کد خبر: ۵۶۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۹
برف و باران آسمان ایران را فرا گرفت؛
سلام سرد زمستان بازار کار و کاسبی دستگاه‌های امدادی را داغ و مثل همیشه برخی از مدارس را در شهرهای مختلف کشور تعطیل کرد. برای اینکه بدانید مدارس کدام شهرها تعطیل شده است این گزارش را بخوانید؛
روایت برف در استان‌های مختلف ایران حکایتی سیاه‌وسفید است، مسافران و خودروهای گرفتار در برف، راه‌های بین‌شهری و روستایی مسدود و تصادفات تأسف‌بار بخشی از دردسرهای مهمان سپید استان‌ها بوده که البته سفیدپوشی ارتفاعات و خوشحالی مردم و کشاورزان، از بارش برف زمستانی رویدادی فرح‌بخش ساخته است تا ماجرای برف در جای‌جای ایران حکایت دو روی یک سکه باشد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: امروز شنبه بارش برف گاهی با وزش باد شدید در نیمه جنوبی آذربایجان‌شرقی و آذربایجان‌غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، همدان، کرمانشاه، مرکزی، قم، غرب اصفهان، شمال چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات شمال شرق خوزستان، گیلان، مازندران، گلستان، غرب خراسان شمالی، قزوین، البرز، تهران، غرب و شمال سمنان را شاهد بودیم.

احد وظیفه افزود: فردا یکشنبه نیز بارش برف گاهی با وزش باد شدید در گیلان، مازندران، گلستان، غرب خراسان شمالی، البرز، تهران، جنوب مرکزی، قم، اصفهان، شمال چهارمحال و بختیاری، سمنان، غرب یزد، بخش‌های مرکزی خراسان رضوی رخ خواهد داد.

به گفته وی دریای خزر بعدازظهر امروز شنبه و فردا یکشنبه مواج و طوفانی خواهد بود.

وظیفه هشدار داد: بارش برف همراه با وزش باد شدید به‌خصوص در جاده‌های کوهستانی شمال غرب، دامنه‌های البرز در شمال، شمال شرق و دامنه‌های زاگرس در غرب و در استان‌های یادشده موجب لغزندگی جاده و کاهش دید به سبب کولاک برف و مه خواهد شد. ازاین‌رو برای حفظ ایمنی و اجتناب از خسارت‌های احتمالی،ضمن به‌کارگیری تمهیدات لازم و رعایت ایمنی، همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی در مناطق ذکرشده توصیه می‌شود.

همچنین مطابق اعلام پلیس راه راهور ناجا در ساعت ۲۱ شنبه شب اکثر محورهای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، البرز، سمنان، کرمانشاه، کردستان، گلستان، قزوین، زنجان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، همدان و استان تهران، محور «توره» و آزادراه «ساوه- همدان» در استان مرکزی، محورهای «اسالم - خلخال»، «پونل خلخال»، رودسر و دیلمان در استان گیلان و «گردنه قرقچی» در استان اصفهان و ارتفاعات محورهای کندوان، هراز و فیروزکوه شاهد بارش برف است.

همچنین اکثر محورها در استان‌های خوزستان، گیلان، قم و مازندران شاهد بارش باران هستند.

محور فیروزکوه(محدوده گدوک) دارای مه گرفتگی همراه با کاهش دید است و در استان آذربایجان شرقی(محورهای مراغه - هشترود و بستان‌آباد - زنجان)، در استان آذربایجان غربی(محورهای ارومیه - نقده و پیرانشهر)، در استان اردبیل(گردنه الماس) و در استان همدان(گردنه‌های آوج، اسدآباد و همه‌کسی) شاهد کولاک و یخ‌زدگی بوده و تردد با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

اخبار بارش برف و باران در استان‌های مختلف کشور را مرور می‌کنیم.

آذربایجان شرقی

وضعیت بارش‌ها در آذربایجان شرقی به‌گونه‌ای است که سرهنگ جواد ناموران رئیس پلیس‌راه استان آذربایجان شرقی از لغزندگی بیشتر محورهای مواصلاتی استان خبر داده و گفته است: هم‌اکنون در آزادراه تبریز - تهران، محور تبریز - میانه، محور تبریز -اهر -کلیبر و محور تبریز -مرند -جلفا بارش شدید برف گزارش می‌شود و رانندگانی که قصد تردد در این مسیرها را دارند حتماً زنجیر چرخ و لوازم ایمنی خودرو را به همراه داشته باشند.

وی از رانندگان وسایل نقلیه خواست در هنگام بارش برف و یخبندان از مسافرت‌های غیرضروری پرهیز کنند.

همچنین تیمور امیرانلوی سرپرست اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان هشترود در گفتگو با خبرنگار مهر از عملیات بازگشایی راه‌های روستایی و نجات ۱۵۵ مسافر در راه مانده در راه‌های مواصلاتی این شهرستان خبر داد.

امیرانلوی گفت : اکثر راه‌های روستایی شهرستان هشترود  دیشب در اثر بارش برف و کولاک مسدود شده است.

وی با بیان اینکه نیروهای راهداری به‌صورت شبانه‌روزی در آماده‌باش کامل قرار دارند اظهار داشت : از فرماندهی پلیس‌راه هشترود - مراغه می‌خواهم در طول بارش برف و کولاک در شهرستان به هیچ‌یک از رانندگان و مسافرین بدون داشتن زنجیر چرخ  اجازه تردد در جاده‌ها را ندهند.

همچنین سرهنگ جواد ناموران رئیس پلیس‌راه آذربایجان شرقی گفت: به علت کولاک شدید از تردد اتوبوس در محور آزادراه تبریز به تهران جلوگیری می‌شود.

آذربایجان غربی

بر اساس اعلام هواشناسی سامانه بارشی که وارد آذربایجان غربی شده تا اواخر وقت امروز شنبه فعالیت خواهد داشت و در این راستا از فردا نیز با خروج سامانه بارشی و با ریزش هوای سرد دمای هوای استان ۱۰ تا ۱۴ درجه کاهش می‌یابد.

بارش دو روز برف در استان راه ارتباطی ۶۰ روستا در سلماس، ۱۵ روستا در چالدران، ۱۰۵ روستا در ارومیه و ۳۰ روستا در خوی را مسدود کرده و هم‌اکنون روند عادی زندگی در شهرهای استان ازجمله تردد در خیابان‌ها مختل شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی در خصوص آخرین وضعیت راه‌های استان گفت: هم‌اکنون تردد در محورهای ارتباطی استان تنها با زنجیر چرخ ممکن بوده و راه ارتباطی ۲۱۰ روستای استان نیز مسدود است.

وی با اشاره به وضعیت جوی جاده‌های استان عنوان کرد: در حال حاضر بارش در محورهای مهاباد- بوکان، پیرانشهر – سردشت، ارومیه – نقده، نقده – پیرانشهر، ماکو – بازرگان، ارومیه – سرو، پایانه مرزی تمرچین و شهرستان چالدران ادامه دارد.

علی‌اکبری تصریح کرد: در محورهای ارومیه – سلماس، سلماس – خوی، ارومیه – مهاباد، ارومیه – نقده، مهاباد – سردشت، پیرانشهر و پایانه مرزی تمرچین نیز وضعیت جوی به‌صورت مه‌آلود است که به همت راهداران تلاشگر تردد در تمامی این محورهای اصلی برقرار است.

اصفهان

و اما در استان اصفهان حسن خدابخش رئیس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر ورود امواج ناپایدار از روز جمعه به استان اصفهان است.

رئیس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان ادامه داد: طی روزهای یکشنبه تا دوشنبه سامانه فعال بارشی منجر به بارش برف و باران به‌ویژه طی روز یکشنبه در اکثر نقاط استان خواهد شد.

وی اعلام کرد: از دوشنبه تا اواخر هفته آینده شاهد کاهش محسوس دما در استان خواهیم بود.

رئیس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان اضافه کرد: در چادگان ، میمه، خوانسار و فریدون‌شهر و داران شاهد بارش برف خواهیم بود.

اردبیل

فعالیت سامانه بارشی مطابق پیش‌آگاهی‌های اعلام‌شده از پنج‌شنبه آغازشده و بارش برف و باران تمامی مناطق اردبیل را در برگرفته است. شدت بارش در مناطق شهری تا نیم متر و در کوهستان و ارتفاعات بیش از یک متر گزارش می‌شود. بارش برف همچنان در تمامی شهرها ادامه دارد و تردد شهروندان در سطح شهرها کاهش‌یافته و تردد خودروها به‌سختی انجام می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: بیشترین بارش برف در سطح شهرها از شهر سرعین با ارتفاع ۵۰ سانتی‌متر گزارش‌شده است.

علی دولتی مهر تصریح کرد: ارتفاع برف در مرکز استان تا ۱۰ سانتی‌متر بوده و در تمامی شهرهای مرکزی و جنوبی بارش برف تداوم دارد.

وی تأکید کرد: تنها در دو شهر پارس‌آباد و بیله سوار بارش برف و باران مشاهده می‌شود و در مابقی شهرها صرفاً بارش برف گزارش‌شده است.

به گفته دولتی مهر با قطع بارش‌ها دمای هوا به‌شدت کاهش‌یافته و شاهد برودت و یخبندان خواهیم بود بطوریکه افت دما تا منفی ۲۰ درجه در روز دوشنبه پیش‌بینی شده است.

همچنین مطابق اعلام آموزش‌وپرورش استان در روز یکشنبه هشتم بهمن‌ماه مدارس سری صبح شهرهای اردبیل، سرعین، گرمی، مشگین شهر، ارشق، لاهرود در تمامی مقاطع تعطیل اعلام‌شده است.

البرز

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز هم با اشاره به بارش برف و باران در استان گفت: احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های استان، کاهش دید و لغزندگی جاده‌ها پیش‌بینی می‌شود.

مهدی مهرور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آسمان استان طی امروز و فردا ابری همراه با وزش باد، بارش برف، کاهش محسوس دما و به دنبال آن در پاره‌ای مناطق احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، رودخانه‌های فصلی و دائم است.

مهرور بابیان اینکه در جاده‌های کوهستانی و معابر شهری کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد به سبب بارش برف، باران و مه‌آلودگی پیش‌بینی می‌شود، افزود: دستگاه‌های مرتبط و شهرداری‌ها تمهیدات موردنیاز جهت مقابله با هرگونه حادثه احتمالی را در دستور کار قرار دهند.

مهرور اضافه کرد: کاهش ۸ تا ۱۴ درجه دما در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه پیش‌بینی می‌شود.

معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان البرز هم آماده‌باش پایگاه‌های امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان در پی بارش سنگین برف خبر داد.

با توجه به بارش برف، یخبندان، برودت هوا، لغزندگی جاده‌ها و به‌منظور حفظ سلامت و ایمنی دانش‌آموزان مدارس نوبت صبح و عصر شهرستان طالقان و بخش آسارا فردا هشتم بهمن‌ماه تعطیل است.

همچنین برودت هوا و لغزندگی سطح معابر در سطح استان سبب تعطیلی مقاطع تحصیلی پیش‌دبستانی، ابتدایی در نوبت صبح فردا یکشنبه هشتم بهمن‌ماه شده است.

تهران

در استان تهران هم رئیس پلیس‌راه شرق استان تهران اعلام کرده است که محور هراز به دلیل برف و کولاک مسدود شده است. سرهنگ سیاوش محبی، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: محور هراز به دلیل برف، مه و کولاک شدید به‌خصوص در گردنه امام‌زاده هاشم مسدود شد.

وی افزود: مأموران پلیس در جاده هراز حضور دارند. محبی ادامه داد: تردد در مسیر فیروزکوه در جریان است ولی عبور از این محور نیز بدون زنجیر چرخ امکان‌پذیر نیست.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان تهران از آماده‌باش امدادگران این استان در پی برف و کولاک شدید در محورهای هراز و فیروزکوه خبر داد. وی از نجات جان ۳ کوهنورد گرفتار در ارتفاعات دریاچه تار دماوند طی عملیاتی ۴ ساعته خبر داد و گفت: ۲ نفر از این کوهنوردان مصدوم شدند.

علی کاشانی حیدری مدیر روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به برودت هوا و بارش شدید برف و امکان و کاهش دید افقی، پروازهای فرودگاه امام خمینی(ره) تا اطلاع ثانوی انجام نمی‌شود.

وی اضافه کرد: به پرواز ۶۶۰۳ به مقصد استانبول نیز که در باند پرواز قرار داشت، به دلیل بارش شدید برف اجازه پرواز داده نشد و مجبور به پیاده کردن مسافران شد.

چهارمحال و بختیاری

در استان چهارمحال و بختیاری هم بارش برف و باران جریان دارد. فرماندار کوهرنگ گفته است: تردد در گردنه‌ها و محورهای کوهستانی شهرستان کوهرنگ با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

مرتضی زمانپور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بارش برف و باران در چهارمحال و بختیاری از روز گذشته آغازشده است و هم‌اکنون تردد خودروها را در محورهای ارتباطی شهرستان کوهرنگ با مشکل مواجه کرده است.

شاهرخ پارسا مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری هم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه دمای هوا در چهارمحال و بختیاری کاهش می‌یابد، اظهار داشت: بر اساس آخرین داده‌های هواشناسی با شروع فعالیت مجدد سامانه بارشی از بعدازظهر امروز از سمت منطقه کوهرنگ افزایش ابر، بارش برف، وزش باد نسبتاً شدید و کولاک برف در استان پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد:  روز یک‌شنبه به‌تدریج کاهش فعالیت سامانه در نیمه غربی استان انتظار می‌رود و برای بعدازظهر فردا بارش‌ها به نیمه شرقی استان محدود می‌شود.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: از فردا با توجه به ریزش هوای سرد از عرض‌های بالاتر علاوه بر کاهش محسوس دما، یخبندان و در برخی نقاط پدیده مه نیز انتظار می‌رود.

خراسان شمالی

اداره کل هواشناسی خراسان شمالی ورود سامانه بارشی به استان همراه با بارش برف و باران و کاهش ۱۲ درجه سانتی‌گرادی دما را پیش‌بینی کرد.

مجتبی جلالی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و تصاویر ماهواره‌ای بیانگر وضعیت جوی ناپایداری تا اواسط هفته در خراسان شمالی است.

جلالی افزود: بر این اساس از امروز شنبه تا روز سه‌شنبه در برخی ساعات وزش باد شدید، افزایش ابر و بارش پراکنده برف و باران و در ارتفاعات مه پیش‌بینی می‌شود.

زنجان

در استان زنجان هم رئیس مرکز راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از مسدود شدن محور زنجان به طارم و آزادراه زنجان به قزوین به علت بارش برف و برودت هوا خبر داده است.

محمدامینی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر افزود: با توجه به بارش برف و وقوع کولاک و برودت هوا محور زنجان به طارم و آزادراه زنجان به قزوین به سمت صائین قلعه مسدود شد. 

وی اظهار کرد: تا اطلاع ثانوی در این محورها امکان تردد وجود ندارد، بنابراین مسافران از راه‌های دیگر برای تردد استفاده کنند. 

احد یاغموری مدیرکل هواشناسی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار مهر به وضعیت جوی استان زنجان طی چند روز آینده خبر داد  و افزود: طی چند روز آینده آسمان زنجان ابری بوده و بارش باران و برف استان زنجان را فرامی‌گیرد و با توجه به بارش برف کولاک شدید ارتفاعات کوهستانی استان را فرامی‌گیرد که در این میان به شهروندان زنجانی توصیه می‌شود از مسافرت‌های غیرضروری خودداری کنند. 

یاغموری به وضعیت دمای هوای استان زنجان طی چند روز آینده خبر داد و یادآور شد: دمای هوای استان زنجان ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد و سرما و یخبندان در نقاط مختلف استان زنجان وجود خواهد داشت.

قزوین

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان قزوین هم با اشاره به بارش باران و برف در استان گفت: در پی بارش برف زمستانی همکاران اورژانس استان امروز ۱۰۹ مأموریت پزشکی و درمانی انجام دادند.

پیمان نامدار  بیان کرد: از مجموع مأموریت‌های انجام‌شده تعداد ۱۷ مورد مربوط به سوانح بود که شش مورد در دخل شهر و ۱۱ مورد مربوط به سوانح جاده‌ای بوده که با حضور به‌موقع همکاران نسبت به امدادرسانی اقدام شده است.

وی گفت: در مأموریت‌های انجام‌شده در دو سانحه تعداد ۵ مجروح و در یک سانحه شش مجروح داشتیم که به مراکز درمانی منتقل شدند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین هم گفت: با توجه به برودت هوا و بارش شدید برف و یخ‌زدگی معابر با اعلام ستاد مدیریت بحران همه مدارس تمامی مدارس ابتدایی و متوسطه اول و دوم در نواحی ۱۴ گانه استان در نوبت صبح روز یکشنبه مورخ ۸ بهمن‌ماه ۹۶ تعطیل است.

کردستان

بارش برف و باران در استان کردستان از روز گذشته  آغازشده است و هم‌اکنون هم ادامه دارد و بر اساس پیش‌بینی هواشناسی استان هم تا فردا شاهد بارش  در سطح استان خواهیم بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: بارش‌ها در سنندج و کامیاران به شکل برف و باران و در دیگر نقاط استان به‌صورت برف تا فردا تداوم دارد.

علی پناهی با اشاره به اینکه از عصر فردا یکشنبه دمای هوای استان کاهش پیدا می‌کند، بیان کرد: از روز دوشنبه هم دمای هوا به‌شدت کاهش پیدا می‌کند و پیش‌بینی‌شده افت ۱۰ درجه‌ای دمای هوا را در این روز داشته باشیم.

وی با بیان اینکه کاهش دمای هوای استان تا روز چهارشنبه هفته جاری تداوم دارد، اظهار داشت: در حال حاضر سردترین نقطه استان زرینه با ۷ درجه سانتی‌گراد زیر صفر و گرم‌ترین هم سلین با ۱۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر است.

معاون اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان هم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به استمرار عملیات برف‌روبی در راه‌های استان گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های استان برف‌روبی شدند.

همچنین به دنبال ادامه بارش برف، برودت هوا و احتمال یخبندان در شهرستان قروه و منطقه سریش آباد همه مدارس در سطح شهر و روستا، در شهرستان دهگلان  همه مدارس سطح شهر و روستا، در شهرستان بیجار و منطقه کرانی همه مدارس و در شهرستان سنندج و منطقه کلاترزان مراکز پیش‌دبستانی و ابتدایی سطح شهر و کلیه مدارس روستایی تعطیل است.

گلستان

در استان گلستان هم مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای از آماده‌باش کامل ۲۴ اکیپ راهداری در جاده‌های استان به علت ورود سامانه سرد بارشی به گلستان خبر داده است..

فرمانده پلیس‌راه استان گلستان هم گفت: تمامی محورهای ارتباطی و مواصلاتی استان لغزنده است و رانندگان از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان با بیان اینکه موج سرمای شدیدتری از امشب وارد استان می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر بارش برف در مناطق صعب‌العبور، کوهستانی و بخش از مناطق شرقی استان با ارتفاع ۲۰ سانتی‌متر ادامه دارد و این میزان بارش تا فردا به ارتفاع حدود ۶۰ سانتی‌متر خواهد رسید.

وی افزود: از فردا صبح گلستان کاهش دمای بسیار محسوسی را تجربه خواهد کرد، به‌طوری‌که دمای هوا در مرکز استان به منفی دو درجه کاهش خواهد یافت، اما این کاهش دما برای ارتفاعات استان به حدود منفی ۶ درجه خواهد رسید.

گیلان

در استان گیلان هم رئیس پلیس‌راه از مسدود شدن محور رشت به قزوین به علت بارش شدید برف ، کاهش دیده افقی و کولاک از دو ساعت پیش تا اطلاع ثانوی خبر داده است..

سرهنگ حسین محمد پور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت راه‌های استان گیلان، اظهار کرد: از صبح امروز به مدت دو هفته برای تکمیل پل روگذر راه‌آهن آزادراه رشت قزوین در محدوده لوشان در گیلان تا یوزباش چای قزوین مسدود شده بود.


وی با بیان اینکه خودروهای عبوری از این مسیر برای تردد توسط مأموران به جاده قدیم هدایت شدند، افزود: از دو ساعت گذشته این محور نیز به علت بارش شدید برف ، کاهش دیده افقی و کولاک از محدوده لوشان به سمت قزوین تا اطلاع ثانوی مسدود شده است.

رئیس پلیس‌راه گیلان ادامه داد: به همین منظور مأموران از تردد خودروها در مسیرهای لوشان و سروان ممانعت به عمل می‌آورند.

وی همچنین به سایر مسیرهای کوهستانی استان گیلان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در همه مسیرهای کوهستانی استان شاهد بارش برف هستیم.

سرهنگ محمد پور خاطرنشان کرد: تردد در محور حیران از نمین به سمت اردبیل، اسالم به خلخال، دیلمان به سیاهکل و اشکورات در رودسر تنها با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

مازندران

برودت هوا و افت شدید دما براثر نفوذ سامانه بارشی که از روز شنبه در مازندران حاکم شد، برخی مناطق استان ازجمله ارتفاعات را سفیدپوش کرده است.

در این استان سخنگوی آموزش‌وپرورش مازندران گفته است: طبق تصمیم مدیریت بحران استان مدارس کلاردشت روز یکشنبه در تمامی مقاطع نوبت صبح و عصر تعطیل خواهد بود.

وی اظهار داشت: هنوز تصمیم‌گیری درباره تعطیلی مدارس دیگر مناطق استان صورت نگرفته اما به‌احتمال‌زیاد مدارس شهر و روستای بخش لاریجان نیز روز یکشنبه تعطیل خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین مدارس مقطع ابتدایی کجور نوشهر نیز صبح و عصر یکشنبه تعطیل است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های مازندران از مسدود بودن محورهای کندوان و هراز به دلیل بارش سنگین برف خبر داد.

محسن هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین شرایط جوی و ترافیکی محورهای مواصلاتی و کوهستانی استان اظهار داشت: محور کندوان از تونل تا هزارچم با بارش سنگین برف مواجه و تا ساعت ۵ بامداد یکشنبه مسدود است.

وی افزود: همچنین محور هراز به دلیل بارش برف سنگین و کولاک شدید با نظر پلیس‌راه تا اطلاع ثانوی مسدود بوده و وضعیت جوی این مسیر در گردنه امام‌زاده هاشم تا سه‌راهی لاسم بارش برف سنگین را شاهد است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ترافیک در محور سوادکوه عادی و روان بوده و تردد فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است اظهار داشت: گردنه گدوک تا تونل ورسک مه‌آلود و با بارش برف سنگین همراه است و در محور کیاسر نیز که دارای ترافیک عادی و روان بوده تردد فقط با زنجیر چرخ ممکن است.

همدان

در استان همدان هم به علت بارش برف، برودت هوا و لغزندگی معابر و راه‌های مواصلاتی و به جهت جلوگیری از آسیب‌دیدگی دانش آموزان و فرهنگیان، تمامی مقاطع تحصیلی در نواحی یک و۲ شهر همدان و شهرستان رزن، کبودرآهنگ، اسدآباد، فامنین، بهار و مناطق سردرود، قروه درجزین، گل تپه، قهاوند، لالجین تعطیل است.


همچنین مراکز پیش‌دبستانی و مدارس ابتدایی در شهرستان تویسرکان، نهاوند و مناطق قلقل رود و خزل در نوبت صبح فردا یکشنبه ۸ بهمن‌ماه تعطیل اعلام می‌شود.

جانشین رئیس پلیس‌راه استان همدان با بیان اینکه تمامی محورهای استان همدان لغزنده است، گفت: مردم از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

سرهنگ اسماعیلی با بیان اینکه هم‌اکنون در ارتفاعات به‌ویژه گردنه اسدآباد، آوج و آورزمان پدیده مه‌گرفتگی وجود دارد، از رانندگان خواست برای عبور از این محورها از مه شکن استفاده و با نور پایین رانندگی کنند.

وی با تأکید بر اینکه رانندگان با خود تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند و قبل از سفر حتماً بررسی خودرو را مدنظر داشته باشند، گفت: در صورت ضرورت سفر با خودروی شخصی درخواست می‌شود ابتدا از وضعیت راه‌ها مطلع شده و سپس با همراه داشتن زنجیر چرخ و لباس گرم، غذا به میزان لازم در جاده‌ها با احتیاط کامل حرکت کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار