کد خبر: ۵۵۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶
مسعود کرباسیان:
مسعود کرباسیان در مراسم امضای تفاهم‌نامه تامین مالی جمعی برای کسب و کارهای نوپا و استارت‌آپ‌ها گفت: این تفاهمنامه پوشش دهنده دامنه وسیعی از ایده ها و فعالیت های نوپا و جدید در قالب شراکتی، فامیلی، جمعی، اهدایی و غیره است تا آنها بتوانند به تامین مالی بپردازند.


وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: تفاهمنامه تامین مالی جمعی با همکاری این وزارتخانه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان بورس و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرصتی برای تحقق ایده های نوین است که تاکنون به دلیل کمبود سرمایه محقق نشده بود.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، مسعود کرباسیان در مراسم امضای تفاهم‌نامه تامین مالی جمعی برای کسب و کارهای نوپا و استارت‌آپ‌ها گفت: این تفاهمنامه پوشش دهنده دامنه وسیعی از ایده ها و فعالیت های نوپا و جدید در قالب شراکتی، فامیلی، جمعی، اهدایی و غیره است تا آنها بتوانند به تامین مالی بپردازند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با یادآوری اینکه تاکنون به بازار سرمایه اولیه توجه چندانی در کشور نشده بود، خاطرنشان کرد: عمده منابع مالی لازم برای اجرای طرح ها و پروژه ها تاکنون از طریق سیستم بانکی تامین می شد و این روند تغییر کرد.

وی ادامه داد: تفاهم نامه امروز به منظور شکل گیری سرمایه گذاری و شراکت شکل گرفته که در آن، قابلیت اجرای ایده های افراد با نظارت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مورد بررسی قرار می گیرد. 
کرباسیان ادامه داد: پس از تصویب ایده در شورای عالی بورس، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز می تواند به تجمیع منابع خرد در قالب تعاونی ها و امثالهم بپردازد و در نهایت زمینه اشتغالزایی فراهم خواهد شد. 
کرباسیان گفت: حال که سود سپرده های بانکی کاهش یافته، شرایط برای مشارکت مردم در فناوری های نوین، استارتاپ ها و کسب و کارهای نوپا فراهم شده و در سال های اخیر شاهد ارائه نوآوری های فراوان در عرصه های حمل و نقل، استارتاپ ها و غیره بوده ایم. 

نام:
ایمیل:
* نظر: