کد خبر: ۵۶۶۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱
جدول میزان حقوق و مزایای معلمان جهان منتشر شد؛
معلمان لوکزامبورگی با اختلاف زیاد به نسبت سایر کشورها بالاترین حقوق دریافتی را دارند و معلمان استونیایی کمترین حقوق را در دنیا می‌گیرند اما ایرانی ها در کجای این فهرست قرار دارند؟!
معلمان ایرانی در کجای رده بندی میزان حقوق قرار دارند؟
معلمان لوکزامبورگی با اختلاف زیاد به نسبت سایر کشورها بالاترین حقوق دریافتی را دارند و معلمان استونیایی کمترین حقوق را در دنیا می‌گیرند اما ایرانی ها در کجای این فهرست قرار دارند؟!
به گزارش تجارت آنلاین از هافینگتون پست، برخی از معلمان در لوکزامبورگ سالانه ۱۳۸۰۰۰ دلار درآمد دارند، در این کشور حداقل حقوق پایه معلمان سالانه ۷۹۰۰۰ دلار است که بیش از حقوق پایه معلمان در هر کشور دیگریست. معلمان در لوکزامبورگ به طور متوسط ۳۰ درصد از بیش از هر کشور دیگری در جهان درآمد دارند. از طرف دیگر معلمان استونی در انتهای جدول قرار دارند و حداکثر درآمد آن‌ها در سال به ۱۷۰۰۰ دلار در سال می رسد. یعنی با قیمت هر دلار 4500 تومان امروز هر معلم استونیایی بیش از 70 میلیون تومان در سال درآمد دارد. این در حالی است که در ایران اگر حداکثر حقوق ماهانه یک معلم را براساس اظهار نظر وزیر آموزش و پرورش در سال گذشته  2 میلیون و 700 هزار تومان در نظر بگیریم معلمان ایرانی سالانه کمی بیش از 32 میلیون تومان حقوق می گیرند. این میزان حقوق با احتساب دلار 4500 تومان کمی بیش از 7 هزار دلار می شود که معلمان ایرانی را با دریافتی نصف معلمان استونیایی با فاصله بسیار در رده آخر قرار می دهد!
جالب اینجاست که این میزان حداکثر دریافتی معلمان ایرانی اعلام شده است و بیشتر فرهنگیان در ایران آنگونه که اعلام شده است کمتر از دو میلیون تومان در ماه دریافتی دارند.
گزارش ها نشان می دهد در ایران حداقل حقوق معلمان حدود یک میلیون و 400 هزار تومان و حداکثر آن حدود 2 میلیون و 700 هزار تومان است که حتی با دلار نرخ بانکی و مبادله ای هم جایگاهی بهتر از کم درآمدترین معلمان جهان به انان نمی دهد.
این در حالی است که در ایران معلمی شغلی مقدس و ارزشمند معرفی می شود و در آموزه های دینی و اسلامی ما برای معلمان جایگاهی ویژه در نظر گرفته شده اما متاسفانه در زمینه دریافت حقوق و مزایا قشر فرهنگی و معلم همواره جزو اقشار کم درامد و آسیب پذیر بوده است.
در آلمان و دانمارک حقوق پایه‌ای نزدیک به حداکثر درآمد دارند، در حالی که معلمان در کانادا، آمریکا و نیوزلند در اواسط دوران خدمت خود حداکثر حقوق را دریافت می‌کنند و بعد از ۱۵ سال خدمت به این سطح می‌رسند. این در حالی است که معلمان مکزیکی در آغاز کار خود تنها ۳۰ درصد از حداکثر حقوق قانونی را دریافت می‌کنند.
پس از لوکزامبورگ، معلمان کره جنوبی، اتریش، آلمان و کانادا بالاترین حقوق دریافتی را دارند و معلمان ترکیه، کلمبیا، لهستان، جمهوری چک،  مجارستان، اسلواکی و استونی که در ماه چیزی حدود 6 میلیون تومان حقوق می گیرند کمترین حقوق را دارند که البته حقوقشان تقریبا دو برابر حقوق معلمان ایرانی است!


غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
هادی کازرونی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
0
3
شغل معلمی مقدس ترین شغل است و لی در ایران کمترین حقوق رو می گیرند . هر کشوری که در علم و تکنولوژی پیشترفت چشم گیری داشته است بدون شک در آموزش و پرورش سرمایه گذاری کرده است .
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار