کد خبر: ۵۵۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹
در دیدار مقامات اقتصادی آلمان با مدیران شستا مطرح شد:
شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا) اعلام کرد: در دیدار مقامات اقتصادی کشور آلمان با مدیران شستا، شرکت های آلمانی برای سرمایه گذاری در ایران ابراز تمایل کردند.
ابراز تمایل شرکت های آلمانی برای سرمایه گذاری در ایران
در دیدار مدیران ١٠ شرکت آلمانی عضو NUMOV (انجمن اقتصادی آلمان برای مناطق خاور نزدیک و خاورمیانه) با اکبر ترکان و مرتضی لطفی رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در تهران راههای گسترش همکاری ها بررسی شد.
ترکان رییس هیات مدیره هلدینگ های ٩ گانه، در این دیدار فعالیت های شرکت های تحت پوشش نظیر نفت و گاز و پتروشیمی، انرژی های پاک، فولاد و حوزه سرمایه گذاری و تامین مالی را تبیین کرد که با استقبال هیات آلمانی روبرو شد.
وی ضمن اعلام آمادگی برای همکاری با طرف های آلمانی تصریح کرد: هلدینگ انرژی تامین در حوزه انرژی های پاک و تمرکز حجم زیادی از سرمایه گذاری های شستا در زمینه نفت و گاز و پتروشیمی فعالیت دارد و وجود شرکت جهانی و شناخته شده 'لینده' در جمع هیات آلمانی که البته سابقه همکاری با بسیاری از پتروشیمی های کشور از جمله شرکت های هلدینگ تاپیکو را دارد، از زمینه های جذاب برای همکاری متقابل است.
ترکان با اشاره به برنامه ریزی ها برای افزایش ظرفیت تولید شرکت ذوب آهن و بهبود وضعیت این شرکت، آمادگی شستا را برای همکاری در زمینه مهندسی و تامین مالی از منابع خارجی اعلام کرد.
وی گفت: افزایش ظرفیت تولید ذوب آهن وابسته به اجرای تعدادی پروژه کوچک مقیاس نظیر پروژه CPI است که اگر چه ترازنامه شرکت نشان از توانایی مالی آن در پرداخت دارد اما در حال حاضر برای اجرای این پروژه ها به منابع ارزان قیمت خارجی نیاز است، بنابراین همکاری در دو بعد فنی و مالی برای افزایش ظرفیت تولید ذوب آهن یکی از اولویت های شستا اعلام و مقرر شد تا موضوع با جزئیات بیشتر در جلسات آتی بررسی شود.
ترکان با اشاره به نقش تعاملات بانکی در پیشبرد همکاری های بین المللی تصریح کرد: هلدینگ صبای تامین به عنوان بازوی بانک و بورس شستا آمادگی هرگونه مذاکره و همکاری در زمینه توسعه روابط بانکی و مالی را با طرف آلمانی دارد.
در ادامه این دیدار مقامات آلمانی نیز ضمن معرفی ظرفیت ها و امکانات شرکت های آلمانی خواستار توسعه مناسبات با شرکت های ایرانی در زمینه های مختلف از جمله با شرکت های تحت پوشش شستا شدند.
شرکت های حاضر در هیات آلمانی در حوزه های ماشین آلات متالوژی (شرکت DSMS)، تولید کننده کابل های صنعتی، سه شرکت در حوزه انرژی های پاک(شامل هلدینگ های WPD و VSB)، بانک eih، شرکت Linde فعال در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی، یک شرکت حقوقی(CMS law firm) و یک نشریه فعال در حوزه تجارت و اقتصاد است. 
نام:
ایمیل:
* نظر: