کد خبر: ۵۵۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸
نفتی‌ها گوی سبقت را از فلزات اساسی ربودند
در آخرین روز معاملات بورس تهران در این هفته شاخص کل ۳۶ واحد رشد کرد. سهم‌های خودرویی و نفتی عمدتا افزایش قیمت را تجربه کردند، اما فلزات اساسی با کاهش ارزش روبرو شدند.
افزایش 36 واحدی شاخص در بورس تهران
در آخرین روز معاملات بورس تهران در این هفته شاخص کل ۳۶ واحد رشد کرد. سهم‌های خودرویی و نفتی عمدتا افزایش قیمت را تجربه کردند، اما فلزات اساسی با کاهش ارزش روبرو شدند.
امروز چهارشنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس بهادار تهران ۳۶ واحد افزایش یافت و تا رقم ۹۶ هزار و ۱۸۵ واحدی بالا رفت. شاخص کل هم‌وزن نیز در این مدت با افت ۴.۷۱ واحدی مواجه شد و تا رقم ۱۷ هزار و ۳۰۴ پایین آمد.
همچنین شاخص آزاد شناور با رشد ۹۹ واحدی همراه شد و به عدد ۱۰۳ هزار و ۴۷۵ رسید. علاوه بر این شاخص بازار اول ۷۱ واحد رشد کرد اما شاخص بازار دوم با ۲۱۴ واحد افت تا رقم ۲۰۵ هزار و ۳۲۷ کاهش یافت.
امروز نمادهای سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی، سرمایه‌گذاری غدیر و فولاد مبارکه اصفهان، به ترتیب با ۵۲، ۲۳ و ۲۲ واحد تاثیر، بیشترین نقش کاهنده را روی دماسنج بازار سرمایه داشتند اما در طرف مقابل ایران‌خودرو، گروه مپنا و معدنی و صنعتی چادرملو با ۴۱، ۳۳ و ۱۸ واحد تاثیر مثبت بیشترین نقش افزاینده را روی شاخص کل ایفا کردند.
در گروه خودرو و ساخت قطعات در اکثر نمادها شاهد رشد قیمت نهایی بودیم. در این گروه نماد ایران‌خودرو بیشترین تاثیر را روی دماسنج بازار سرمایه داشت. خرید حقوقی‌ها از این سهم به عدد ۲۶ میلیون و ۷۷۹ سهم معادل ۹۳ درصد سهم مبادله شده طی معاملات امروز، رسید. همچنین حقوقی‌ها امروز ۳۴ درصد از کل سهم معامله شده را در بازار عرضه کردند.
در گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای نیز امروز شاهد رشد قیمت‌ها کمتر از یک درصد بودیم، بسیاری از سهم‌ها در این گروه حتی کمتر از نیم درصد رشد قیمت داشتند. در این گروه ۱۹ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.
در گروه استخراج کانه‌های فلزی شاهد کمتر از دو درصد نوسان در قیمت سهم‌ها بودیم. در این گروه معدنی و صنعتی چادرملو یکی از تاثیرگذارترین سهم‌ها روی روند تغییرات شاخص بود. در این نماد بیش از ۴۶ درصد از خریدها مربوط به سهامداران حقوقی و حدود ۵۳ درصد مربوط به حقیقی‌ها بود. همچنین حقیقی‌ها بیش از ۵۰ درصد از سهم مورد مبادله را امروز در بازار عرضه کردند.
قیمت سهام فلزات اساسی نیز عمدتا با کاهش مواجه شد. البته این کاهش در بیشتر سهم‌ها کمتر از یک درصد بود. در این گروه ۷۰ میلیون و ۹۱۵ هزار سهم به ارزش ۲۱ میلیارد و ۵۳۴ میلیون سهم مورد داد و ستد قرار گرفت. ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۳۰۴ میلیارد تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۲۲۸ میلیون سهم و اوراق مالی بود. حجم معاملات بورس تهران نسبت به روز گذشته رشد را نشان می‌داد به طوری که بار دیگر این عدد توانست از مرز یک میلیارد عبور کند.
آیفکس نیز امروز با ۰.۶ واحد افت به رقم ۱۰۷۶.۷ رسید. ارزش کل معاملات فرابورس ایران عدد ۹۸ میلیارد تومان را تجربه کرد و حجم معاملات به عدد ۳۱۹ میلیون سهم و اوراق مالی رسید.


نام:
ایمیل:
* نظر: