کد خبر: ۵۵۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲
حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم رازینی مشاور فقهی بانک مهر اقتصاد با آیت الله صفایی بوشهری امام جمعه بوشهر دیدار کرد.
بانک ها مسئولیت مهمی در مدیریت نقدینگی دارند

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک مهر اقتصاد استان بوشهر، آیت الله صفایی بوشهری – نماینده ولی فقیه در استان – در این دیدار، اظهار داشت: تاریخ بانکداری جهان از ابتدا بر مبنای بهره‌وری از نقدینگی برای صاحبان قدرت و ثروت بنا  شد اما با به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی تلاش شد تا بانک ها و موسسات مالی وظیفه اصلی و ذاتی خود را در سیستم اقتصادی کشور ایفا کنند.
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر نقش بانک ها در چرخه اقتصادی را مهم عنوان کرد و گفت: بانک ها یکی از مهمترین بخش های اقتصاد کشور هستند و در عرصه اقتصاد به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارها، مسئولیت مدیریت نقدینگی را بر عهده دارند.
آیت الله صفایی بوشهری نظام بانکداری کشور را نیازمند یک تحول اساسی دانست و ابراز داشت: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بارها بر تحول دانش محور علوم بانکداری بر مبنای قوانین دین مبین اسلام تاکید کرده اند لذا آن ها می‌توانند با به کار گیری فناوری و دانش روز دنیا و نگاه به قوانین بانکداری اسلامی به شیوه بسیار مطلوب تری محصولات و خدمات خود را به جامعه عرضه کنند.
امام جمعه بوشهر با بیان این که بانک مهر اقتصاد در عرصه بانکداری اسلامی پیشگام بوده است، گفت: این بانک توانسته با برنامه‌ریزی، مدیریت، اجرا و نظارت اقدامات قابل توجهی در زمینه پیاده سازی بانکداری بدون ربا انجام دهد که انشا الله این رویه با قوت و قدرت بیشتری ادامه داشته باشد.
وی در پایان ضمن آروزی توفیق برای همه خدمتگزاران نظام بانکی کشور ابراز امیدواری کرد تا بانک ها بتواند با هم افزایی و همکاری یکدیگر بانکداری اسلامی را بیش از پیش ترویج دهند.

نام:
ایمیل:
* نظر: