کد خبر: ۵۵۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰
عبور قیمت نفت برنت از مرز ۷۰ دلار
قیمت‌ نفت برنت روز دوشنبه به بالای ۷۰ دلار رسید که علت آن تداوم کاهش تولید به رهبری اوپک و روسیه است. از دسامبر ۲۰۱۴ تا کنون دیده نشده بودبرنت به رکورد ۷۰.۰۵ دلار و دابلیوتی‌آی به رکورد ۶۴.۷۷ دلار برسد.
برنت رکورد چهارساله قیمت را شکست
قیمت‌ نفت برنت روز دوشنبه به بالای ۷۰ دلار رسید که علت آن تداوم کاهش تولید به رهبری اوپک و روسیه است.
به گزارش رویترز، قیمت‌ نفت برنت روز دوشنبه به بالای ۷۰ دلار رسید که علت آن تداوم کاهش تولیدات به رهبری اوپک و روسیه بود. به این ترتیب افزایش فعالیت‌های حفاری کانادا و آمریکا که نویددهنده تلید بیشتر نفت در این مناطق است، کم اهمیت جلوه کرد.
قیمت نفت برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی نفت خام، در ساعت ۰۹:۲۸ دقیقه به وقت تهران، با ۱۳ سنت افزایش نسبت به قیمت بسته شده قبلی به رقم ۷۰ دلار برای هر بشکه رسید.
نفت خام متوسط تگزاس غرب آمریکا (دابلیوتی‌آی) با ۲۳ دلار افزایش نسبت به قیمت بسته شده قبلی به بشکه‌ای ۶۴.۵۳ دلار رسید.
هر دو بنچ‌مارک در هفته گذشته به سطحی رسیدند که از دسامبر ۲۰۱۴ تا کنون دیده نشده بود؛ برنت به رکورد ۷۰.۰۵ دلار و دابلیوتی‌آی به رکورد ۶۴.۷۷ دلار رسید.
ای‌زدبانک روز دوشنبه اعلام کرد که قیمت‌ها با انتشار داده‌هایی مبنی بر تنگ‌تر شدن فضای بازار، با کاهش عرضه و تقاضای قدرتمند، رشد کرده‌اند.
قیمت‌های نفت به خوبی توسط تمدید توافق کاهش تولیدات اوپک و متحدانش که روسیه رهبری آنها را به عهده دارد، تقویت شده‌اند.
این کاهش تولیدات از ژانویه سال قبل آغاز شد و قرار است تا پایان ۲۰۱۸ ادامه داشته باشد. در شرایط کنونی این کاهش عرضه با رشد تقاضا همزمان شده است و از اوایل دسامبر تا کنون قیمت‌ها را بیش از ۱۳ درصد بالا برده است.
حال آن‌که ویلیام اولوفلین، تحلیل‌گر سرمایه‌گذاری در شرکت اوراق ریوکین می‌گوید: بسیاری می‌گویند که هر قیمت نفت بالای ۶۰ دلاری به خودی خود اصلاح می‌شود، چراکه سطح بالای قیمت‌ها باعث تشویق حفاران نفت شیل برای تولید بیشتر خواهد شد.
بیکر هیوگز اعلام کرد حفاران آمریکایی در هفته منتهی به ۱۲ ژانویه، ۱۰ حلقه چاه را به حفاری‌های خود اضافه کرده‌اند تا تعداد کل چاه‌های فعال آمریکا به ۷۵۲ حلقه برسد.
در کانادا هم تصویر مشابهی رویت شد؛ شرکت‌های انرژی در این کشور، هفته گذشته تعداد چاه‌های فعال را تقریبا ۲ برابر کردند و به ۱۸۵ حلقه رساندند که بالاترین سطح آن در ۱۰ ماه اخیر است.


برچسب ها: تجارت ، نفت ، برنت ، قیمت نفت
نام:
ایمیل:
* نظر: