کد خبر: ۵۵۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳
افزایش قیمت جهانی بازار طلا را تکان داد؛
تجارت آنلاین: در پی افزایش قیمت طلا در بازار جهانی، قیمت سکه و طلا در بازار ایران نیز صعودی شد تا با افزایش محسوس قیمت طلا در ماه های اخیر حالا بسیاری از خود بپرسند طلا و دلار در سال 97 چه وضعیتی خواهد داشت؟
پیش بینی ادامه روند صعودی طلا در سال 97
در پی افزایش قیمت طلا در بازار جهانی، قیمت سکه و طلا در بازار ایران نیز صعودی شد.
امروز قیمت اونس طلا در بازار جهانی با افزایش 3.7 دلاری نسبت به روز گذشته، به یک‌هزار و 341 دلار رسید.
با توجه به افزایش قیمت طلا در بازار جهانی، قیمت طلا در بازار ایران نیز افزایش یافت؛ به طوری که هر گرم طلای 18عیار با قیمت 140 هزار و 204 تومان به فروش رفت. هر مثقال طلا نیز 607 هزار و 300 تومان بود.
قیمت سکه امامی نیز در بازار تهران با افزایش 3 هزار و 500 تومانی روبه‌رو شد. در حال حاضر سکه امامی یک‌میایون و 491 هزار و 200 تومان است. سکه تمام بهار آزادی نیز بدون تغییر نسبت به روز گذشته، با قیمت یک میلیون و 452 هزار تومان به فروش رفت.
این در شرایطی است که قیمت نیم‌سکه 2 هزار تومان و ربع‌سکه هزار تومان کاهش یافت. نیم‌سکه امروز در بازار 722 هزار تومان، ربع سکه 417 هزار تومان و سکه یک‌گرمی 281 هزار تومان بود.
فراز و فرود قیمت دلار و افزایش محسوس قیمت طلا در ماه های اخیر باعث شده تا برخی از خود بپرسند طلا و دلار در سال 97 چه وضعیتی خواهد داشت؟

در همین راستا با توجه به تحولات بازارهای جهانی با افزایش چند باره قیمت جهانی طلا مدیر عامل موسسه سرمایه گذاری آر بی سی ولس منجمنت پیش بینی می کند با افزایش نرخ تورم و کاهش احتمالی شاخص سهام در بازارهای مالی ، قیمت جهانی طلا تا پایان سال جدید میلادی با افزایش روبرو خواهد شد.

کامرز بانک آلمان نیز در تازه ترین تحلیل خود اعلام کرده است که قیمت طلا در سال ۲۰۱۸ میلادی برای سومین سال متوالی با افزایش روبرو خواهد شد.

در بازار داخلی هم رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان طلا و جواهر معتقد است: نوسان قیمت طلا و نیز افزایش آن تا پایان سال و نیز ابتدای تابستان ادامه دار خواهد بود.
عبادالله محمدولی، رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان طلا و جواهر با اشاره به وضعیت بازار طلا و ارز در هفته ای که گذشت، می گوید: روند معاملات بازار طلا در هفته ای که گذشت نسبت به دو هفته گذشته با تغییرات بسیار زیادی همراه بود، تاحدودی از شدت نوسانات قیمت طلا و ارز کاسته شد اما از روز چهارشنبه و نیز پنجشنبه مجددا شاهد افزایش قیمت آن‌ها در بازار بودیم.
او در ادامه می افزاید: قیمت دلار طی 2 هفته گذشته به قیمت 4400 تومان صعود کرد که همین امر باعث تاثیرگذاری بر قیمت طلا و رشد بی رویه نرخ آن شد، با توجه به این تغییر و تحولات قیمتی در بازار باید گفت که قیمت هر مثقال طلا به 605 هزار تومان و نیز هر گرم طلا به 140 هزار تومان رسیده بود اما در ابتدای هفته گذشته تا حدودی از التهابات بازار طلا و ارز کاسته شد.
محمدولی می گوید: دلار در هفته ای که گذشت نسبت به هفته ماقبل خود با تغییر چندانی روبرو نبود اما قیمت طلا با نوسان بسیار زیادی همراه شد که این امر به دلیل عرضه و تقاضا و نیز هیجانات سیاسی بود که بر قیمت آنها بسیاز تاثیرگذار بود.
به گفته او، نوسان قیمت طلا و نیز افزایش آن تا پایان سال و نیز ابتدای تابستان ادامه دار خواهد بود.
رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان طلا و جواهر به نوسانات قیمت سکه و دلار و نیز افزایش قیمت کاذب آنها در بازار اشاره و بیان می کند: با توجه به نزدیک شدن عید نوروز انگیزه فعالان بازار جهت خرید طلا و دلار افزایش خواهد یافت، بنابراین درصورتی که دولت و بانک مرکزی تصمیماتی را در راستای کنترل و مدیریت بازار اتخاذ کنند، می توان گفت که تا حدودی از افزایش قیمت کاذب طلا و دلار در بازار جلوگیری خواهد شد.
محمدولی خاطرنشان می کند: براساس نظر اکثر تحلیلگران و کارشناسان، قیمت اونس طلا تا چند وقت آینده با افزایش همراه می شود و به قیمت 1400 دلار خواهد رسید، این نظر چندان قابل قبول نیست و باید در انتظار رویکرد فعالان بازار نسبت به خرید بود اما طبق یررسی های انجام شده روند قیمتی اونس طلا به طور حتم افزایشی خواهد بود.
بر همین اساس به نظر می رسد امسال برای سرمایه گذاران بازار طلا بازاری سود ده و جذاب و بدون ریسک  خواهد بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار