشارکت گسترده سازمان‌های مردم نهاد بتوانیم بر مشکلات پیش رو در این حوزه فایق آییم.


نام:
ایمیل:
* نظر: