کد خبر: ۵۶۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳
عضو فراکسیون تولید و اشتغال مجلس تاکید کرد :
تجارت آنلاین: نماینده مردم تهران و شمیرانات گفت : دولت برنامه های حمایتی خوبی از کسب و کارهای نوپا دارد و به تبع آن مجلس هم تلاش می کند که با حمایت از کارهای جدید و برداشتن موانع پیش روی آنها به خلق ثروت در جامعه کمک کند.
تلاش مجلس برای برداشتن موانع پیش روی کسب و کارهای نوپا
گوهر زارع باشی: نماینده مردم تهران و شمیرانات گفت : دولت برنامه های حمایتی خوبی از کسب و کارهای نوپا دارد و به تبع آن مجلس هم تلاش می کند که با حمایت از کارهای جدید و برداشتن موانع پیش روی آنها به خلق ثروت در جامعه کمک کند.
پروانه مافی نماینده مردم تهران و شمیرانات در خصوص فعالیت فراکسیون تولید و اشتغال گفت : در حال حاضر بیکاری و کمبود شغل یکی از معضلاتی است که جامعه ما با آن دست و پنجه نرم می کند و در مجلس شورای اسلامی برای رفع بیکاری ، فراکسیون تولید و اشتغال را راه اندازی کردیم تا در مناطق محروم ، مرزی و روستایی اعتبارات لازم برای اشتغال زایی را تخصیص دهیم و در کنار آن از کسب و کارهای نوپا که به مدد دولت یا بخش خصوصی بوجود آمده است ، حمایت کنیم.
وی درخصوص حمایت مجلس از افزایش اشتغال گفت : در مجلس تلاش می کنیم تا قوانینی که دست و پای تولید را می بندد ، حذف کنیم و اگر در جایی نیاز به قوانین جدید هست آن قوانین را تدوین کنیم و در عین حال از برنامه های اشتغال زایی دستگاههای اجرایی حمایت خواهیم کرد .
مافی افزود: طبق برنامه ششم توسعه در مجلس مصوب شد که هر سال حداقل 950 هزار شغل ایجاد شود اما در دوره ده ساله از سال 84 تا 94 ایجاد اشتغال متوقف شده است و این کار باعث عقب افتادن در اشتغال زایی دولت شده است که امیدواریم این عقب ماندگی در سال آینده جبران شود.
عضو فراکسیون تولید و اشتغال افزود: مطالعات سازمان‌های فعال در حوزه‌ کارآفرینی نشان می‌دهد که بین توسعه کسب‌وکارهای خرد و متوسط و کاهش نرخ بیکاری ارتباط معناداری وجود دارد؛ به‌گونه‌ای‌که سهم مشاغل خانگی در این نوع کسب‌وکارها ٣٠ درصد است و می‌توان گفت که توسعه کسب‌وکارهای کوچک خانگی هم‌زمان به افزایش رشد اقتصادی، افزایش میزان تولید ناخالص داخلی و همچنین کاهش نرخ بیکاری منجر می‌شود.
وی  برلزوم توجه به  کسب و کار های خانگی اشاره کرد و گفت :مجلس شورای اسلامی در سال ٨٩ قانونی با عنوان قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی مشتمل بر ١٢ ماده تصویب کرد که در این قانون به توسعه‌ فرهنگ مشاغل خانگی و همچنین وظیفه‌ شهرداری‌ها در برپایی بازارهای محلی موقت برای عرضه محصولات مشاغل خانگی تاکید شده است و در حال حاضر مجلس تلاش می کند تا به درستی به نحوه اجرای این قوانین نظارت کند .
وی در خصوص حمایت مجلس از کسب وکارهای نوپا و استارتاپی گفت : در ایران تجربیات موفقی در زمینه کسب و کارهای نوپا و استارتاپی بوجود آمده است و دولت برنامه های حمایتی خوبی از این نوع کسب و کارها دارد و به تبع آن مجلس هم تلاش می کند که با حمایت از کارهای جدید و برداشتن موانع پیش روی آنها به خلق ثروت در جامعه کمک کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار