کد خبر: ۵۶۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸
همانگونه که مستحضرید پیرو مصوبه هیأت وزیران مورخ 1391/05/01، حداقل سرمایه شرکتهای بیمه مستقیم فعال در رشته‌های زندگی و غیر زندگی (شرکت‌های بیمه مختلط)، به مبلغ 2,500 میلیارد ريال افزایش یافت.
پیام هیأت مدیره به مجمع فوق‌العاده صاحبان سهام شرکت بیمه سامان (سهامی عام) 

این مصوبه در جلسه هیأت وزیران مورخ 1395/11/30 مورد بازنگری قرار گرفت و رقم حداقل سرمایه شرکت‌های بیمه مختلط مبلغ 1,500 میلیارد ريال تعیین گردید. بر این اساس شرکت‌های بیمه ملزم گردیدند تا پایان سال 1396 سرمایه خود را با حداقل های تعیین شده منطبق کنند. شرکت بیمه سامان نیز بر اساس مصوبه مورخ 1396/04/25 شورایعالی بیمه موظف به افزایش سرمایه خود تا مبلغ 1,500 میلیارد ريال شده است. 
▫️در راستای حفظ توانگری مالی شرکت و همچنین انطباق با مقررات مذکور شرکت در چند نوبت نسبت به افزایش سرمایه خود اقدام نمود. افزایش سرمایه از مبلغ 200 میلیارد ريال به 280 میلیارد ريال در سال 1389، 280 میلیارد ريال به 400 میلیارد ریال در سال 1392، 400 میلیارد ریال به 618 میلیارد ريال در سال 1395،  و 618 میلیارد ريال به 4/803 میلیارد ريال در سال 1396 انجام و ثبت شده که با توجه به سودآوری شرکت بخش اصلی افزایش سرمایه از محل سود انباشته و مطالبات سهامداران تأمین شده است.
▫️شرکت در برنامه راهبردی خود تا پایان سال 1400، روند افزایشی میزان سهم از بازار و درآمد حق بیمه را برنامه ریزی کرده است. همچنین قصد داریم نسبت توانگری مالی شرکت را همواره بالاتر از 120 درصد حفظ و این نسبت را هر سال به هدف 180 درصد نزدیک تر کنیم. بدین جهت لازم است روند افزایش سرمایه شرکت طی سال‌های آتی نیز حفظ و بگونه ای برنامه ریزی شود که در هر دوره مالی بخشی از سود قابل تخصیص شرکت به افزایش سرمایه تخصیص یابد.
▫️توسعه فعالیت و رشد سودآوری شرکت صرفاً با تمرکز بر تأمین رضایت مشتریان حاصل می شود که در این مسیر ارتقاء توان فنی و تخصصی همکاران و انضباط مالی شرکت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و شرکت همواره در این جهت برنامه ریزی و اقدام کرده است. حاکمیت شرکتی مقوله ایست که اگرچه در بیمه سامان با تشکیل کمیته حسابرسی از سال 1386 با جدیت پیاده سازی و اجراء شده است، لیکن توسعه و راستی آزمایی مداوم سیستمهای کنترل داخلی در جهت مدیریت و کاهش ریسک مالی و عملیاتی شرکت از موضوعات اصلی جلسات هیأت مدیره می باشد. 
▫️بازار بیمه کشور بیش از پیش رقابتی است و ما اعتقاد داریم اصلی ترین ابزار رقابت ما ارتقاء کیفیت خدماتی است که به بیمه گذاران، بیمه شدگان و خسارت دیدگان ارائه می کنیم. در این مسیر بهبود مستمر فرآیندها با محوریت وفادارسازی مشتریان، بهره گیری بیشتر از فناوری اطلاعات در جهت افزایش سهولت، سرعت و دقت در اجراء عملیات و از همه مهمتر آموزش مستمر و همراهی با همکاران شرکت در جهت تأمین هر چه بیشتر رضایت مشتریان از محورهای اصلی فعالیت ما می باشند. 
▫️انضباط مالی، بهبود روش های وصول حق بیمه و افزایش هر چه بیشتر سرمایه گذاری های شرکت موضوعات پر اهمیت دیگری هستند که همواره دغدغه همکاران ما در حوزه مالی و سرمایه گذاری می باشند. با توجه به اینکه بیش از 40 درصد فعالیت شرکت در حوزه بیمه های زندگی است و متوسط طول تعهد این نوع بیمه نامه ها حدود 20 سال می باشد، هیات مدیره در کلیه برنامه ریزی ها تداوم فعالیت و سودآوری شرکت را در بازه بلند مدت در نظر گرفته و هیأت مدیره، مدیر عامل و مدیران ارشد شرکت همواره تلاش می کنند نگاه بلند مدت به برنامه ریزی و پرهیز از اولویت قرار دادن دستاوردهای  کوتاه مدت به اهداف بلند مدت را در لایه های مختلف شرکت ترویج نموده و تلاش می کنند این مهم را به عنوان یکی از ارزشهای اصلی شرکت نهادینه نمایند.
▫️در پایان از کلیه همکاران دلسوز و زحمتکش ستاد، مناطق، شعب و نمایندگان شرکت و همچنین کارگزاران رسمی بیمه تشکر و قدردانی کنیم. اگر برای شرکتمان در این چهارده سال فعالیت توفیقی حاصل شده است این را مدیون زحمات، پشتکار، تخصص و دلسوزی همه این عزیزان هستیم. 
▫️همچنین لازم است از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سازمان فرابورس و سایر نهاد های نظارتی که با اقدامات ارشادی و هدایت گر خود مسیر رشد و توسعه اقتصاد کشور و صنعت بیمه را هموار و اطمینان بخش نموده اند، کمال تشکر و امتنان را داشته باشیم. 
▫️از کلیه سهامداران محترم شرکت بابت تداوم پشتیبانی و حمایت شما بزرگواران از سیاستهای هیأت مدیره در همه این سالها تشکر و قدردانی می کنیم. قطعاً اگر تدبیر، درایت و صبر و حمایت شما عزیزان از ابتدای فعالیت مان نبود، بیمه سامان نمی توانست به این جایگاه در صنعت بیمه و کشور عزیزمان دست یابد.  

هیأت مدیره
شرکت بیمه سامان سهامی عام
بیست و هفتم دیماه هزار و سیصد و نود و شش
نام:
ایمیل:
* نظر: