کد خبر: ۵۶۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵
تقویت ۲۹۷ واحدی شاخص کل بورس
معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی معاملاتی متعادل و به نسبت پرحجمی را در گروه‌های پیشرو شاهد بودند که گروه پتروشیمی‌ها به پشتوانه هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری خود در کانون توجه معامله‌گران بازار قرار گرفت.
یکه تازی هلدینگ های پتروشیمی در بازار بورس
معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی معاملاتی متعادل و به نسبت پرحجمی را در گروه‌های پیشرو شاهد بودند که گروه پتروشیمی‌ها به پشتوانه هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری خود در کانون توجه معامله‌گران بازار قرار گرفت.
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز چهارشنبه 4 بهمن ماه 96 با افزایش 297 واحدی روی رقم 99 هزار و 522 واحد ایستاد.
شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 74 واحدی عدد 17 هزار و 513 واحد را به نمایش گذاشت.
شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 102 واحدی به رقم  106 هزار و 839 واحد دست یافت.
شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 102 واحدی به رقم 70 هزار و 804 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 1204 واحدی عدد  211 هزار و 345 واحد را به نمایش گذاشت.
امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 2 واحدی  روی رقم یک هزار و 90 واحد ایستاد.
بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های گسترش نفت و گاز پارسیان با 115واحد،سرمایه گذاری غدیر با 50 واحد و پتروشیمی جم با 40 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.
در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های ملی صنایع مس ایران با 46 واحد، بانک ملت با 28 واحد و ایران خودرو با 22 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.
به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی بیش از 354 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 273 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 76 هزار و 595 نوبت داد و ستد بود.
طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های بیمه سامان و حق تقدم خرید سهام آن داروسازی تهران شیمی، کاشی صدف سرام استقلال آباده، حق تقدم خرید سهام سیمان شمال، ایرانیت، پخش البرز، صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود، سرمایه‌گذاری کارکنان صنعت برق منطقه زنجان و قزوین، بیمه نوین، قرارداد اختیار معامله خرید بر روی سهام سرمایه‌گذاری دارویی تأمین، اوراق اختیار فروش تبعی فولاد خوزستان، نفت پارس، توسعه صنایع بهشهر، فولاد خوزستان، گروه کارخانه‌های نورد آلومینیوم، داروسازی اسوه، حفاری شمال، قاسم ایران از سوی ناظر سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع جوشکاب یزد، شیر پگاه آذربایجان شرقی، سرمایه‌گذاری کوه نور، قاسم ایران، سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی، سرمایه‌گذاری صنعت و معدن، تراکتورسازی ایران، حق تقدم سهام گروه دارویی سبحان، حق تقدم خرید سهام داروسازی جابر ابن حیان، حق تقدم خرید سرمایه‌گذاری توسعه شهری توس گستر، واسپاری ملت متوقف شدند.
امروز همچنین در فرابورس اسناد خزانه اسلامی در نماد «اخزا6061» برای اولین‌بار به ارزش اسمی هر ورقه یکصد هزار تومان و با محدودیت حجمی سفارش‌های 25 هزار ورقه‌ای با تاریخ سررسید 22 مهرماه 98 روانه میز فروش فرابورس شد.
به گزارش فارس امروز در بازار2 بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد 62 میلیون سهم صنایع پتروشیمی خلیج فارس به ارزش بیش از 35 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده تجمیع شد. در صنایع پتروشیمی کرمانشاه نیز بیش از 35 میلیون سهم به ارزش 12.5 میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده در سقف کامل مثبت قیمتی جابه‌جا شد.
35 میلیون سهم سرمایه‌گذاری ملی ایران همچنین به ارزش کمتر از 5.5 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت و در گروه دارویی برکت نیز کمتر از 34 میلیون سهم به ارزش بیش از 35 میلیارد تومان با معاملات درون‌گروهی از سوی سهامدار عمده مواجه بود.
امروز همچنین کمتر از 26 میلیون سهم آلومینیوم ایران به ارزش بیش از 3.5 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت و 20 میلیون سهم سرمایه‌گذاری البرز به ارزش بیش از 5 میلیارد تومان کد به کد شد.
10 میلیون سهم پالایش نفت اصفهان به ارزش بیش از 4.5 میلیارد تومان میان سهامداران عمده با معاملات انتقالی روبه‌رو بود همین وضعیت در ایران خودرو با انتقال 10 میلیون سهم به ارزش کمتر از 3 میلیارد تومان تکرار شد.
همچنین 7 میلیون سهم ملی صنایع مس ایران به ارزش کمتر از 2 میلیارد تومان کد به کد شد و 7میلیون سهم فولاد مبارکه اصفهان به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی منتقل شد. کمتر از 7 میلیون سهم البرز دارو به ارزش کمتر از 5.5 میلیارد تومان با معاملات انتقالی از سوی سهامدار عمده همراه شد  ودر نهایت 2 میلیون سهم پتروشیمی جم به ارزش 2 میلیارد تومان کد به کد شد.
براساس این گزارش امروز بازار سهام در حالی معاملاتی متعادل و کم نوسان را در اغلب نمادهای معاملاتی نظاره‌گر بود که با انتشار خبرهایی مبنی بر افزایش رشد اقتصادی در سال جدید میلادی و در عین حال تقویت دلار در برابر یورو در بازارهای جهانی باعث شد تا علی‌رغم در جا زدن بورس‌های اروپایی اما بورس‌های آمریکا و آسیا با رشد شاخص‌های خود روبه‌رو باشند.
نماگرهای منتخب بازار در بورس ایران نیز در حالی سبزپوش شدند که انتظار برای تعدیل سود شرکت‌های پتروشیمی به ویژه در میان اوره‌سازها و همچنین تأثیر نرخ ارز بر سودآوری این شرکت‌ها باعث شد، تا به پشتوانه هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری خود پیشروترین گروه در بازار سهام باشند.
در این بین نوسان نوبتی در گروه‌های پیشرو بازار باعث شده تا نتوان روندی قابل پیش‌بینی را برای سهام‌های پیشرو بازار در کوتاه‌مدت پیش‌بینی کرد.
به گزارش فارس در کنار ابهام‌های موجود برای اغلب معامله‌گران بازار سهام و بیم امید از بابت سهامداری در گروه‌های پیشروی بازار اغلب معامله‌گران ترجیح می‌دهند، تا در شرکت‌های کوچک و یا حاضر در بازار دوم بورس تهران به دنبال نوسان‌گیری باشند.
گروه قندی‌ها امروز با انتشار خبر تعیین یارانه قیمت شکر در حالی شاهد تعدیل قیمت‌ها در دامنه نوسان مثبت و حتی شکل‌گیری صفحه‌ خریدهای ناپایدار بود که در گروه فلزات اساسی نیز تک سهم‌های این گروه از جمله فروسلیس ایران، نبرد آلومینیوم، لوله و ماشین‌سازی و آهن و فولاد ارفع با اقبال خریداران سهام روبه‌رو بود. در بازارهای جهانی نیز امروز قیمت هر تن مس با افزایش بیش از 90 دلاری در هر تن به 6 هزار و 996 دلار برای هر تن رسیده است.
هر تن سرب نیز در حال حاضر با افزایش قیمت به دو هزار و 617 دلار رسیده و هر تن آلومینیوم با افزایش 5 دلاری به دو هزار و 231 دلار معامله می‌شود. همچنین هر تن روی بدون نوسان چندانی همچنان 3 هزار و 304 دلار خرید و فروش می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: