کد خبر: ۵۶۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸
رکورد گرانترین کرایه تاکسی در ایران شکست؛
با گذشت دو روز از بارش برف در تهران هنوز هم بحران ها و فاجعه های عجیب و غریب ناشی از این اتفاق ادامه دارد و هر روز مشکلات جدیدی پیش پای مردم قرار می گیرد. تازه ترین این مشکلات کرایه یک میلیون تومانی تاکسی از تهران تا فرودگاه امام است!
رکورد گرانترین کریه تاکسی در تهران شکست!
با گذشت دو روز از بارش برف در تهران هنوز هم بحران ها و فاجعه های عجیب و غریب ناشی از این اتفاق ادامه دارد و هر روز مشکلات جدیدی پیش پای مردمی که بعد از سالها با بارش برفی 30 سانتی متری خوشحال شده اند قرار می گیرد.
سیستم حمل‌ونقل عمومی پایتخت از گذشته با بارش برف و باران، مختل می‌شد و ظاهرا این روزها پای اختلالات به سامانه‌های تاکسی موبایلی که اقدام به افزایش نرخ کرایه‌ها نیز کرده‌اند، باز شده است!
بارش سنگین برف در نیمه شمالی کشور که از شب گذشته پایتخت را هم در بر گرفت، باعث مسدود شدن برخی معابر و راه‌های مواصلاتی بیرون و درون شهری شد. طبعا چنین موضوعی بار ترافیکی ناوگان حمل‌ونقل عمومی را بالا برده است و متأسفانه همچون روال سابق، در چنین شرایطی شاهد هستیم که تاکسی در سطح شهر کمیاب یا فقط دربستی و بسیار گران می‌شود.
دیروز در همین رابطه یکی از تاکسیهای موبایلی که اقدام به افزایش 40 درصدی نرخ کرایه‌ها کرد در اطلاعیه‌ای به مشترکان می‌گوید: برای موفقیت بیشتر در قبول درخواستها توسط رانندگان و حفظ سرعت و کیفیت خدمات در شرایط اوج (بارندگیهای ناگهانی، ترافیکهای غیرعادی و…) هزینه سفر در این محدوده موقتا افزایش 40 درصدی می‌یابد.
حالا هم یک اتفاق عجیب دیگر بسیاری را حیرت زده کرده است و باور نمی کنند هزینه سفر با تاکی از فرودگاه امام خمینی تا تهران با هزینه سفر با هواپیما به خارج از مرزهای ایران برابر شده است!
امروز خبری در رسانه ها منتشر شد با این مضمون که با توجه به لغو تعداد زیادی پرواز فرودگاه امام خمینی (ره) و انسداد برخی آزادراه‌های منتهی به این فرودگاه، رانندگان از مسافران برای مسیر فرودگاه-تهران یک میلیون تومان کرایه درخواست می‌کنند.
تسنیم نوشت: دو روز پیش عضو هیئت مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با تاکید بر این‌که فرودگاه امام کاملا بازگشایی شده است به مسدود شدن اتوبان‌های تهران-قم و تهران ساوه اشاره کرد و افزود: با توجه به لغو شدن پروازها،‌ مسافران فرودگاه امام را در هتل مجموعه به ظرفیت 1800 نفر اسکان دادیم.
علی رستمی با بیان این‌که در جاهای مختلف فرودگاه فلاسک‌های بزرگ چای و 10 هزار لیوان کاغذی قرار داده‌ایم، افزود: به غرفه‌داران اولتیماتوم داده‌ایم در صورت اعتراض یک مسافر در خصوص گرانفروشی (اگر حق هم با مسافر نباشد) دیگر اجازه فعالیت آنها را در فرودگاه نمی‌دهیم.
وی تصریح کرد:‌ به تاکسی‌های فرودگاه هم اعلام کرده‌ایم در صورت نارضایتی یک مسافر دیگر اجازه ورود آنها را به فرودگاه نخواهیم داد.
دو روز از این اظهارات می‌گذرد و بخش زیادی از پروازهای فرودگاه امام خمینی (ره) لغو شده است. در این شرایط مسافران از سفر مانده برای عزیمت به شهرهای خود (از جمله تهران) با مصیبت جدیدی روبرو شده‌اند.
ماجرا از این قرار است که تاکسی داران برای انتقال مسافران به رباط‌کریم و تهران به ترتیب درخواست 500 و یک میلیون تومان را می‌کنند. یکی از مسافران در این‌باره به تسنیم گفت:‌ متاسفانه رانندگان در نبود نظارت و با وجود وعده‌های متعدد برای جلوگیری از بروز نابسامانی در حمل‌ونقل فرودگاه‌ امام، رانندگان برای مسیر فرودگاه تا تهران یک میلیون تومان می‌خواهند، یعنی نفری 250 هزار تومان.
وی بیان کرد: رانندگان خودروهای خود را در پارکینگ،‌پارک کرده‌اند و به میان مسافران می‌آیند و پیشنهادات خود را (کرایه 500 هزار تومانی تا رباط کریم و یک میلیون تومانی تا تهران) ارائه می‌کنند.
به گزارش تسنیم،‌ لازم به ذکر است که تماس با عضو هیئت مدیره شهر فرودگاهی امام با توجه به اظهارات دو روز قبل وی، برای پیگیری این موضوع بی نتیجه ماند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار