کد خبر: ۵۵۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳
همزمان با فرارسیدن هفتاد و نهمین سالگرد تاسیس بانک مسکن اقدامات مهم این بانک طی ۹ ماهه اول سال جاری تشریح شد.

به گزارش پایگاه خبریپایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از  بانک مسکن-هیبنا، بانک مسکن در این مدت موفق شد تعداد 43 هزار و 993 فقره تسهیلات قرض ­الحسنه ازدواج به مبلغ 4 هزارو 603 میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت کند.

بر اساس این گزارش، در بخش ارایه تسهیلات نیز بانک مسکن در 9 ماهه اول سال جاری عملکرد مطلوبی را از خود ارایه کرد به طوری که در این مدت این بانک تعداد 355 هزار و 489 فقره تسهیلات در بخش مسکن و سایر بخش ­ها (صنعت و معدن، بازرگانی، خدمات و متفرقه) به مبلغ 143/610 میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت کرد که تعداد 297هزار و 921فقره مربوط به بخش مسکن است.

همچنین در بخش مسکن مهر نیز از ابتدای اجرای این طرح تا پایان آذرماه سال جاری تعداد یک میلیون و 795 هزار و 340 واحد مسکونی فروش اقساطی شده که 51 هزار و 693واحد آن در 9ماهه ابتدای سال جاری فروش اقساطی شده است.

بانک مسکن در طی 9 ماهه ابتدای سال جاری فعالیت هایی در حوزه کاهش نرخ تمام شده پول داشت به طوری که با انجام اقداماتی همچون کاهش هزینه­ های بهره­ ای به علت کاهش نرخ سود سپرده ­ها در سال 1396 و نیز با رعایت کامل دستورالعمل­ های بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، نرخ تمام شده پول بانک از 19.07 درصد در پایان سال 1395 به 17.48 درصد در پایان آذرماه سال 1396 رسیده است.

این گزارش حاکی است، تهیه و رونمایی از سند راهبردی پنج ساله بانک مسکن به منظور اجرای بهتر تکالیف و مسؤولیت ­های بانک از جمله برنامه ششم توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشور از دیگر اقدامات این بانک در 9 ماهه ابتدای سال جاری بود که بر اساس آن اهداف و استراتژی­های کلان بانک طی دوره پنج ساله آتی مشخص شده است.

بانک مسکن در طی 9 ماهه ابتدای سال جاریفعالیت هایی در حوزه توسعه ابزارهای تأمین مالی و رونق بخش مسکن به منظور افزایش قدرت خرید خانوارها، توسعه و تقویت ابزارهای تأمین مالی و درنتیجه کمک به خروج از رکود بخش مسکن انجام داد به طوری که در اقدام اول تسهیلات جعاله مسکن را از 100 میلیون ریال به 200 میلیون ریال افزایش داد و امکان پرداخت این تسهیلات از محل اوراق گواهی حق تقدم (ممتاز) همزمان با تسهیلات فروش اقساطی خرید مسکن را فراهم کرد. همچنین این بانک اقدام به پشتیبانی از تاسیسصندوق‌های سرمایه­ گذاری زمین و ساختمان پرداخت تا افراد با سرمایه­ های اندک نیز بتوانند در بازار مسکن سرمایه­ گذاری کرده و موجب ایجاد رونق در این بازار شوند.

بر اساس این گزارش، بانک مسکن در 9 ماهه ابتدای سال جاری به منظور تحقق سیاست ­های اقتصاد مقاومتی برای توسعه کارآفرینی و توجه به اقتصاد دانش‌ بنیان و حمایت مؤثر از نخبگان کشور مرکز توسعه کارآفرینی بانک مسکن را افتتاح کرد تا این مرکز به ایده ­محوری، دریافت، پرورش، حمایت و در نهایت تجاری­ سازی ایده ­ها با تأکید بر انجام امور تحقیقاتی و توسعه فناوری بخش مسکن و ساختمان بپردازد.

بانک مسکن همچنین در این مدت به عرضه عمومی اوراق رهنی به منظور توسعه پرتفوی خدمات بانکی و ایجاد همگرایی بیشتر بین بازار پول و سرمایه با رویکرد استفاده از ظرفیت­ های بازار سرمایه، در کنار بازارسازی و بازاریابی اوراقی که به پشتوانه تسهیلات رهنی و با هدف آزادسازی منابع به منظور بکارگیری و تخصیص مجدد در چرخه مالی بانک منتشر می­ شود از طریق شعب منتخب بانک پرداخت.

در طی این مدت بانک مسکن تعداد 30هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت طرح­های تملک دارایی­ های سرمایه ­ای منتشر کرد که از این تعداد تا پایان شهریورماه سال 1396 معادل 29 هزار و 793 میلیارد و 278 میلیون ریال اوراق به پیمانکاران معرفی شده واگذار شد.

این گزارش حاکی است، افتتاح مدرسه شهدای بانک مسکن در شهرستان تنگستان بوشهر و سندرک هرمزگان نیز از اقدامات مهم بانک مسکن طی 9 ماهه ابتدای سال جاری بود.
نام:
ایمیل:
* نظر: