کد خبر: ۵۵۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۱
حاتم سلامی: مردم اصفهان، شنبه ۲۳ دی ماه ۱۳۹۶، مردی را بر شانه‌های اندوه بدرقه کردند، که سال‌ها روشنی محافل مناجات و فعالیت خیرخواهانه بود. مردی که مقام معظم رهبری، ایشان را روحانی خدمتگزار و واعظ شهیر نامیدند و زمزمه دعای ایشان را یادگار معنوی اصفهان دانستند.


حاج شیخ مهدی مظاهری، زاده‌ی ۱۳۱۰ در اصفهان، بیش از نیم قرن چراغ محفل دعای ابوحمزه ثمالی را روشن نگاه داشت؛ محبوبیت ایشان اما تنها از روشنای این چراغ نبود؛  تاسیس دانشگاه قرآن و معارف اسلامی، ستاد اقامه نماز اصفهان، تاسیس انجمن خیریه مددکاری و بنیاد خیریه آلاء، راه طولانی و ماندگار این چهره فرهنگی و مذهبی‌ است.
حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی مظاهری، به دلیل فعالیت‌های طولانی در راه اقامه‌ی نماز و مناجات، چهره‌ ماندگار تبلیغ اسلامی و شیعی نامیده شد.
حجت‌الاسلام حاج شیخ مهدی مظاهری، دوران تحصیل را به اصرار پدر، با طلبگی علوم دینی آغاز کرد و در مدرسه میرزا حسین (جنب مسجد سید) مشغول تحصیل شد. او از محضر اساتید بزرگی همچون آیت‌الله حاج آقا احمد مقدس در صرف و نحو، آیت‌الله حاج حسن مدرس، حاج شیخ محمدحسن نجف‌آبادی، آیت‌الله حاج شیخ عباسعلی ادیب، آیت‌الله مشکینی، آیت‌الله سلطانی و آیت‌الله شهید شمس‌آبادی بهره برد.
در سال ۱۳۸۹ از ایشان به عنوان چهره ماندگار تبلیغ استان اصفهان تجلیل شد؛ برگزاری دعای ابوحمزه ثمالی در طول بیش از شصت سال، فعالیت‌های گوناگون در زمینه نشر و ترویج معارف دینی و مبارزه با رژیم طاغوت و تحمل زندان برای پیروزی انقلاب اسلامی، از جمله فعالیت‌های این چهره ماندگار تبلیغ به شمار می‌رود.
حجت‌الاسلام و المسلمین حاج شیخ مهدی مظاهری، در ۲۱ دیماه ۱۳۹۶ در اصفهان دار فانی را وداع گفتند؛ تشییع پیکر مطهر این عالم برجسته، همراه با پیام‌های تسلیت رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، ریاست محترم جمهوری و بسیاری از مقامات و نمایندگان مجلس، صبح شنبه ۲۳ دی از مسجد سید اصفهان تا گلستان شهدای این شهر برگزار شد و آن بزرگوار در کنار شهید آیت‌الله شمس‌آبادی آرمیدند. 
مراسم یادبود حجت‌الاسلام مهدی مظاهری، سه‌شنبه ۲۶ دی از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در مسجد امام جعفر صادق در میدان فلسطین تهران برگزار می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: