کد خبر: ۵۶۱۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴
نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد؛
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جریانی در کشور بر روی افزایش قیمت خودروهای خارجی کار می‌کند، گفت: این جریان با برنامه‌ریزی و تغییر در دستورالعمل‌ها سبب افزایش قیمت 2 الی 3 برابری قیمت خودرو شده‌اند.
پشت پرده ماجرای افزایش قیمت‌ خودروهای وارداتی
نماینده همدان در مجلس، گفت:جریانی در کشور به دنبال ایجاد التهاب در بازار و افزایش چند برابری قیمت خودروهای خارجی است.
امیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جریانی در کشور بر روی افزایش قیمت خودروهای خارجی کار می‌کند، گفت: این جریان با برنامه‌ریزی و تغییر در دستورالعمل‌ها سبب افزایش قیمت 2 الی 3 برابری قیمت خودرو شده‌اند.
وی با بیان اینکه افرادی خاص در پشت این جریان قرار دارند، افزود: افزایش قیمت خودرو خارجی اثر مستقیم بر افزایش قیمت خودروهای داخلی داشته و در حال حاضر قیمت تعدادی از خودروهای داخلی نیز بالا رفته است.
نماینده مردم همدان در مجلس تصریح کرد: از مسئولان ذیربط به ویژه وزیر تخصصی می‌خواهیم که توضیح دهد که چه کسی پشت این قضیه است؟ آیا جا دارد که قیمت خودروهای خارجی 2 تا 3 برابر افزایش یابد؟ آیا جا دارد که قیمت خودروهای داخلی متاثر از قیمت خودروهای خارجی افزایش یابد؟
خجسته از رئیس جمهور می‌خواهم که به این مسئله ورود کند، ادامه داد: در همین زمینه بنده تذکری را به وزیر صنعت و معدن دادم که متاسفانه تاکنون پاسخی به بنده داده نشده لذا در صورتی که به این تذکر توجهی نشود و به این وضعیت نظارت نشود بحث سوال و استیضاح وزیر را در مجلس پیگیری می‌کنم.
وی با تاکید بر اینکه بسته شدن سایت ثبت سفارش‌ها بر افزایش قیمت این خودروها موثر بوده، گفت: این جریان با تغییر در دستورالعمل‌ها به دنبال ایجاد التهاب در بازار است که مسئول مربوطه باید درباره این موضوع به صورت شفاف برای مردم توضیح داده و فوراً این مسئله را تعیین تکلیف کند.
رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی، تصریح کرد: در زمینه واردات چندین هزار خودرو و اینکه از کدام شهرها وارد کشور شده‌اند گزارش‌هایی به هیئت رئیسه این فراکسیون واصل شده که کمیته‌ای تخصصی در فراکسیون این مسئله را پیگیری می‌کند و قطعا گزارشی در این رابطه تهیه می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: